Jump to content
bentper2

DK Firma Moms Refusion fra SE paa isaer post?

Recommended Posts

Hej Jeg skal sende breve fra Sverige til SE, EU osv. Jeg har et dansk firma med dansk SE nummer. Men jeg kan ikke faa lov til at faa en regning UDEN moms. Er der nogen der har erfaring med det? Er der nogen der generelt har erfaring med at faa moms refusion fra SE til et Dansk firma?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også nysgerrig på dette. Når jeg køber en vare i Sverige med svensk moms til mit danske firma (fx. printerblæk i elgiganten) ser det ud som inde i moms felterne inde ineberetningen op skat, at jeg godt nok skal taste den udenlandske moms, men ikke at den bliver modregnet (altså at jeg "får" dem tilbage igen) ved at modregne i min moms for salg. Så jeg undgår faktisk helt at købe noget i sverige, fordi jeg ikke kan finde ud af det (og med mit meget lille firma ikke gider betale en revisor for at styre det for mig)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ganske simpelt... I skal have en regning uden moms af sælger, ved at I opgiver jeres danske CVR nummer med DK for (DKxxxxxxxx)... Det får jeg på de ydelser jeg køber i det svenske, men jeg skal altid selv gøre opmærksom på det og de skal som regel spørge deres regnskabsafdeling om det... I kan ikke i DK få modregnet moms betalt i udlandet, så hvis sælger i Sverige ikke vil sælge til jer uden moms er det bare surt...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er ganske simpelt... I skal have en regning uden moms af sælger, ved at I opgiver jeres danske CVR nummer med DK for (DKxxxxxxxx)... Det får jeg på de ydelser jeg køber i det svenske, men jeg skal altid selv gøre opmærksom på det og de skal som regel spørge deres regnskabsafdeling om det... I kan ikke i DK få modregnet moms betalt i udlandet, så hvis sælger i Sverige ikke vil sælge til jer uden moms er det bare surt...
Der er bare ikke mange svenskere som gider gøre det :( faktisk også en del tyskere som laver samme lort, og de kan bar ik fat man ik bar ka modtegne momsen Sent from my Aiiiiiiightphone

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der er bare ikke mange svenskere som gider gøre det :( faktisk også en del tyskere som laver samme lort' date=' og de kan bar ik fat man ik bar ka modtegne momsen[/quote'] Jeg må så korrigere mig selv, fandt en artikel hos SKAT som fortæller om en procedure hvor det er muligt... Men det lugter af at være maks omstændigt, idet man skal indsende nogle papirer til SKAT som så sender dem videre til det andet lands skattemyndigheder, som så sammen med SKAT skal refundere pengene... http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1645745&vId=0 Så lur mig om det ikke er lige så besværligt som det er at få sælger til at afløfte momsen i første instans ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Så lur mig om det ikke er lige så besværligt som det er at få sælger til at afløfte momsen i første instans ;)
Jeg har været igennem møllen. Formularen er virkelig omstændig og processen kan tage rigtig lang tid. Til slut endte jeg med at få afslag på moms refunderingen. Det kan dermed ikke betale sig for mig at købe noget i Sverige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har været igennem møllen. Formularen er virkelig omstændig og processen kan tage rigtig lang tid. Til slut endte jeg med at få afslag på moms refunderingen. Det kan dermed ikke betale sig for mig at købe noget i Sverige.
Sådan er det sku altid med det offentlige... Kræve penge ind kan de godt finde ud af, men når slanterne skal slippes gøres det så besværligt at man ikke gider/giver op...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...