Jump to content
ani

Operation mod overvægt

Recommended Posts

Jeg håber her er nogen som kan give mig lidt råd ang. sådan en fedme operation. Jeg kender flere i min omgangskreds der har fået denne lavet samt en der venter og de er jo så glade for det idag! Det har været rigtig vellykket for dem. I morgen skal jeg tale med min læge her i Sverige om jeg kan få sådan en operatio , men jeg undrer bare om de er gode til sådan noget her i Sverige kontra DK? Alle mine bekendte har fået det lavet på Hamlet på Sjælland. Og jeg kan ikke Google nogle historier fra det svenske så jeg ved sgu ikke om det er helt sikkert eller ej? Derfor hvis der var nogle her der havde fået det lavet eller kender nogle der har fået det lavet her i Sverige vil jeg rigtig gerne høre om det og hvor det er gjort henne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

har en veninde der fik det lavet i maj, som selv er sygeplejske i bunden, og hun valgte klart Sverige fra for Privat. Og det var Hammelt hun talte med i dag. Og mener hun endte i Kristiansstad... men er ikke 100% men valgte fald på Sverige... Og med hensyn til at have prøvet alt..... så er det jo udelukkede et spørgsmål om at spise det rigtige i rigtige mængde og dyrke motion, det virker på alle.....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

LCHF är ungefär som Atkins fas 1. Man tar bort så mycket kolhydrater som möjligt (max 5% av kosten), men de stora skillnaden är att man inte är fettskrämd. Dvs man ska äta fettet på kotletten, dricka sötmjölk, fet ost, smör osv. Alla light-produkter är bannlysta. Fettet gör att man håller sig mätt längre, och nej, det är inte alls livsfarligt. Många människor som haft viktproblem och diabetes har blivit hjälpta. Här är ett exempel av många som kan vara inspirerande. LCHF växer i Sverige och restauranger och liknande börjar också anpassa menyer efter det. Jag har själv ätit så i flera år.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
.....så er det jo udelukkede et spørgsmål om at spise det rigtige i rigtige mængde og dyrke motion' date=' det virker på alle.....[/quote'] Bingo! :) Desværre, så er det "genvejene" som virker mest fristende på mange.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Håller helt med' date=' men vissa människor har blivit så feta att de inte kan motionera utan riskera skador, och då kan LCHF bli en kickstart att gå ner i vikt och sen skaffa sig bättre vanor.[/quote'] Det lyder næsten for godt til at være sandt. Og det er det delvis også. Jeg løb lige forbi vores kostkonsulent på hospitalet, og han kunne ikke anbefale LCHF. Hans svar var: "der mangler vitaminer og mineraler, og der er bunker af mættet fedt, som vi jo ved ikke er specielt sundt. Diæten har desuden den hage, at når vægttabet er opnået, så står man tilbage med det jeg vil kalde nogle rigtig dårlige kostvaner. Mit bedste forslag er, at spise en diæt der svarer til en diabeteskost 7,5 MJ - der er 6 måltider om dagen, der sikrer mod den store sult - du finder et dagskostforslag her: http://bog.kostforum.dk/-/p-308 Der skal selvfølgelig motioneres ved siden af - men så kommer vægttabet også stille og roligt - og når man har opnået det ønskede vægttab står man tilbage med et sæt rigtig gode kostvaner, der kan fastholde vægttabet." Så æv. Det lød ellers fristende.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så kan du ju läsa vad andra läkare har att säga. Kostdoktorn och Annika D. Det är inte farligt med mättat fett. Du har massor med mättat fett i dig själv, din hjärna tex. Jag äter max två gånger per dag, och det fattas varken mineraler eller vitaminer (det finns i kött och grönsaker). Det finns också forskning på detta som visar att det inte är farligt. Amerikanska Diabetes Föreningen har godkänt det, och svenska Socialstyrelsen. Kostvanorna motsvarar det man år ursprungligen när människan var jägare, innan vi blev bönder och började äta spannmål, vilket är för kort tid sedan. Du kan också gå in på Kolhydrater i Fokus, en sajt med 12.000 medlemmar som alla äter LCHF (i Sverige) och som mår utmärkt. Prova och se vad som händer. Jag har ätit såhär i 30 år eller nåt och mår alldeles utmärkt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Här är en http://www.youtube.com/watch?v=FSeSTq-N4U4av Andreas (Kostdoktorn) på engelska.
Vi har jo alle vores guru'er. Du har fundet din, min er min kostkonsulent, Tom. Som engang gav mig den hurtigste opskrift på en effektiv slankekur jeg nogensinde har hørt: "Hvis det smager godt - spyt det ud".:laugh: Selvfølgelig sagt med et glimt i øjet. Han har selv inviteret på kage op til flere gange.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
LCHF är ungefär som Atkins fas 1. Man tar bort så mycket kolhydrater som möjligt (max 5% av kosten), men de stora skillnaden är att man inte är fettskrämd. Dvs man ska äta fettet på kotletten, dricka sötmjölk, fet ost, smör osv. Alla light-produkter är bannlysta. Fettet gör att man håller sig mätt längre, och nej, det är inte alls livsfarligt. Många människor som haft viktproblem och diabetes har blivit hjälpta. Här är ett exempel av många som kan vara inspirerande. LCHF växer i Sverige och restauranger och liknande börjar också anpassa menyer efter det. Jag har själv ätit så i flera år.
What she said.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Din bedste ven hedder suppekuren. Tabte selv 12 kilo på 2 uger, og har fulgt den livsstil. Men hvis du begynder med det gamle livsstil igen, tager du dem hurtigt på igen- I bodybuildings verden findes næsten alt(t3 piller som er så farlige, af selv det fedt du har om hjertet, smelter det) Eller eca stack med effedrin, koffein og asperin.(køb og tag fx. de piller hvor de er lovlige) Mvh Ronny

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

nej ikke slutte med at spise(correct me if i am wrong) men der skal fedt til at nedbryde fedt! Man skal passe på med at tabe sig for hurtigt! En god ven af mig tog de der eca stack, og han blev anorexi tynd, pga. overdosis over 2 uger!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, jeg ved ikke om denne her side også opererer i Sverige, men du kan i al fald prøve at kontakte dem i forhold til en operation i Danmark, hvis det skulle være aktuelt: klinikmatch.dk/gastric-bypass. Der er nogle gode generelle informationer, i hvert fald hvis du ikke allerede har fået operationen. Og ellers held og lykke med den.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...