Jump to content
Igelkottar

Billig indkøbs muligheder ... hvor ?

Recommended Posts

Der har vi været.... Fuldstændig håbløst og skrækkeligt sted - lad endelig være med at tage derop med mindre du syntes det er sjovt at bakse rundt med en stor indkøbsvogn sammen med to millioner andre efter diverse 'tilbud'. Det er en klassisk svensk stor-butik hvor de har godt og blandet af alt muligt. Bare lidt større og med alt for mange mennesker! Det er ikke et center faktisk - men én stor butik.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en nabo, som jävnligt tager turen op og handler ind - men hvad de lige får med hjem af "gode köb" er lidt svärt at gennemskue. Jeg tror ikke, der er så meget at spare, når man tänker på bensinen derop.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
I følge googlemaps er der 202 km hver vej fra Malmö Centrum til Gekås. Der skal alligevel købes meget ind til meget store rabatter før end det rent økonomisk set kan indhente 404 kilometers benzin og slid på bil.
Yup, når man tænker på det koster i snit 5-6 kroner per kørt kilometer i en bil...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Forrykt at skrive at "selv ved små indkøb er brobilletten hurtigt tjent ind". Har man ikke en brobizz skal man lægge +600 til broen. Derudover kommer udgiften til selve køreturen som nævnt her i tråden. Der ska immervæk (skønt ord) handles en del havrefras og køkkenruller for at tjene det ind igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Forrykt at skrive at "selv ved små indkøb er brobilletten hurtigt tjent ind". Har man ikke en brobizz skal man lægge +600 til broen. Derudover kommer udgiften til selve køreturen som nævnt her i tråden. Der ska immervæk (skønt ord) handles en del havrefras og køkkenruller for at tjene det ind igen.
Tja' - www.24.dk/article.jsp?articleId=14854

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
http://www.24.dk/article.jsp?articleId=14854 24timer har sammenlignet priserne på dagligvarer i Gekås med Bilkas priser. For deres indkøb af blandt andet opvasketabletter, tomatsauce, havrefras, neglelakfjerner er der sparet cirka 50 procent i Gekås i forhold til Bilkas priser.
Nu koster opvasketabletter (Finish) godt nok også nästen det dobbelte i Bilka i DK i forhold til Ica/Coop/CityGross/Willy:s :) - så for svenskere er der ikke meget at spare.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været i Ullared et par gange, og ja der er en del at spare (men det kommer an på hvad man køber). Vi har købt servietter, paprisduge, tabs, vaskepulver og andre ikke fordærvelige varer. Hvis man skal en tur der op skal der anvendes lidt strategi ;) 1. Hvis muligt vælg en hverdag. 2. Vær der når de åbner (jeg mener det, når de åbner) 3. Vælg ugen inden svenskerene får løn Når nu man er der kan man pasende gå en tur i de andre butikker der er rundt om (købte et sæt helly hansen arbejdstøj til 100kr per del)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man foruden dagligvarer også finde et par skjorter, bukser og måske kaffemaskine, håndstøvsuger, elartikler eller flere andre ting, så kan man nok få en pæn besparelse og en god dag for de der kan lide at handle den slags. Vil man spare på transporten findes mulighed for at køre med bus, for eksempel http://www.feriebuss.se/ULLARED2012.pdf Vil man opleve lidt af stemningen i varehuset eller bare kan lide svensk kultur så findes tv-serien Ullared: http://www.kanal5play.se/program/ullared :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har hørt om et kæmpe indkøbscenter et stykke oppe i skåne' date=' dvs 2-300 kilometer fra malmø, men kan ikke huske hvad det hedder, nogen der kan hjælpe ? det skulle være et meget eftertraktet sted.[/quote'] 2-300 km norrut så är du långt förbi skånes gränser.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Klart, at fødevarebutikkerne i Danmark skal forsvare deres dyre priser! På den anden side, så forstår jeg ikke, hvorfor man ikke sammenligner med fx Ica Maxi / City Gross i Malmö området. De butikker svarer vel mere til Bilka end Ullared.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan læse lidt mere om sammenligningen her: http://politiken.dk/tjek/penge/dinepenge/ECE1518465/koer-200-kilometer-og-faa-dagligvarerne-til-halv-pris/ Jeg kan godt forstå de danske supermarkeder er frustrerede over sådanne sammenligninger. Der er jo afgifter og moms, samt dyre lønninger i Danmark, så man kan ikke bare sammenligne og konkludere at de danske supermarkeder har en overdreven profit. Men når det er sagt, så ser det jo ikke godt ud for forbrugeren, der i sidste ende skal betale ved kassen... Det er også svært at forstå at der skulle være noget fup i denne historie. Man har egentlig blot foretaget identiske indkøb og kigget på kassebonen bagefter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været i Gekås et par gange. Det har været en hyggetur med en (svensk) veninde, og så køber jeg alle de ikke fordærvelige varer såsom vaskepulver, papirlommetørklæder, vatrondeller osv. Man kan finde gode tilbud på elektronik og ofte også gode tilbud på børnetøj, specielt flyverdragter og den slags (hvilket er fedt, når ungerne er i voksealderen og de er ude konstant (som min datter er). De har også tonsvis af ting til personlig pleje, tasker, børneting, legetøj osv, og de har meget hesteudstyr også. Butikkerne rundt omkring Gekås har også en del billige tilbud, bl.a. er der en del skoforretninger også. Enig, Gekås er på mange måder rædselsfuldt, men absolut grineren at besøge som en form for oplevelse. Jeg ville dog aldrig køre derop for at spare penge. Det går vist lige op med transporten. Så kør derop på udflugt og sørg for at have plads i bilen. Inden man ser sig om har man fyldt to indkøbsvogne (og de er store!) En sjov detalje er at indkøbsvognene har numre, så man kan finde den rigtige i mylderet :D Svenske Kanal5 har kørt en serie om stedet. Temmelig underholdende.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

MissCath > Det har du til gengæld helt ret i - det er en oplevelse og på mange måder svensk. Der er bygget en hel lille "by" af madboder mv rundt omkring butikken hvor man kan få stillet sulten i diverse junkfood eller nappe en kop kaffe på vej ud til bilen med alle de mange indkøb. Og så skobutikker osv som du nævner. Det er på sin vis meget fascinerende at konceptet "virker".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...