Jump to content
thn

fortryde køb på skistar.com

Recommended Posts

Hej Jeg har booket en lejlighed i Sälen i mandags men bliver desværre nødt til at afbestille igen. Nu siger de så deroppe at fordi jeg har godkendt deres vilkår så har jeg ikke længere mine 14 dages fortrydelsesret (som også gælder i SE) Men kan det virkelig passe at de kan tilsidesætte lovgivningen på den måde og bare beholde mine penge?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Kommer lidt an på hvor lang tid der er igen.... hvis der er mindre end 41 dage, så har du svaret ja til at de kan beholde hele beløbet Og: Ifølge e-handelsloven er der normalt 14-dages fortrydelsesret ved handel via Internettet. Dette gælder dog ikke for indkvartering og transport jfr. Forbrugeraftaleloven § 9, stk. 2 og § 17, stk. 2.

Vad gäller om gästen vill avboka/omboka? Gästen kan avboka muntligen eller skriftligen till SkiStar eller till det ställe, som tog emot bokningen. SkiStar accepterar endast av/ombokningar av Gästen. SkiStar är skyldig att bekräfta Gästens avbokning skriftligen. Vid avbokning/ändringar är SkiStar berättigat att ta ut en expeditionsavgift på 195 SEK. Avbokning av boende och resa För boende och/eller resa som avbokas 42 dagar eller mer före ankomst behåller SkiStar Anmälningsavgift och en expeditionsavgift på 195 SEK. För boende och/eller resa som avbokas 41 dagar eller mindre före ankomst behåller SkiStar 100 % av kostnaden för boende och/eller resa. För att avboka obetalda produkter kan du gå in på Min sida För att avboka betalda produkter eller skidskola kontakta vår bokning Tel: 0771-84 00 00

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
http://www.konsumentverket.se/sv/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Angerratt-vid-distanshandel/
När du inte har ångerrätt Det är viktigt att komma ihåg att ångerrätten inte gäller för alla varor och tjänster. Det finns vissa undantag. För att undantagen ska gälla måste säljaren informera dig om dem både före och efter köp. När du till exempel köper följande varor och tjänster på distans har du inte ångerrätt. •inkvartering •transporter •servering, catering eller liknande •kultur-, idrottsevenemang eller liknande •livsmedel •tidningar •vadhållning •plomberade cd-skivor, datorprogram och liknande om plomberingen har brutits
Jeg kan ikke læse ud fra skistart.com vilkår om de angiver at man ikke har 14 dages ångerrätt. Så vidt jeg kan læse, fra komsunverket, skal de angive om de har det eller ej, også selvom man normalt ikke får retten ved den type køb/bestillinger. Jeg tolker dog at hvis der er mindre end 41 dage, som at du får oplyst at du ikke kan få dine penge retur.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

"Afbestilling af ophold og rejse uten Ski Stars af- og ombestillingsforsakring basis I forbindelse med ophold og/eller rejse, som afbestilles 42 dage eller derover før ankomst, beholder SkiStar tilmeldingsgebyret." Og i mit tilfælde hvor jeg har betalt hele beløbet, betragter de hele beløbet som tilmeldingsgebyr

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hmm.. Havde du et valg da du bestilte - altså mellem at betale det hele eller vente med noget? For så er det godt nok ikke særlig rimeligt :(
Hmm.. jeg kan ikke huske det 100%, men mener ikke jeg havde noget valg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Afbestillingsforsikring dækker oftest i tilfælde af sygdom eller dødsfald - og andre udefrakommende pludseligt opståede begivenheder. Det er ikke en fortrydelsesforsikring. Men Skistar har et produkt som også dækker fortrydelse, ombookning o.s.v. - men det er tydeligvis ikke valgt i dette tilfælde. I øvrigt: Hvis rejsen er købt på skistar.dk gælder de danske regler for annullering - er den købt på skistar.se gælder de svenske. Er rejsen købt i DK er der ingen tvivl om at du vil kunne få refunderet betalingen delvist jf. annulleringsreglerne

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Men Skistar har et produkt som også dækker fortrydelse' date=' ombookning o.s.v. - men det er tydeligvis ikke valgt i dette tilfælde.[/quote'] Nej desværre. Var helt sikker på at det ikke blev aktuelt. Men sådan kan man jo blive klogere Er der ikke det? I følge det Manece skrev med henvisning til danske regler, så gælder returretten heller ikke i DK ved indkvartering? (jeg bor i DK nu)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er der ikke det? I følge det Manece skrev med henvisning til danske regler, så gælder returretten heller ikke i DK ved indkvartering? (jeg bor i DK nu)
Det er ikke afgørende hvor du bor, men hvordan/hvor rejsen er købt. Er den købt i .dk gælder danske regler, og der gælder ingen fortrydelsesret, men derimod har du ret til at få refunderet jf. rejsebestemmelserne (som alle rejseselskaber som sælger rejser i Danmark skal følge). Som jeg læser det, hænger du på 25% af beløbet - resten har du krav på at få refunderet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er ikke afgørende hvor du bor' date=' men hvordan/hvor rejsen er købt. Er den købt i .dk gælder danske regler, og der gælder ingen fortrydelsesret, men derimod har du ret til at få refunderet jf. rejsebestemmelserne (som alle rejseselskaber som sælger rejser i Danmark skal følge). Som jeg læser det, hænger du på 25% af beløbet - resten har du krav på at få refunderet[/quote'] Hvis du googler rejsebestemmelse og derefter gennemgår 3 forskellige danske selskaber, så har du ikke ret til noget som helst hvis du "misser" deres skæringsdato. MEN... som jeg kan læse skistar betingelse, så har THN ret til alle sin penge retur minus 2 gebyr.....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Og nu har jeg gennemgået skistars betingelser.... deres tilmeldingsgebyr er på 25% Så de har ret til at beholde 25% af beløbet plus 195 kr derudover.... Måske er der sket en kommunikationsfejl? ihvertfald ville jeg, skriftligt rette henvendelse ASAP, annulere handlen og bedeom at få penge retur jvf. deres betingelser. Hvis de svarer tilbage at du intet får, kan du jo oplyse dem om egne betingelser.... hvis du får samme svar, ville jeg går til deres salgsdirektør, der er så tydeligvis en som har misforstået noget....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...