Jump to content
bananas

Tråden om Dansk Valg 2011

Recommended Posts

Interessant tanke' date=' hvorfor ser du lige præcis de personer placeret i de roller?[/quote'] aaah, det er lidt svært at forklare med få ord og jeg orker ikke en lang smøre :) Samuelsen er dog for mig selvskrevet til Skatteministeriet såklart :th2: og Helge i rollen som Judge Dredd er spot on :D Det er samtidigt ment lidt som en kompromis-sammensætning. Uden Radikale er en blå regering vist ikke realistisk i denne omgang (og slet ikke uden DF da), og hvis Vestager skal lokkes med, behøver hun jo nok den mest fornemme stol at sidde i af dem alle, og hvis Morten Østergaard samtidig også får en fin skammel, burde den vel være hjemme. ;) Vi skal dog blot undgå en Radikal i Ministeriet for flygtninge, indvandrere og integration - omend de naturligvis nok skal få en pæn indflydelse på området uanset. :scared:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja eller vi sætter team management til random. Mon ik' de fleste overlever at skifte farve for en dag ? =)
Surt hvis den så randomizer et hold bestående af undertegnede, DABP og Frederik mod resten af flokken... Altså for alle jer andre ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg tjekket alle de fine plakater på lygtepælene og jeg HAR bestemt mig! Jeg stemmer på Cirkus Benneweis. De offentliggør et program og gennemfører det. Rydder pænt op efter sig og kalder en klovn for en klovn!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Noget helt andet... selve afstemningsmodulet der er brugt her, er det en funktion her på debatten, eller stand alone? Jeg leder efter et godt (og gratis) afstemningsmodul til at sætte præcis sådan et prøvevalg som dette op på vores intranet. Nogen tips?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tak, men.... Bemærk: QuickPoll v2 Pro er ikke gratis at anvende. Hvis du leder efter gratis-versionen af QuickPoll skal du bruge http://www.QuickPoll.dk Linket de refererer til for en gratis version fører blot tilbage til forsiden, hvor de kun linker til betalingsversionerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Noget helt andet... selve afstemningsmodulet der er brugt her' date=' er det en funktion her på debatten, eller stand alone? [/quote']Afstemningsmodulet er en del af forum-softwaren (vBulletin).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Økonomisk uansvarlighed og finansmarkedernes dom Rød blok fører stadig - og det lader til at finansmarkederne allerede er begyndt at forberede sig på at rød blok vinder, og der kommer mere uansvarlighed i statsbudgettet. Prisen på at forsikre sig imod en dansk statsbankerot inden for de næste 5 år er steget mere end en forsikring mod svensk statsbankerot. Generelt er den slags forsikringer steget i pris over de sidste måneder, men Danmark er steget mest. Konkret er der tale om præmien (pr. år) på Credit Default Swaps med 5 års løbetid. Ved slutningen af April i år var de: Danmark: 0,3324% pro ano Sverige: 0,245% pro anno Pr i går var de: Danmark: 0,9846% pro anno Sverige: 0,523% pro anno Så Danmark er 3-doblet i pris mens Sverige kun er doblet. Og det er nu omtrent dobbelt så dyrt at forsikre sig imod en dansk statsbankerot som en svensk statsbankerot.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, Topcheferne har desværre helt ret. Desværre er der ikke andre partier end Liberal Alliance, der reelt har en plan, som vil hjælpe på dette. De Radikale kunne måske også bidrage, men de insisterer på at støtte den røde fløj, som i hvert fald ikke har en plan der hjælper - SSF planen vil jo kun gøre problemet endnu større. Selve problemer grunder i at den danske befolkning i stor udstrækning er økonomiske analfabeter: http://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/2011/Valg/2011/09/03/172428.htm 46 procent mener også, at det er et bedre virkemiddel at øge de offentlige investeringer end at sænke skatten, hvis arbejdspladser skal fastholdes herhjemme. 36 procent mener derimod, det er bedre at sænke skatten. Det er jo direkte latterligt! Det er simpelthen faktuelt forkert at tro at offentlige "investeringer" kan fastholde arbejdspladser herhjemme på længere sigt. Det kan give et kortsigtet løft i beskæftigelsen, mens det offentlige bruger/investerer pengene, men siden politikere er ualmindeligt ringe iværksættere er der nogenlunde statsgaranti for at de "investerede" penge ikke kommer 100% tilbage, og da slet ikke med et ekstra afkast. Og når så man engang har brugt pengene (som man jo var nødt til at låne) skal der jo så betales tilbage i form af endnu højere skatter, afgifter eller lign., og så har man smadret konkurrenceevnen endnu mere og forværret problemet. Det er fuldstændig som at pisse i bukserne eller som at forsøge at forhindre dehydrering ved at drikke mere øl! At man overhovedet kan finde på at lave en meningsmåling på det spørgsmål er jo galmatias. Fra min synsvinkel svarer det til at man har spurgt: "Synes du at 2+2 giver 3,4, eller 5?". ...og mere end halvdelen har svaret noget andet end 4.:scared:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der er også en anden løsning på problemet og det er at folk går ned i løn (sandsynligvis samtidig med at skatten sænkes), for problemet er jo ikke nødvendigvis hvad den enkelte har råd til af goder/luksus, men hvad virksomheden totalt skal betale for den enkelte ansatte. Hvad jeg forstår så havde vi en mindre overophedning i 00'erne hvor alles lønninger steg utroligt meget fordi der var få folk om fadet (eller god vækst med mange jobs) og nu går det den anden vej og så kan folk ikke nødvendigvis leve op til deres lønninger længere. Så det er vist ligeså meget en mental reform der skal til, som det er en skattereform.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder her med en tosset ide: Hvis nu de radikale, konservative og liberal alliance gik sammen i en alliance så ville de, efter min hurtige hovedregning, sidde i en favorabel position til at kræve statsministerposten (og jeg kan sagtens se en af de tre partiledere som statsminister), samt en spændende del af ministerkagen (ala det Dannemare foreslog tidligere) Alternativerne er at S og V laver en Lyngby og går sammen (hvilket er okay for de repræsenterer jo tilsammen størstedelen af den danske befolkning), eller at DF allierer sig med rød blok, hvilket jeg finder usandsynligt på en god dag. Jeg er glad for at jeg ikke skal stemme i DK for hverken Thorning eller Løkke er en partileder som jeg vil se lede DK.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror faktisk at DF sammen med rød blok er sandsynligt, da DF og S politik er den samme (især EUpolitik), hvor DF så bare har en lidt mere kontant udlændinge politik Men R, K, LA og DF sammen kunne også være interessant at se på de næste 4 år.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar

×
×
  • Tilføj...