Jump to content
Janteploven

Fastsættelse af max husleje? - Västra Hamnen

Recommended Posts

Hej med jer, Jeg er flyttet tilbage til DK men har stadig en lejlighed på Sundspromenaden i Malmö, jeg har fået 'ok' til at leje den ud i 2 år af foreningen men jeg er i tvivl om hvor højt jeg kan sætte lejen uden at komme i problemer med et svensk 'huslejenævn'? Jeg betalte en stor del af lejligheden kontant da jeg købte den så de månedlige udgifter til banklån er på papiret ikke så store som de kunne have været. Er det en ulempe ang. fastsættelsen af lejen? :S Kender i nogle ejendomsadministratorer som tager sig af det lidt dyrere segment af lejeboliger i Malmö? Noget ala Scandiahousing her i kbh. Jeg forestiller mig en hyre på min 30K/måned før det er interessant for mig. På forhånd tak! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg forestiller mig en hyre på min 30K/måned før det er interessant for mig.
Uden at jeg kender din lejligheds præcise beliggenhed samt størrelse, så kiggede jeg al'så lige en ekstra gang! 30.000kr/md!? :eek: Du må nok komme med nogle flere detaljer om lejemålet, før folk kan komme med indspark omkring rimeligheden i din hyre-fastsættelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Uden at jeg kender din lejligheds præcise beliggenhed samt størrelse, så kiggede jeg al'så lige en ekstra gang! 30.000kr/md!? :eek: Du må nok komme med nogle flere detaljer om lejemålet, før folk kan komme med indspark omkring rimeligheden i din hyre-fastsættelse.
Hej Gio, Jeg kan godt forstå at prisen lyder høj, men vi taler om 180M2 i første række (BO01, 2 plan, penthouse) Renoveret for ca 1,5M DKK osv Lejligheden er fyldt med dyre materialer osv og jeg er nervøs for overhovedet at leje den ud. Tak for de gode links :) Ud fra hvad jeg kan læse så tæller "liebhaver" værdierne ikke så meget i vurderingen af en rimelig hyre og det vil være et problem. I DK bliver de fleste af denne type lejemål kun lejet ud til selskaber så der ikke kan opstå noget bøvl med huslejenævn osv, jeg ved ikke om der findes lignende metoder i sverige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke sikker, men så vidt jeg ved kan en leje efter svenske forhold i hvert fald anses for "rimelig", hvis den svarer til kvadratmeterlejen i nogen af de nærliggende MKB eller HSB lejligheder. Prøv at finde ud af, hvad det koster at leje i Torsoen og i MKB lejemålene på Sundspromenaden og Barometergatan..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Gio, Jeg kan godt forstå at prisen lyder høj, men vi taler om 180M2 i første række (BO01, 2 plan, penthouse) Renoveret for ca 1,5M DKK osv Lejligheden er fyldt med dyre materialer osv og jeg er nervøs for overhovedet at leje den ud.
Nice. Ikke dårligt. Men det ene skal jo også passe til det andet. Havde du ikke en Lambo på et tidspunkt? drool-smiley.gif Anyways, held og lykke med udlejningen. Lyder lækkert. :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...