Jump to content
Rikke Rost

Metro under Øresund.....

Recommended Posts

Tak, men nej tak! Jeg skal satme ikke nyde noget af at sidde i et førerløst tog på en 16 km strækning under øresund, med bl.a. kvaliteten af Metro togene in mente..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ca 80 er et godt bud:

The trains' top speeds are 80 or 90 km/h (50 or 56 mph)
http://en.wikipedia.org/wiki/AnsaldoBreda_Driverless_Metro
HRV's are characterized by higher speeds (70+ mph) and rapid acceleration
http://www.ansaldobredainc.com/heavy-rail-vehicles (70+ mph)
Hvad er topfarten på de metro-tog? Har en ide om at de ligger på 80 km/t mens øresundstoget er på 180. Så tager jeg hellere et skift. Kommer selvfølgelig an på hvor godt det integreres til det øvrige metro-net om det er interessant.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der er noget i vejen med dit link Lollik! Vi snakker om Metro, dvs. kørende tog under Øresund....og så linker du til Ansaldo Breda...... Vi snakker ikke om rangering eller opbevaring af tog under Øresund....
Haha :p Mens spøg til side, det er AnsaldoBreda der leverede togene til metroen... I det mindste var der da ikke sammenkoblingsproblemer der :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der er noget i vejen med dit link Lollik! Vi snakker om Metro, dvs. kørende tog under Øresund....og så linker du til Ansaldo Breda...... Vi snakker ikke om rangering eller opbevaring af tog under Øresund....
Den skulle jeg have set komme ;-)
Haha :p Mens spøg til side, det er AnsaldoBreda der leverede togene til metroen... I det mindste var der da ikke sammenkoblingsproblemer der :rolleye:
Men ja hvis skidtet skal sammenkobles så ja så hænger vi på AB. Hvis man kan leve med at den bare pinger frem og tilbage mellem to punkter (f.eks. Kgs. nytorv og trianglen) så kan man vælge noget andet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...