Jump to content
Rikke Rost

Ny madras til dobbeltseng....

Recommended Posts

Jeg skal ha' en ny madras til sengen og vil lige høre om der var noget i kan anbefale... Jeg er typen der hellere sover på gulvet end gi'r 40.000 for en seng...Har kig på nogle stykker i Ikea, men vil lige høre jeres erfaringer.... Blød/medium/hård, antallet af fjedre osv.... Hvad er bedst for krop og ryg?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Den bedste seng jeg har sovet i til dato er pudsigt nok den billigste madras fra Ikea - Sultan Huglo http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00156384/ Det er en resårMADRASS (fjedermadras) og skal ligge på en lamelbund. Ikea havde en meget god anbefaling i form af jo større og tungere man er, jo hårdere madras skal man have. Jeg mener at huske at du vist heller ikke er den mindste mand i verden? =) Hvis det er til en dobbeltseng så skal man bestemme hårdheden efter den største/tungeste person.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Som sædvanlig vil jeg gerne slå et slag for IKEA - især når det gælder deres senge, som de vist har 10 års garanti på - en garanti du - med garanti :D - ikke finder andre steder. Jeg har Sagvåg boksmadrasser, som vist er den hårdeste model og jeg er MEGET tilfreds. Så har jeg en Tjöme topmadras og derpå en rullemadras. Brian, jo tungere man er, jo hårdere madras. Så faktisk kan det være (uden at jeg kender Rikkes størrelse), at du og Rikke ikke skal have den samme slags madras, men skal købe to foeskellige - så kan I nøjes med at dele topmadras og rullemadras. Husk at I IKKE skal købe den der madras-kile, man kan lægge i mellemrummet mellem madrasserne. Den virker ikke, og den ødelægger madrasserne... :sick: God fornøjelse - husk at du har 3 måneder til at konstatere om din IKEA-madras er den rigtige for dig. Hvis ikke, så kan du bytte den... :thumbup:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det også bedst med hårde madrasser, i modsætning til min kone. Jeg får ondt i ryggen af en blød madras. Så vi har altså to forskellige madrasser i vores dobbeltseng. Jeg har valgt at købe en billig skodmadras, den hårdeste jeg kunne opdrive i jysk, til at ligge underst, og en noget dyrere topmadras af "memory foam" ovenpå. Så synes jeg man ligger behageligt blødt, men stadig tilpas hårdt til at hele kroppen kan slappe af.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tak :) Og nej...lidt oiver 1/8 ton så skal der lidt fjedre til at understøtte massen...:lol: Tak. Ender sgu nok med en tur i Ikea....
Du skal helt klart bruge noget som er "hårdt/fast" - ellers ender med at du ligger med buet ryg og det midterste af kroppen en halv meter lavere en hovedet og benene. Ikea har nogen udemærkede ting - især prisen er god. Og de producerer tingene i et par millioner eksemplarer, så de har ligesom lært og korrigeret de fejl, som de havde på de første par tusinde eksemplarer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...