Jump to content
skallstorp

Rejse med hund og kat, de nye regler.

Recommended Posts

Blev så stoppet ved tolden her til aften: "har du nånting att deklarera"? Hvortil jeg svarede nej og så sagde Klang præcis hvad jeg ventede på "men du har ju hund med" Ja, svarede jeg og så kom hele smøren: "var har du varit"? i Danmark "i Danmark, har du deklarerat hunden"? Nej "du måste deklarera hunden"! Nå "Kör du över ofta" Hver dag "varje dag, hmmmm och du har aldrig deklarerat hunden, du måste deklarera hunden varje gång" Ja, det tror du vel :p "Ja du måste deklarera hunden varje gång" Nå, men så deklarerer jeg den nu (og stak ham passet) Klang står så og bladrer febrilsk i passet, frem og tilbage.. Alt i mens kommer der en Kling over, som Klang så lavmælt spør "måste dom inte ha det lösa papperet längere"? "Nej" si´r Kling "och inte testen längre heller"! Så Klang må modvilligt gi mig passet tilbage efter at lige have bladret i det en sidste gang og sige "Då kan du köra" Tak, och ha det bra si´r jeg mens jeg prøver at holde masken til det sidste! "Hej då" si´r Klang surt! Hele denne seance tog vel 10-12 min og Klang opførte sig hele tiden som om at nu havde han endelig nappet en af de satans hundeejere uden ormepapir og test! :tongue2: Jeg kunne dårligt køre bilen bagefter for bare tårer i øjnene af grin! :laugh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Blev så stoppet ved tolden her til aften: "har du nånting att deklarera"? Hvortil jeg svarede nej og så sagde Klang præcis hvad jeg ventede på "men du har ju hund med" Ja, svarede jeg og så kom hele smøren: "var har du varit"? i Danmark "i Danmark, har du deklarerat hunden"? Nej "du måste deklarera hunden"! Nå "Kör du över ofta" Hver dag "varje dag, hmmmm och du har aldrig deklarerat hunden, du måste deklarera hunden varje gång" Ja, det tror du vel :p "Ja du måste deklarera hunden varje gång" Nå, men så deklarerer jeg den nu (og stak ham passet) Klang står så og bladrer febrilsk i passet, frem og tilbage.. Alt i mens kommer der en Kling over, som Klang så lavmælt spør "måste dom inte ha det lösa papperet längere"? "Nej" si´r Kling "och inte testen längre heller"! Så Klang må modvilligt gi mig passet tilbage efter at lige have bladret i det en sidste gang og sige "Då kan du köra" Tak, och ha det bra si´r jeg mens jeg prøver at holde masken til det sidste! "Hej då" si´r Klang surt! Hele denne seance tog vel 10-12 min og Klang opførte sig hele tiden som om at nu havde han endelig nappet en af de satans hundeejere uden ormepapir og test! :tongue2: Jeg kunne dårligt køre bilen bagefter for bare tårer i øjnene af grin! :laugh:
Så sjovt er det heller ikke, for tolderen har faktisk ret! :p Man skal deklarera/anmäla sin hund/katt hver gang man passerer grænsen til Sverige. Det har som sådan ikke noget at gøre med om avmaskning er nødvendig eller ej, og selv om reglerne for avmaskning netop er ændret, skal du fortsat aktivt deklarera/anmäla din hund/kat ved at gå/køre igennem "rød passage". Hund eller katt mellan Danmark och Bornholm via Sverige http://www.tullverket.se/innehallao/d/djur/djur/hundochkatt/hundellerkattfrandanmarktillbornholm.4.3238c5bc116a42faffb8000476.html Hund eller katt från ett annat EU-land http://www.tullverket.se/innehallao/d/djur/djur/hundochkatt/hundellerkattfranettannateuland.4.3238c5bc116a42faffb8000464.html

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Klink & klank .... LOL :tongue2:

Blev så stoppet ved tolden her til aften: "har du nånting att deklarera"? Hvortil jeg svarede nej og så sagde Klang præcis hvad jeg ventede på "men du har ju hund med" Ja, svarede jeg og så kom hele smøren: "var har du varit"? i Danmark "i Danmark, har du deklarerat hunden"? Nej "du måste deklarera hunden"! Nå "Kör du över ofta" Hver dag "varje dag, hmmmm och du har aldrig deklarerat hunden, du måste deklarera hunden varje gång" Ja, det tror du vel :p "Ja du måste deklarera hunden varje gång" Nå, men så deklarerer jeg den nu (og stak ham passet) Klang står så og bladrer febrilsk i passet, frem og tilbage.. Alt i mens kommer der en Kling over, som Klang så lavmælt spør "måste dom inte ha det lösa papperet längere"? "Nej" si´r Kling "och inte testen längre heller"! Så Klang må modvilligt gi mig passet tilbage efter at lige have bladret i det en sidste gang og sige "Då kan du köra" Tak, och ha det bra si´r jeg mens jeg prøver at holde masken til det sidste! "Hej då" si´r Klang surt! Hele denne seance tog vel 10-12 min og Klang opførte sig hele tiden som om at nu havde han endelig nappet en af de satans hundeejere uden ormepapir og test! :tongue2: Jeg kunne dårligt køre bilen bagefter for bare tårer i øjnene af grin! :laugh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja' date=' og toldere er de så ikke. Uanset hvad de hedder[/quote']Jeg rettede ikke på deres titel eller funktion - men navne og historie. Det er kultur så det batter - så det synes jeg skulle være i orden. :o

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...