Jump to content
briped

Betalings-ring rundt om København

Recommended Posts

Det fede er at lufthavnen går fri når du kommer fra Motorvejen...men alle dem er kommer fra resten af Amager skal betale. Det er så lige 10.000 minimum i døgnet der passerer 2 gange.... Tror nok lige de er lykkelige for at smide x antal kr ekstra for at passe deres arbejde...når det ikke betyder en skid i realtion til trafikken i indre by.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det fede er at lufthavnen går fri når du kommer fra Motorvejen...men alle dem er kommer fra resten af Amager skal betale. Det er så lige 10.000 minimum i døgnet der passerer 2 gange.... Tror nok lige de er lykkelige for at smide x antal kr ekstra for at passe deres arbejde...når det ikke betyder en skid i realtion til trafikken i indre by.
Det ville være fedt hvis det endelige forslag vil blive sådan. Læste i anden tråd at udenlandske biler ville gå fri af betalingsringen. Er der hold i det? Har ikke fulgt med i tråden så forlåt hvis det står her allerede.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er udenlandske biler undtaget i Oslo? Eller får de bare lov til at betale via BroBizz eller evt. ved en bom?
Udenlandske biler er ikke undtaget i Oslo. Jeg var på vinterferie sidste år og modtog efter at have kørt på vejene omkring Oslo en regning på så vidt jeg husker 60 sek i afgifter. Sendt med snail mail og vedlagt svensk girokort. Det er nok tvivlsomt om den opkrævning kan betale sig at gennemføre for dem, men opkræve det gjorde de altså.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ifølge Mette frederiksen, skal svenske biler også betale: http://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/2011/Valg/2011/09/09/09083219.htm Men da hun kommer fra S, så er det ikkee sikkert, de er vist kendt for at sige noget og gøre noget andet. skulle ikke undre mig, at de opkræver en eller anden skat /afgift fra danskerne for at svenskerne kan køre gratis ind....... Men så vidt jg kan læse, vil de bruge betalingsmåde som stockholm har og der har de ikke løst problemet med udenlandske biler endnu: http://www.byggeteknik.dk/artikel?id=2042 Men mon ikke bare danmark gør så udenlandske biler skal holde i kø og betale 1 efter 1 eller noget.... men så bliver det dyrere at have en medarbejder siddende og modtage betaling (eller finde frem til bilens ejer i udlandet, som de kan sende regningen, 22 om måneden) at det er billigere bare at lade dem passere.... Jeg har set et argument om at der er meget få udenlandske biler der kommer til at passere ringen så det er nemt at opkræve penge fra dem, jeg tror de undervurdere en smule....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare typisk svensk ikke at kunne finde ud af, at der findes biler med andre nummerplader end svenske. I Danmark insisterer man sikkert også på at opfinde den dybe tallerken igen, i stedet for at kigge efter andre lande. Ligesom med DSB's rejsekort, der er gået latterligt meget i fisk, mens mange andre storbyer i Europa har systemer man kunne kopiere. Det kunne være at man kunne lære noget af Ungarn. Her har man motorvejsvignetter, men ikke længere fysisk. Man er gået over til at skulle købe dem til registrering på sit registreringsnummer, og så har de lavet et kamerasystem, som verificerer nummerpladen - og det KAN håndtere udenlandske nummerplader. http://en.wikipedia.org/wiki/Vignette_%28road_tax%29

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Som jeg læser det' date=' bliver det både affotografering af nummerpladser OG BroBizz, hvor BroBizz så bliver brugt til automatisk betaling her og nu. Som jeg kan læse det, er det den løsning de bruger i Oslo. Er udenlandske biler undtaget i Oslo? Eller får de bare lov til at betale via BroBizz eller evt. ved en bom?[/quote']

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Desværre ender det nok som noget typisk dansk hvor man gerne vil opfinde den dybe tallerken endnu engang og søsætter et storstilet projekt der ender i den rene elendighed og økonomisk ruin.
Jamen Pede vi danskere kan jo lave det hele bedre selv ...... ik'?!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt offtopic: Fordelen ved at lave ting selv, er at skabe arbejdspladser. så hvis man betaler 1 min. for et system der ser ud til at virke, eller 1 mia. for at lave et system der muligvis kommer til at virke, så får man mest ud af den sidste model, da man får folk i arbejde og får skat tilbage. Der er dog nogen projekter der løber af sporet, men det er sjovt nok kun de store projekter de går galt der råbes op om i pressen, dem der går godt, glider hen i det stille........ Og så topic igen: Betalingsringen, skulle koste 40 kr. pr krydsning hvis regnestykket der blev fremlagt skulle gå op: http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/02/12/065437.htm Og de siger at vi spare ventetid på motorvejene, men skal bruge langt mere tid når/hvis vi begynder at tage det offentlige, hvis der kommer plads.......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det med den sparede tid er jo blot et af mange tåbelige argumenter der lynhurtigt falder helt fra hinanden når man kigger på dem. Den ssmfundsøkonomiske fordel i at spare 3-4 i bil pga Ringen regnes ind i deres finde modeller. Den ekstra rejsetid med det offentlige samt ventetid grundet man altid skal være der før bussen/toget kører bliver sjovt nok ikke medtaget i regeringens modeller. Den Ring er allerede nu en af de største farcer i dansk politik de seneste år.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hehe - det kunne være fedt Futz' date=' hvis vi slipper så let. :). Dog kommer der en motorvejskorridor igennem betalingsringen, så bl.a. dem der bor her i Skåne og arbejder uden for ringen eller i lufthavnen, slipper for at skulle betale trængselsafgift.[/quote'] Ikke helt. Jeg arbejder i lufthavnen. På den anden side, ved det gamle tårn. Så som dit kort ser ud, skal jeg betale for at køre på amagerlandevej (3min) og derefter betale når jeg køre hjem. Jeg græmmes :-(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ikke helt. Jeg arbejder i lufthavnen. På den anden side' date=' ved det gamle tårn. Så som dit kort ser ud, skal jeg betale for at køre på amagerlandevej (3min) og derefter betale når jeg køre hjem. Jeg græmmes :-([/quote']Velkommen i klubben. Jeg skal bare bagom i Sydhavnen, og ikke i nærheden af City. At betale...*ka-ching* :sick:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ikke helt. Jeg arbejder i lufthavnen. På den anden side' date=' ved det gamle tårn. Så som dit kort ser ud, skal jeg betale for at køre på amagerlandevej (3min) og derefter betale når jeg køre hjem. Jeg græmmes :-([/quote'] Ja, du bliver ramt af kontrolpost nr. 27 i ringforslaget "Kommunegrænse & Amager". Denne kontrolpost er placeret ved Indenrigsvej / Lufthavnsboulevarden, før kryds Amager Landevej. Så ja, du sidder også i saksen :( Jeg har selv arbejdet i Kastrup lufthavn, og området er enormt. Bare at komme til kantinen fra finger B, var en gåtur på 30 minutter. Så hvis du skulle parkere bilen på Hyllie st. og stå af i Kastrup, så er der stadig en del vej ned til det gamle tårn! Det var godt at man dengang havde gratis intern taxa service i lufthavnen!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tror nok lige de er lykkelige for at smide x antal kr ekstra for at passe deres arbejde...når det ikke betyder en skid i realtion til trafikken i indre by.
Dem der bor på Amager og arbejder ude i Københavns omegn har også trukket nitten. Med udgangspunkt i BilRejseplanen, kan man regne sig frem til følgende tænkte eksempel. En mand bor i den sydlige del af Islands Brygge og arbejder i Tåstrup, hvor han skal møde kl. 8 om morgnen. Hjem: Artillerivej 104. Copenhagen Arbejde: Mårkærvej 13, 2630 Taastrup 1) Med bil: 23 minutter (myldretid). Afgang 07:37. Ankomst 08:00 2) Med offentlig transport: 1 time. Afgang 06:47. Ankomst 07:47 3) Med cykel og offentlig transport: 42 minutter. Afgang 07:05 Ankomst 07:47 Punkt 2) er bus 250 to Hovedbanen. Derefter regionaltoget til Høje Tåstrup og derefter bus. Punkt 3) er en cykel til Hovedbanen. Derefter regionaltoget til Høje Tåstrup og derefter bus og så endnu en bus(!?). Betalingsringen gør at han straffes på pengepungen, selvom hans trafikmønster ikke giver trængsel i byen, da han tager motorvejen rundt om byen. Vælger han ikke at betale 11.000 kr. så skal han bruge mindst dobbelt så meget tid på transport! Hvis han også lige skal hente og bringe unger, så kommer det til at se endnu værre ud! Hvad mon en sådan person vil gøre? Mon ikke det ender med at han betaler 11.000 kr. for "fornøjelsen" at køre i egen bil? Berlingske har en artikel, hvor de nævner at den forøgede pendlingstid med offentlig transport svarer til mellem 24 og 40 ekstra arbejdsdage! http://www.b.dk/nationalt/betalingsring-vil-koste-aar-af-dit-liv Artiklen citerer Henrik Thomasen fra Niras. "Bor og arbejder man tæt på en station i begge ender, kan det godt hænge sammen. Men det er formentlig ganske få, der er i den situation. Desuden må man formode, at de allerede tager toget i dag". Det er helt i tråd med mit kort, der viser hvor spredt de Københavnske togstationer er placeret i forhold til Stockholm. Man "tvinges" over i busser, der er langsomme og kører med større ureglmæssighed. De sidder jo, ligesom biler, fast i trafikken. De Københavnske busser forurener også da de kører på diesel. I Stockholm kører alle busser i indre by på biogas, så der er meget renere. Det bliver spændene at se hvor meget ren luft Københavnerne får, når bil-pendlerne skal til at køre bus!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
I Danmark insisterer man sikkert også på at opfinde den dybe tallerken igen' date=' i stedet for at kigge efter andre lande. Ligesom med DSB's rejsekort, der er gået latterligt meget i fisk, mens mange andre storbyer i Europa har systemer man kunne kopiere.[/quote'] Det giver jeg dig ret i, dét er typisk dansk... at opfinde den dybe tallerken igen. :rolleye: Nu læste jeg lige artiklen du linker til, og der står minsandten, at Eurovignette allerede benyttes i Danmark til lastbiler på over 12 tons... :confused: Øh, der er vidst nogle myndigheder der ikke taler sammen? :flov:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-48211650:kr%C3%A6ver-fradrag-for-betalingsringen.html
LO-fagforeninger kræver nu, at pendlere og virksomheder får et skattefradrag for de udgifter de får, når betalingsringen bliver indført. Kravet fra flere LO-fagforeninger kommer inden regeringen fremlægger en endelig model for den omstridte betalingsring. Skattefradraget skal ligne det som allerede i dag findes for pendlere, der benytter Storebæltsbroen, skriver Berlingske.
Hverken transportminister, Henrik Dam Kristensen (S) eller finansminister Bjarne Corydon (S) ville udtale sig om fradragsmulighederne til avisen.
Betalingsringen er et skatteinstrument. Derfor må der også gælde helt normale fradragsregler," siger konsulent i Dansk Metal Henrik Keinicke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Samtidig som de seneste tal fra transportministeriet viser et kontinuerligt fald i trafikken siden 2003... Er der efterhånden flere argumenter tilbage for rød stue end det som vi allesammen ved er årsagen, nemlig skatteindtægter...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...