Jump to content
H&M

Mand arbejder i Danmark- kone starter på uddannelse i sverige- hvordan med børnepenge

Recommended Posts

Ja som overskriften siger så arbejder min mand i DK og jeg starter på en kanididat uddannelse til januar. Vi har en datter på 1 år. Vi får danske børnepenge nu og jeg har søgt om dansk SU- men jeg har hørt noget om at man kan få lidt ekstra SU (eller hedder det CNS) herfra sverige. Er der nogen der ved noget om dette? På forhånd tak:) mvh Hannah

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det är troligen inte lagligt att ta ut studiestöd från bägge länderna. Men du kan ju alltid göra ett försök och hoppas på att de inte kommer på dig. Det har ju tidigare förekommit uppgifter om att vissa kreativa familjer som går på bidrag är skrivna både i Danmark och Sverige och får ut dubbla bidrag, i vilken utsträckning det är sant vet jag dock inte.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det är troligen inte lagligt att ta ut studiestöd från bägge länderna. Men du kan ju alltid göra ett försök och hoppas på att de inte kommer på dig. Det har ju tidigare förekommit uppgifter om att vissa kreativa familjer som går på bidrag är skrivna både i Danmark och Sverige och får ut dubbla bidrag, i vilken utsträckning det är sant vet jag dock inte.
Tror uddannelse er klar, det er fra 2011.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...