Jump to content
Lollikken

Skånetrafiken höjar priserna

Recommended Posts

Jaja :-) Men jeg regnede med det var et gennemsnit f.eks når nu at bunkeflo kom ind under "malmøzonen" så tænkte jeg at noget ville stige mere og ville gerne se de eksakte priser
Som jeg læser det, er det ikke fastlagt endnu.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Skånetrafiken vil hæve priserne med 7% Info. Som det ser ud nu vil region skåne sätte priserne op på månedskort etc til bus og tog op med 7 %. Dette er et laterligt beslut som vi skal protesterer over. Der er startet en navne insamlig her http://upprop.nu/QEEK som sendes videre til region skåne, Så lok ind og skriv dit navn samt bynavn jo flere jo bedre kun sammen er der mulighed for at vi bliver set og hørt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det blir däremot färre avgångar över bron på tidiga morgnar och färre avgångar mellan Kristianstad och Hässleholm i lågtrafik. Øv. Dyrere billetter og færre tog over broen. Og det med bedre information giver jeg ikke fem flade ører for. Det har de sagt i årevis og det bliver aldrig bedre. I forrige uge var alle 13xx tog åbenbart aflyst. Jeg står normalt på toget på Triangeln og der kom beskeden i højtalerne. Men ikke et ord om at toget rent faktisk afgik fra Hyllie og at man bare kunne have stået på et af de tre Pågatåg der kom i mellemtiden og så have stået på Ø-toget på Hyllie.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Den bro ender desværre med man en dag får nok og flytter tilbage til DK. Dyrere billetter og færre afgange hvor toget i forvejen er stuvende fuldt. Fed service. Igår aftes var jeg så heldig at havne i lufthavnen pga signalfejl på broen. Blev lovet der var busser på vej og sendt udenfor. Flere hundrede folk ventede og taxaerne jublede. Lagde mærke til enkelte sivede ned til toget og ikke kom op igen. 2 min efter jeg kom ned på perronen kom et tog og vi var max 15 der steg ombord - alle andre stod jo og ventede på busser. Det lignede på tavlen at det var det fjerde tog der kørte over broen uden passagerer mens deres kunder stod i blæsten og pissefrøs. Det er fandeme utroligt at deres særprægede evner udi service bare bliver ringere og ringere. Er så knokletræt af offentlig trafik.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke direkte relateret til Skånetrafikken. Men jeg faldt over denne artikel: http://politiken.dk/politik/ECE1463793/venstre-dyrere-transport-er-et-klokkeklart-loeftebrud/

Der var ikke nogen af os' date=' der havde en antydning af viden om, hvilket kaos der er i DSB, og hvilket hul der er i pengekassen. Så jeg synes, det er uanstændigt, at oppositionen pisker en stemning op[/quote']Er det mig der har en dårlig hukommelse, eller har fulgt ekstremt dårligt med i medierne det sidste år, eller var hele DSB First fadæsen ikke oppe og larme LÆNGE før valgkampen? Jeg forstår i hvert fald ikke, hvordan man som trafikordfører ikke "havde en antydning af viden om, hvilket kaos der er i DSB, og hvilket hul der er i pengekassen". Som jeg ser det var det almenviden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ikke direkte relateret til Skånetrafikken. Men jeg faldt over denne artikel: http://politiken.dk/politik/ECE1463793/venstre-dyrere-transport-er-et-klokkeklart-loeftebrud/ Er det mig der har en dårlig hukommelse, eller har fulgt ekstremt dårligt med i medierne det sidste år, eller var hele DSB First fadæsen ikke oppe og larme LÆNGE før valgkampen? Jeg forstår i hvert fald ikke, hvordan man som trafikordfører ikke "havde en antydning af viden om, hvilket kaos der er i DSB, og hvilket hul der er i pengekassen". Som jeg ser det var det almenviden.
Det er jo samme ordspil som med finansloven, de siger jo også der at det ikke havde den fjerneste idé om at der manglede så mange penge...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det lugter lidt, men på den anden side så blev de store besparelser også lovet i forbindelse med oprettelsen af en betalingsring. Oppositionen råber og skriger over en situation de selv har skabt, da jeg antager at de prisstigninger var blevet forhandlet på plads inden regeringsskiftet, og Regeringen gør det alle regeringer gør ... skyder skylden på forgængeren .... Det klassiske ansvarstomrum som ingen vil røre med en ildtang .... .... måske skulle vi prøve den 'italienske model' og teknokrati i en regeringsperiode .... det er jo så moderne med forsøgsordninger, så lad os evt. prøve en regering uafhængig af politiske ideologier =)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja det lugter lidt, men på den anden side så blev de store besparelser også lovet i forbindelse med oprettelsen af en betalingsring. Oppositionen råber og skriger over en situation de selv har skabt, da jeg antager at de prisstigninger var blevet forhandlet på plads inden regeringsskiftet, og Regeringen gør det alle regeringer gør ... skyder skylden på forgængeren .... Det klassiske ansvarstomrum som ingen vil røre med en ildtang .... .... måske skulle vi prøve den 'italienske model' og teknokrati i en regeringsperiode .... det er jo så moderne med forsøgsordninger, så lad os evt. prøve en regering uafhængig af politiske ideologier =)
Eller en model hvor regeringen slet ikke skal styre den slags ting ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...