Jump to content
skallstorp

Gränshinder

Recommended Posts

Onsdag d. 16. november udtalte Irene Wennemo sig til TT / Metro at de foreslår at gøre det lettere med f.eks. A-kasse henover Øresund. Sådan som det er nu, så er det vist ret prækært når man bliver arbejdsløs og skal flytte A-kasse over Øresund? Jeg kan dog ikke finde artiklen online, men overskriften i avisen var "Förslag: Mindre krångel för Öresundspendlarna". Apropos den anden tråd om journalister =) Personligt så jeg gerne det gränshinder fjernet som gør det mildest talt mindre lønsomt at arbejde på begge sider af Øresund, men det er så bare mig :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Frank Jensen siger der skal ske noget for pendlerne nu! Efter drygt elva år med Bron återstår det över trettio gränshinder som försvårar livet för tiotusentals Öresundspendlare. Det vill Frank Jensen, Köpenhamns socialdemokratiska överborgmästare, lösa med två kontroversiella förslag som han presenterade på toppmöte i Köpenhamn om Öresundsregionens framtid på måndagen. – Vi borde införa en särlagstiftning för dem som pendlar. Att ta bort gränshindren ett efter ett tar för lång tid, säger Frank Jensen. :thumbup:http://www.sydsvenskan.se/ekonomi/article1582535/33-granshinder-gor-livet-svart-for-pendlare.html .... men det er Margrethe Vestager der skal få ting til at ske. Yeah, right. :thumbdown

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ganske rammende citat når det kommer til politikere som lover noget...
Mere eller mindre enig, hvis de vil gøre livet nemmere for pendlerne så må de f.x. gerne starte med at tillade højresving ved amagerstrandvej ;) men Jeg tror sgu på Frank Jensen. Jeg vil have været mere skeptisk hvis det var forslag fra den svenske sides´s politikere, for det største problem/ modvilje har altid været den danske side af "hegnet". Man kan sgu da huske hvor arrogante VK ministrerne som ikke gad at møde op til de nordisk samarbejds møder (tror jeg nok de hed) fordi de kunne ikke været mindre intresseret i "øresund news". Bl.a. som et exemple så var Danmark det eneste land som udviste svenskerne fordi de endte med at modtage offentlige ydelser, selvom det stod klart og tydeligt i nordisk konvention om at det må de ikke. Danmark sked højt og flot på klagerne fra brodre folkene. Lad os håbe at en ny regering i DK kan få udrettet noget for at gøre livet mindre besværligt for os pendlere. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...