Jump to content
Rikke Rost

Organiseret cykel-'tyveri' i Malmö

Recommended Posts

Ok det troede jeg ikke a de gjorde.... eller rettere de gjorde det IKKE ved Svagertårp st. i den tid der kørte tog til DK der fra! (var forbi ca. 3 mdr. efter stationen var lukket/flyttet og der stod stadig cykler der ikke havde været rørt)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ok det troede jeg ikke a de gjorde.... eller rettere de gjorde det IKKE ved Svagertårp st. i den tid der kørte tog til DK der fra! (var forbi ca. 3 mdr. efter stationen var lukket/flyttet og der stod stadig cykler der ikke havde været rørt)
Der er i hvert fald nogen der har fjernet cykler på et tidspunkt på Svågertorp. Jeg kan i hvert fald huske at at gangtunnelen var proppet med cykler i flere år. Pludselig en dag var den tømt, og jeg tror ikke at cykelejerne selv havde fjernet cyklerne, sådan lige pludselig. Nu har jeg ikke været ved Trianglen station, så kender ikke rigtig forholdende. Men jeg kan huske at Metro en periode flyttede alle cykler, der var parkert rundt om op-/nedgangen til Metrostationen ved Christianshavn, dog flyttede de ikke cyklerne længere, end ud på selve pladsen. Og alle cykler der blev flyttet fik endda et pænt skilt hængt på cykelstyret, om at deres cykler var parkeret, så det spærrede for redningsveje. Malmö Stad kunne jo have gjort noget tilsvarende her. Bare at flytte cyklerne uden nogen form for skiltning hverken før eller efter, er bare ikke i orden. De kunne jo have sat skilte op, om at alle cykler der ikke var fjernet fra (de evt. afmærkede) områder inden xxxx-xx-xx dato ville blive fjernet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der er i hvert fald nogen der har fjernet cykler på et tidspunkt på Svågertorp. Jeg kan i hvert fald huske at at gangtunnelen var proppet med cykler i flere år. Pludselig en dag var den tømt, og jeg tror ikke at cykelejerne selv havde fjernet cyklerne, sådan lige pludselig.
Det har du helt ret i.... men her er det fra stativerne de fjerne cykler og det mindes jeg ikke de har gjort ved Svågertorp!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Malmö Stad var ude igen ved Triangeln i fredags i sidste uge (den 13.). Min cykel var en af dem der blev taget. Jeg var overbevist om at den var stjålet. Det var kun fordi en venlig gut så at jeg gik og ledte, at han kom hen og sagde at "Cykelmafiaen" havde været og fjerne alle cykler der var parkeret uden for cykelstativ tidligere den dag. I mandags var jeg så ude på Ridspögatan og hente cyklen og blev 250 SEK og en wire-lås fattigere. Men jeg er slet ikke forarget. Der står skilte ved Trianglen om at cykler kun må parkeres i cykelstativer og at de ellers vil blive fjernet. Jeg syntes faktisk man skulle gøre noget lign. i Danmark, men der har man ikke lovhjemmel til at fjerne cykler.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det har du helt ret i.... men her er det fra stativerne de fjerne cykler og det mindes jeg ikke de har gjort ved Svågertorp!
Uden at kunne sige det med sikkerhed, gætter jeg på at cyklerne i videoen bliver fjernet fordi cykelparkeringen det pågældende sted er ophørt. Det samme kommer til at ske på Trianglen når den nuværende cykelparkering (lige ved siden af stationen) ophører pr. 30/1 (som der har været skiltet med længe). Grunden til at de flytter rundt på cykelparkeringen er pga. alt byggeriet. EDIT: Efter lige at have set HELE videoen syntes jeg ikke det ligner at de tager cykler fra stativerne? Bortset fra det vil jeg lige tilføje, at jeg naturligvis mener at der skal være nok af cykelstativer. Jeg plejer ikke at bruge nord-opgangen ved Trianglen (som er den der er på videoen) så jeg kender ikke cykelstativs-situationen der.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...