Jump to content
bananas

Tråden om Dansk Valg 2011

Recommended Posts

Nu er jeg godt nok ikke enig om særlig meget med EL, men lige netop det hér forslag er ganske fint, selvom en beskatning af gevinster på bolighandler på omkring 60% er i overkanten. I stedet for så mange andre tiltag, så synes jeg en skat på gevinster af privates bolighandler på 20% er i orden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu er jeg godt nok ikke enig om særlig meget med EL, men lige netop det hér forslag er ganske fint, selvom en beskatning af gevinster på bolighandler på omkring 60% er i overkanten. I stedet for så mange andre tiltag, så synes jeg en skat på gevinster af privates bolighandler på 20% er i orden.
Så hvis du skal låne 100K til et nyt køkken i din friværdi så er det fint staten napper de 50K-60K???? Lur mig om ikke det kommer til at betyde mindre af lave for håndværkere og andre der har med privat bygge branche at gøre. Derud over så vil man straffe dem der passer godt på deres hus, vedligeholder og fornyer, de opnår en højere salgs pris og skal så betale mere i skat? Ja det er da fornuftigt!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Udenrigsminister Villy Søvndal og erhvervsminister Ole Sohn... Ja så er man sikker på' date=' at Danmark bliver både til grin i udlandet og erhvervslivet korser sig. En tidligere kommunist som ervhervsminister - hvordan hænger det lige sammen![/quote'] Og Finansminister Henrik Sass Larsen::scared::scared: Finansminster Henrik Sass Larsen, 45 år. Under hans ledelse bliver ministeriets magt stækket. Sass er den første finansminister i 40 år, der ikke er uddannet økonom og får næppe lov til at styre ret meget Det er jo lige tidspunktet at eksperimentere med en ikke-økonom på den post. Det er vel ikke så vigtigt - det er trods alt kun den hovedansvarlige får at få den Danske stats finanser på ret køl igen under den største finanskrise i en menneskealder.:rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Han bliver i hvert fald bedre Udenrigsminister end nuværende Ferieminister Lene... Det tror jeg ikke du skal satse på... Hvordan vil udlandet kigge på en mand som Villy Søvndal når han kommer og skal repræsentere Danmark... Manden kan jo dårligt formulere sig på engelsk...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Glemte lige ham...Undervisningsminister uden uddannelse:rolleye: http://www.b.dk/politiko/undervisningsminister-uden-uddannelse

Det tror jeg ikke du skal satse på... Hvordan vil udlandet kigge på en mand som Villy Søvndal når han kommer og skal repræsentere Danmark... Manden kan jo dårligt formulere sig på engelsk...
Han taler bedre engelsk end Brian M.:) http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/huxikaren/article1618611.ece

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Så hvis du skal låne 100K til et nyt køkken i din friværdi så er det fint staten napper de 50K-60K???? Lur mig om ikke det kommer til at betyde mindre af lave for håndværkere og andre der har med privat bygge branche at gøre. Derud over så vil man straffe dem der passer godt på deres hus, vedligeholder og fornyer, de opnår en højere salgs pris og skal så betale mere i skat? Ja det er da fornuftigt!!!
Der snakkes om en gevinst på boligskat, forhåbentlig med fradrag for vedligehold og renovering, som man også ser det i Sverige? Er der grund til at tro andet Lynge? Det betyder at du skal betale mindre i skat hvis du vedligeholder dit hus. Selvfølgelig skal et sådant forslag føre til afskaffelse/nedsættelse af ejendomsværdiskatten, der tildels er en løbende skat på en ikke realiseret mulig gevinst.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der snakkes om en gevinst på boligskat' date=' forhåbentlig med fradrag for vedligehold og renovering, som man også ser det i Sverige? Er der grund til at tro andet Lynge? Det betyder at du skal betale mindre i skat hvis du vedligeholder dit hus. Selvfølgelig skal et sådant forslag føre til afskaffelse/nedsættelse af ejendomsværdiskatten, der tildels er en løbende skat på en ikke realiseret mulig gevinst.[/quote'] Eftersom de også omtaler det at forhøje lånet skal udløse skattebetaling er det en reel bekymring...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Eftersom de også omtaler det at forhøje lånet skal udløse skattebetaling er det en reel bekymring...
Joe, det er sikkert hvad EL ønsker, men det bliver meget bureakratisk og svært at administrere. Desuden, hvor meget der er lånt i boligen burde jo egentlig være sagen uvedkommende. Det burde være: Salgspris minus købspris minus regninger på vedligeholdelse = gevinst x 20% = skat på gevinst.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Joe' date=' det er sikkert hvad EL ønsker, men det bliver meget bureakratisk og svært at administrere. Desuden, hvor meget der er lånt i boligen burde jo egentlig være sagen uvedkommende. Det burde være: Salgspris minus købspris minus regninger på vedligeholdelse = gevinst x 20% = skat på gevinst.[/quote'] Velkommen til de rødes verden... Skidt med om det er besværligt at administrere, så længe det i deres optik "skaber lighed mellem rig og fattig", så er det bare ud af banen med det...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Eftersom de også omtaler det at forhøje lånet skal udløse skattebetaling er det en reel bekymring...
Præcis, der er AL MULIG grund til bekymring. De vil beskatte dig for penge du LÅNER i din friværdi. Kan du låne så du har 100K så napper de fuld skat af det. Det siger vist det hele!!!!!!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Enhedslisten vil afskaffe tvangsauktioner http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/dinbolig/article1619025.ece Ved en debat arrangeret af TV2 og Boliga her til aften kom det frem, at Enhedslistens finansordfører Frank Aaen vil kæmpe mod tvangsauktioner. - Ingen skal sættes ud af deres bolig, bare fordi man ikke kan betale. Det er en social katastrofe, hver gang det sker. Så vores udgangspunkt er, at man ikke skal sælge sin bolig, hvis man ikke vil, sagde Frank Aaen til de andre debatørers tydelige undren Han må dag godt nok have haft en ekstra stor og stærk omgang "specialtobak" i piben før han gik ind til den debat!!!:lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
De sidder på magten i hovedstaden og i dele af landet hvor de så rigeligt udøver den... Men derudover har du jo saboteret den egen tese om Somalia som det liberalistiske paradis idet du selv fortæller hvorden forskellige klanledere jo underkuer civilbefolkning... De er jo bare regeringer i mindre format...
Præcis, I mangel på en stærk eller stabil regering vil en anden 'magt' optage det tomrum, og det er, i mine øjne, usandsynligt at det tomrum fyldes af en oplyst folkskare af individer. I hvert fald ikke i nogen nation jeg kender til i dag =)
Så har vi nok forskellig opfattelse af hvad vi reelt talte om, men det vil jeg ikke dvæle ved idet vi bare får afsporet debatten med det :) Men jeg vil gerne lige vende dit postulat om at der ikke anvendes vold og magt i DK... I Danmark har vi valgt en regering ud fra hvad flertallet af danskerne ønsker (i grove træk anyways)... Denne regering får tildelt magten til at råde og regere over hele landet samt dennes befolkning derunder at vedtage og tilse udøvelsen af de love som flertallet i landet finder rimelige... Men mindretallet som måtte være imod disse lovgivninger har jo bare at rette sig efter dem, ellers får det konsekvenser = brug af magt overfor den enkelte borger... Derudover, lad mig eksemplificere den med volden: Lad os sige at jeg som borger ikke længere ville finansiere cirkus Danmark, så jeg stoppede derfor mine skatteindbetalinger... Når indkomståret var omme ville en af de første ting der ville ske var at SKAT ville kontakte mig og henstille at jeg indbetalte min skyldige skat ellers ville det få konsekvenser = trusler Hvis jeg efterfølgende stadig ikke betalte ville SKAT komme og konfiskere min private ejendom/ejendele samt smide mig i fængsel = vold Samme tese gør sig gældende i mange andre aspekter af samfundet, men nu hev jeg blot et eksempel frem...
Ja ordlyden flertalsdikatur har da været brugt før, men der er jo stadig plads til forhandlinger. Jeg vil mene at sammenligne SKAT med vold og magt er lidt at overdrive, da de trods alt blot opkræver hvad du skylder for at bo og/eller føre forretning i DK. Ordenlyden "med vold og magt" betyder, i mine ører, mere tortur, forfølgelse og mord, frem for en rykker eller en dom for skattesvig. SKAT kan måske handle imod din overbevisning, men du ved nøjagtigt under hvilke betingelser.
Jeg tror sku ikke vi nogensinde bliver enige om noget som helst (andet end at LAN parties hos Bananas er en god ting), vi ser meget forskelligt på tingene :D
Måske over en øl eller lignende... aldrig sig aldrig. Jeg synes ellers man kan snakke med de fleste eftersom de langt de fleste danskere deler et social-liberalt eller konservativt synspunkt. I dansk politik er det jo kun Enhedslisten (og muligvis Liberal Alliance) som er i en helt anden boldgade, så de fleste har jo et eller andet fælles udgangspunkt. Jeg er sikker på at vi nok også kunne finde et (ud over LAN) ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ved en debat arrangeret af TV2 og Boliga her til aften kom det frem, at Enhedslistens finansordfører Frank Aaen vil kæmpe mod tvangsauktioner. - Ingen skal sættes ud af deres bolig, bare fordi man ikke kan betale. Det er en social katastrofe, hver gang det sker. Så vores udgangspunkt er, at man ikke skal sælge sin bolig, hvis man ikke vil, sagde Frank Aaen til de andre debatørers tydelige undren Han må dag godt nok have haft en ekstra stor og stærk omgang "specialtobak" i piben før han gik ind til den debat!!!:lol:
Næ nej, ikke "specialtobak" - prøv med kommunisme.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/dinbolig/article1619025.ece Ved en debat arrangeret af TV2 og Boliga her til aften kom det frem, at Enhedslistens finansordfører Frank Aaen vil kæmpe mod tvangsauktioner. - Ingen skal sættes ud af deres bolig, bare fordi man ikke kan betale. Det er en social katastrofe, hver gang det sker. Så vores udgangspunkt er, at man ikke skal sælge sin bolig, hvis man ikke vil, sagde Frank Aaen til de andre debatørers tydelige undren Han må dag godt nok have haft en ekstra stor og stærk omgang "specialtobak" i piben før han gik ind til den debat!!!:lol:
:scared: Så er det bare ned i banken og låne alt, hvad man kan til et dyrt hus (så er der også plads til flere leasede biler fra Tyskland ikke også Helle!). Det beviser vidst endnu engang, at det ikke altid er det skarpeste knive i skuffen, som EL har at stille op med.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
:scared: Så er det bare ned i banken og låne alt, hvad man kan til et dyrt hus (så er der også plads til flere leasede biler fra Tyskland ikke også Helle!). Det beviser vidst endnu engang, at det ikke altid er det skarpeste knive i skuffen, som EL har at stille op med.
Der er vel intet galt i, at gøre hvad loven giver en lov til - eller er der noget jeg ikke forstår? ( lease bil i Tyskland ) Mvh. Michael

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...