Jump to content
lovebuine

EL Prisen hos EON

Recommended Posts

jeg skal lige have dræbt nogle rygter, fordi jeg har opdaget at jeg altid har betalt "normal pris" hos EON som er 1.35kr pr kvw incl alt. hvis man laver fast aftale i 1 år, så er det 1.13kr og med en rörlig så er vi endnu lavere. som ses på linket. https://www.eon.se/templates/Eon2TextPage.aspx?id=47843&epslanguage=SV og det ser ud som om at den rörlig sjældent er i nærheden af den faste pris, men så snakker folk om sidste vinter, hvor den var tårnhøj 8kr pr khw og folk fik kæmpe regninger, fordi de havde rörlig pris, hvis det er sandt, hvorfor kan man ikke se det i det skema hos EON over de sidste 4år, eller skjuler de noget? fordi så skal jeg ikke i nærheden af rörlig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
jeg skal lige have dræbt nogle rygter, fordi jeg har opdaget at jeg altid har betalt "normal pris" hos EON som er 1.35kr pr kvw incl alt. hvis man laver fast aftale i 1 år, så er det 1.13kr og med en rörlig så er vi endnu lavere. som ses på linket. https://www.eon.se/templates/Eon2TextPage.aspx?id=47843&epslanguage=SV og det ser ud som om at den rörlig sjældent er i nærheden af den faste pris, men så snakker folk om sidste vinter, hvor den var tårnhøj 8kr pr khw og folk fik kæmpe regninger, fordi de havde rörlig pris, hvis det er sandt, hvorfor kan man ikke se det i det skema hos EON over de sidste 4år, eller skjuler de noget? fordi så skal jeg ikke i nærheden af rörlig.
Prisen var ganske korrekt oppe og vende 8 kr. i nogle timer så vidt jeg husker, men der beregnes jo et gennemsnit henover måneden som man så betaler efter... Så hvis folk har fået store regninger skyldes det nok andre ting...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tegnede 1 år fast hos e.on i sidste uge til 111,50. Det forgangne år (november-november) var prisen 104 for mit vedkommende. Den rørlige ligger ganske vist et stykke under den fast det meste af året, men i de måneder hvor den rørlige hopper ganske pænt og ligger over den faste er samtidig de (iskolde) måneder, hvor vi her i huset bruger VÆSENTLIGT mere el end ellers. Har ikke rigtigt regnet på, om jeg gjorde klogt i at vælge fast det forgangne år, men elpriserne i vintermånederne sidste vinter var bestemt mildere sammenlignet med året før, så derfor valgte jeg igen samme "strategi" denne gang. eon_prisudvikling.pngvores_elforbrug.png

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik mail om at min kundkraftavtal skulle fornyes, og det gik automatisk. men alt den snak om elskling (og et reelt prishop sidste år), fik mig til at tjekke priserne. Kundkrafts sidste auktion (måneden før i min gruppe) gav samme priser, som jeg betaler nu, mens et opslag på elskling tilbød et prisfald, som omregnet til årlig forskel svarer til ca. 4.600 sek for mit vedkommende. Lissom værd at tage med :-) Så skiftet er gjort, nu må vi så se om det hele holder når det træder i kraft ved nytår.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...