Jump to content
øresunds

Hjælp til oversættelse af brev fra skatteverket

Recommended Posts

Sagen kort er at jeg for første gang i år modtager deklerations papir fra skatteverket, jeg skriver på hvad jeg tjener og sender den afsted. Det sku jeg self ikke have gjort, sku bare have skrevet 0. Jeg får et brev hvor der står at jeg skal betale nogen penge men jeg arb i dk så det gøre jeg self ikke. Jeg løber lidt frem og tilbage til skatteverkets kontor, laver en omprøvning men det hjælper intet 1 gang, får bare et brev hvor der står at jeg skal betale tilbage inden her snart ellers ryger jeg i ribbers, så det tilbage igen og lave anden omprøvning, og nu har jeg så fået et brev jeg ikke helt forstår, så det kunne være ejligt med noget hjælp. Beslut Skatteverket beslutar att medge anstånd med betalning av slutlig skatt m.m. enligt nedan. Anstånd medges enligt detta beslut med slutlig skatt xx.xxx. Anstånd med ovan angivna skattebelopp medges i avvaktan på omprövningsbeslut. Jeg forstår som at jeg har fået medhold i at jeg ikke skal betale nogen penge, hva sir i? på forhånd tak

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Sagen kort er at jeg for første gang i år modtager deklerations papir fra skatteverket' date=' jeg skriver på hvad jeg tjener og sender den afsted. [/quote'] Men hvad er det du har skrevet på du har tjent? Det er jo kun lön optjent i Sverige og indtägter fra bank, värdipapirer og den slags, som skal skrives på her. Resten i DK. Og hvad har du anvendt som argument for en omprövning?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Men hvad er det du har skrevet på du har tjent? Det er jo kun lön optjent i Sverige og indtägter fra bank' date=' värdipapirer og den slags, som skal skrives på her. Resten i DK. Og hvad har du anvendt som argument for en omprövning?[/quote'] Jamen jeg har jo bare skrevet hvad jeg tjente sidste år i dk. Ja det fandt jeg så ud af senere men der var det jo forsent. Argumentet har været at jeg ikke arb i se men i dk og derfor betaler skat i dk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Argumentet har været at jeg ikke arb i se men i dk og derfor betaler skat i dk.
jamen, så burde den väre klar nok, hvis du ellers har henvist til de regler, som skatteverket selv opgiver. Der findes jo bl.a. også en dobbeltbeskatningsaftale mellem Sverige og DK, så du ikke kan komme til at betale skat begge steder af de samme penge. Dvs. at et af landene faktisk skal afstå fra skatten, og her er det oplagt Sverige. Ellers må du have fat i en god advokat.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...