Jump to content
steinlein

Dansk kirke i Skåne - Julegudstjeneste

Recommended Posts

Næste danske gudstjeneste i Skåne Lockarps Kyrka Adresse: Lockarps Kirkoväg Den 12. februar kl. 10:30 2012 Præst: Oluf Steinlein ******************************************************* Du skal være meget velkommen til at kontakte os: Maria Brink Hesel Klagshamn - telefon 0045 31374602 Oluf Steinlein, Limhamn - telefon 040 150 233 Kirkekaffe efterfølgende. Naboer i Lockarps er varmt velkommen. NB. Måtte have nogen brug for kirkelige handlinger, såsom dåb, bryllup eller andet, skal I være velkomne til at kontakte ovenstående.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft flere møder med svenske præster, som syntes, at det er en rigtig god ide. Der findes jo danske kirker både i Norge og resten af europa, så hvofor ikke Sverige. Det er absolut ikke for at modarbejde den svenske kirke men for at samarbejde. Oluf Steinlein

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
...Det er jo ikke fordi vi er i en helt fremmed kultur på den anden side af jorden jo.
For i så fald var det jo helt i orden:rolleye: Nå ja, hov! Det er jo sådan det er sket over hele jorden -men det er jo kun forfærdeligt når det er de andre religioner :sick:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har virkelig også svärt ved at se begrundelsen for at åbne dansk kirke her. Ja, der findes dansk kirke i Norge og svensk kirke i Danmark, men jeg regner det mest som et levn fra gamle dage. Tvärtimod synes jeg at danskere som er interesseret i det kirkelige skulle unde sig selv at deltage i det kirkelige arbejde i Sverige. Hvad jeg har oplevet er der meget mere gläde over livet og Gud her end i Danmark. Og man slipper for den voldsomme skyldfölelse som man almindeligvis föler i en dansk kirke (vi er alle syndere ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er vel ikke forbudt at vise gläde' date=' som man gör i mange andre kristne kirker?[/quote']Dont know, dont care :) Synes bare det var meget sjovt du lige nævnte arvesynden, når lige præcis dette er med til at definere den kristne lære :) (sammen med bl.a. treenigheden og at jesus er guds søn -men det ved du vel når du anser dig for at være kristen ;-) )

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Dont know' date=' dont care :) Synes bare det var meget sjovt du lige nævnte arvesynden, når lige præcis dette er med til at definere den kristne lære :) (sammen med bl.a. treenigheden og at jesus er guds søn -men det ved du vel når du anser dig for at være kristen ;-) )[/quote'] Jep, jeg nävnte det netop, fordi man tilsyneladende i DK tager netop den del lidt for alvorligt. Jeg har egentlig aldrig set det så tydeligt som efter jeg begyndte at frekventere kirker i udlandet. Stemningen er uhyggeligt trykket til en dansk gudstjeneste. Uh, man skal helst ikke le eller väre glad - og hvad skal man så med det hele? Så jeg var i höj grad ironisk :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
-og hvad skal man så med det hele?
hæhæ, ja det er sgu det store spørgsmål, har aldrig forstået det ;-) Uanset om man må grine eller ej... Men jeg skal selvfølgelig ikke blande mig i hvad andre gør, så håber I får en god debat om dette :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Syntes det er en super god ide! Håber i følger den sunde lære som er biblen og IKKE går ind for vielser af homeseksuelle i kirken, da det er stik modsat det hvad biblen taler om!
Vil det sige, at vi kun skal synes godt, om de ting, som er nævnt i biblen? Og synes, at de ting, som f.eks. smartphones, eller PC´er slet ikke du´er..? Eller kvinder, eller mænd, der kan li´ noget andet - end de fleste... Hvor mange tror du, der har biblen - i Sverige..? Mvh. Michael

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Syntes det er en super god ide! Håber i følger den sunde lære som er biblen og IKKE går ind for vielser af homeseksuelle i kirken, da det er stik modsat det hvad biblen taler om!
Prøver du bevidst at provokere til en større diskussion?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Håber i følger den sunde lære som er biblen og IKKE går ind for vielser af homeseksuelle i kirken' date=' da det er stik modsat det hvad biblen taler om![/quote']Nu er du ude på dybt vand!!! Vil du venligst forklare nærmere hvad biblens sunde lære er :) Er det fx. dette du mener eller?: http://www.biblen.info/Bibelen-paedofili.htm (ved godt det er lavt, men Ronny85 startede ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Var grunden til kirkerne overalt i verden ikke at skabe et samlingspunkt for folk langt væk hjemmefra? Synes det lyder ret mærkeligt med en dansk kirke netop her. Har man behovet er den ægte vare ikke mere end max. 18 min væk (endda med lovlige 110/90 km/t). Men go vind og go fornøjelse til jer der ønsker at gøre brug af dette.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil give Pede ret, fatter ikke det med at lägge en Dansk kirke så tät ved broen, Göteborg eller Stockholm så havde jeg kunne forstå det. Folk i Danmark har jo stor gläde af deres Svenske & Norske kirke. Men det er jo også noget längere hjemmefra.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
hæhæ ja' date=' jeg har ihvertfald svært ved at lade denne diskussionsmulighed gå forbi ;-)[/quote'] Når bolden ligger på pletten lige foran mål er man også forpligtet til at skyde! Sådan en lader man ikke ligge :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Syntes det er en super god ide! Håber i følger den sunde lære som er biblen og IKKE går ind for vielser af homeseksuelle i kirken, da det er stik modsat det hvad biblen taler om!
Homofober er til grin...også dem der gemmer sig bag forældet overtro.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg skulle nok have skrevet "skænderi". My bad. Religions-diskussioner ender gerne op i noget værre miskmask.
Det er ofte fordi den ene part (overtro) antager at myter, skrøner og løgne er gyldige argumenter til at retfærdigøre at pege fingre af andre folk. Jeg menr personligt at folk der lider at den kognetive virus kaldet "religion" er at sidestille med folk der har en psykose.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...