Jump to content
JSJensen

Godt og billigt mobilabonnement til KBH-Malmø øresundspendler?

Recommended Posts

Så prøver vi lige igen..... Situation: Skal bruge abb. til konen + ældste datter (og måske mig selv (sagde hunden)?). Jeg vil gerne holde fast i mit danske 3 abb da jeg pendler til dk og næsten udelukkende snakker med danske numre. Konen arbejder i sverige og har ikke voldsomt meget tilknytning til Dk. Datter lever jo i Sverige og skal nok snart snakke meget med kompisser(?) herovre. Ingen af os har det store forbrug...lidt tale og nogle SMS pr dag. Desuden anvendes smartphones med et begrænset GB-forbrug, under 1 GB pr md. Opgave: At finde den bedste løsning prismæssigt (hvor jeg beholder mit 3 abb. DK) og hvor det ikke koster en krig at snakke intern i familien (fra dansk nr til svensk nr og vice versa). Udførsel: Jeg er ude i noget IP-telefoni mellem mit danske 3 nr og 2 svenske 3SE nr til tøserne (tango, skype eller lign).... Men har hørt at 3SE ikke tillader dette???? Og hvad med alle de der tillægstjenester der findes (3Global, 3 family osv osv)? Kan det give en rimlig pris? Ja jeg kan sgu ikke helt gennemskue det..... Nogle der har de vises sten ?? Byd ind :-)
Den simple løsning på dk mod se nr og omvendt er at alle har iphones. Der sms'er i gratis sammen via imessage og ringer sammen via Viber fx. Hvilket abb i så skal vælge ved jeg ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Gælder fri på tre ikke mellem danske og svenske tre numre? Så hvis i alle tre har tre (hø hø), så kommunikerer i gratis internt? Og hvorfor blande iMessage ind i det, når der allerede nævnes Viber? iMessage = låst til Apple. Viber har også sms, og så er du ikke længere låst til Apple ;) Og hvad angår VoIP over tre, mener jeg ikke det direkte er udelukket i aftalen, men blot nævnt at de forbeholder sig retten til at forbyde VoIP tjenester, hvis de vurderer at det har negativ indflydelse på deres netværk, eller noget i den stil Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

* All datatrafik inom Sverige ingår, dock ej IP-telefoni. Du kan fortsätta surfa utan extra kostnad även om du överstiger gränsen, men då med sänkt hastighet. Sakset fra deres 3MobilSurf 299 abb. Det må da betyde at man ikke kan bruge Viber,Tango mm eller hva?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
* All datatrafik inom Sverige ingår' date='[u'] dock ej IP-telefoni. Du kan fortsätta surfa utan extra kostnad även om du överstiger gränsen, men då med sänkt hastighet. Sakset fra deres 3MobilSurf 299 abb. Det må da betyde at man ikke kan bruge Viber,Tango mm eller hva?
Du har desværre ret. Bare mig der ikke lige kunne huske hele sammenhængen. Jeg havde læst det jeg har markeret med lilla, og overset det jeg har markeret med orange. Jeg skulle lige læse det røde som een sætning, før jeg forstod den, som den nok skal forståes :( http://www.tre.se/Global/2011/Prislistor/Privat/3s%20allm%C3%A4nna%20villkor%20Konsument_110711.pdf
  • 6.3 Du får inte använda Tjänsterna, eller låta någon annan använda Tjänsterna, för olagliga eller oetiska ändamål eller på ett sätt som ger upphov till skada eller annan olägenhet för oss eller tredje man. Exempelvis får du inte använda eller tillåta någon annan att använda Tjänsterna:
    • (a) för bedräglig eller olaglig verksamhet,
    • (b) för att kopiera, lagra, modifiera, skicka vidare eller publicera Tjänsterna eller deras Innehåll, utom när vi skriftligen har tillåtit det,
    • © på något annat sätt som kränker någons rättigheter, t.ex. upphovsrätt eller annan immateriell rättighet,
    • (d) för att skicka, avsiktligt motta eller ladda hem något som är hotande, stötande, trakasserande eller på annat sätt olagligt,
    • (e) för att kringgå säkerhetsanordningar,
    • (f) på sådant sätt att det kan skada eller störa Nätverket eller någon annans nätverk eller system,
    • (g) på ett sådant sätt att 3 eller 3s kunder drabbas negativt eller genom ett användarmönster som mycket kraftigt avviker från det som anses vara ett normalt användarmönster t ex
      • (i) datavirus och/eller andra skadliga program och funktioner till andra användare,
      • (ii) onaturligt stora datamängder och orimligt långa datasessioner jämfört med en genomsnittlig användning av Tjänsterna,
      • (iii) för IP-telefoni eller liknande tjänster/teknik eller

      [*](h) för att skaffa dig tillträde till någon annans dator eller nätverk utan att först ha fått godkännande för det.

    [*]6.4 Om ditt användande strider mot 6.3 och/eller om användandet inom en kalendermånad överstiger 20 GB, förbehåller sig 3 rätten att begränsa överföringshastigheten till upp till 200 kbit/s. Vid nästa månadsskifte får du automatiskt full hastighet igen.

Er der virkelig ingen der har bragt det op ved konsumentverket eller lignende, siden de linjer (VoIP ikke tilladt) blev bragt frem i lyset for et års tid siden? For jeg vil da mene at IP-telefoni netop IKKE afviger fra normalt anvendelsesmønster.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
iMessage bruger så data istedet. Gratis' date=' ja - hvis du er på wifi.[/quote'] Der bliver sagt de har et lille data forbrug i forvejen så jeg går ud fra de får data i deres abb og så er det ikke noget der koster extra.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja ok.... Det siger de også er ok når man snakker med dem. Bare underligt de så skriver noget andet...
Eller også forstår du ikke hvad de skriver. Der står at ip telefoni ikke indgår, altså skype koster jo f.eks. penge hvis du ringer til mobiler osv. Klart du kan bruge de forskellige tjenester der findes.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Eller også forstår du ikke hvad de skriver. Der står at ip telefoni ikke indgår, altså skype koster jo f.eks. penge hvis du ringer til mobiler osv. Klart du kan bruge de forskellige tjenester der findes.
Det står ret klart og direkte i deres abonnementsbetingelser at brug af IP-telefoni ikke er tilladt, da det ses som et unormalt anvendelsesmønster, og ses på lige fod med misbrug. Se mit udsnit fra deres betingelser ovenover.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...