Jump to content
Admin

Online godis ?

Recommended Posts

Nu læser jeg lige denne: http://www.b.dk/politiko/slik-og-smoeger-bliver-dyrere-i-2012 Og tænker på om der egentlig er noget i vejen med at åben en svensk webbutik rettet mod at sælge godis til Danmark ? Der er allerede stor prisforskel og det bliver kun endnu værre. Er det ikke noget for nogle af jer foretagsomme mennesker ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu læser jeg lige denne: http://www.b.dk/politiko/slik-og-smoeger-bliver-dyrere-i-2012 Og tænker på om der egentlig er noget i vejen med at åben en svensk webbutik rettet mod at sælge godis til Danmark ? Der er allerede stor prisforskel og det bliver kun endnu værre. Er det ikke noget for nogle af jer foretagsomme mennesker ?
Varenes fri bevægelighed indenfor EU tillader dig at sælge som du lyster henover landegrænserne, men du skal være opmærksom på at den slags ting er afgiftsbelagte i Danmark og folk derfor risikerer enten at få konfiskeret deres varer i tolden eller skulle betale sukkerafgiften (ikke at den chance er nævneværdig når det drejer sig om varer som kommer fra et andet EU-land, de fokuserer vist primært på ikke EU-lande)...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er jeg ikke sikker på at du har ret i. Så skulle man jo også betale afgift hver gang man kørte over grænsen med en pose godis.
Jo men du sælger ikke den pose godis videre på det danske marked. Hvis du skulle gøre det, så er det noget helt andet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er jeg ikke sikker på at du har ret i. Så skulle man jo også betale afgift hver gang man kørte over grænsen med en pose godis.
Det er vi ikke enige om... Der skelnes mellem at hente varen selv rent fysisk og så få den tilsendt... Var det sådan som du skriver ville det jo f.eks. også være tilladt at bestille sin sprut fra Tyskland over nettet og få den leveret... Der skelnes mellem at købe momsbelagte varer og varer med punktafgifter (som alkohol, sukker med videre), hvor førstnævnte ikke belægges med yderligere afgifter ved handel indenfor EU vil sidstnævnte gøre det såfremt du ikke selv personligt henter det...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er vi ikke enige om... Der skelnes mellem at hente varen selv rent fysisk og så få den tilsendt... Var det sådan som du skriver ville det jo f.eks. også være tilladt at bestille sin sprut fra Tyskland over nettet og få den leveret....
Eller Spanien http://www.bodegashop.com/ Jeg er overbevist om at inden for EU må det være købsstedets afgifter der må være gældende. Ellers kunne de jo godt nok få nok at lave med at åbne kasser og checke for diverse afgifter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...