Jump to content
deventer

Søger gode råd (generhvervelse af kørekort)

Recommended Posts

Hej Jeg skriver fordi, jeg virkelige er stresset og har bruge for nogle gode råd .:lol: 20O9 mistet jeg ubetinget min kørekort i Danmark og fik 6 måneders kørselforbud. Køre stadigvæk i Sverige da, jeg fik om byttet til mit Dansk kørekortet til Svensk. Har boet i Sverige 5 år og vil gerne skifte statsborgerskab fra det Hollandske til Svensk. Grund til det er jeg vil bo i Sverige med børn osv. Jeg er blevet tilbudt min drømme job til Juli i Dk som ligge ca. en times kørelse fra Malmö. Problemet er nu jeg vil gerne generhverv mit kørekort i Danmark. Det kan kun lade sig gøre, hvis jeg er flytter tilbage til Danmark og bor der mindst 3 måneder før jeg kan går oppe til en køreprøve.... Det skal siges jeg er gift og mine kone kommer fra indien og har 5 års opholdstilladelse... " hun har boet i Sverige snart 4 år " Ville de 3 måneder jeg flytter til Danmark have noget betydning for min skiftning til Svensk statsborgerskab ? Og for min kones vedkommende hendes ansøgning til ubegrænset opholstilladse til næste år Håber virkelige jeg finde noget hjælp herinde David Deventer

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal da ikke generverve det, når du nu har svenskt kørekort. Dine 6 mdr. er gået så det er bare at køre i dk, med dit svesnke kørekort.

Hej Jeg skriver fordi, jeg virkelige er stresset og har bruge for nogle gode råd .:lol: 20O9 mistet jeg ubetinget min kørekort i Danmark og fik 6 måneders kørselforbud. Køre stadigvæk i Sverige da, jeg fik om byttet til Svensk kørekortet ligefør jeg mistet den. Jeg har boet i Sverige snart 5 år og vil gerne skifte statsborgerskab fra Hollandske til Svensk. Jeg er tilbudt en nyt i Dk som ligge ca. en times kørelse fra Malmö. Problemet er nu jeg vil gerne generhverv mit kørekort i Danmark. Det kan kun lade sig gøre, hvis jeg er flytter tilbage til Danmark og bor der mindst 3 måneder før jeg kan går oppe til en køreprøve.... Det skal siges jeg er gift og mine kone kommer fra indien og har 5 års opholdstilladelse... " hun har boet i Sverige snart 4 år " Ville de 3 måneder jeg flytter til Danmark have noget betydning for min skiftning til Svensk statsborgerskab da, jeg har hørt men skal have boet i Sverige uafbrudt i 5 år før men kan ansøge om det. Og for min kones vedkommende hendes ansøgning til ubegrænset opholstilladse til næste år Håber virkelige jeg finde noget hjælp herinde David Deventer

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Thomas Det hvad du siger, er mange som påstår here inde i forum... Men det hvad i selv er "TROR--SYNES--MÅSKE" Er der måske EN herinde i forum, som har det på papir fra politi eller fra retten ???? Da jeg snakket med færdselspoliti i telefon idag var betjenten lidt hård i tone og sagde i disse ord::: Du skal generhverv din kørekort i Sverige og sende papir til os

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Da jeg snakket med færdselspoliti i telefon idag var betjenten lidt hård i tone og sagde i disse ord::: Du skal generhverv din kørekort i Sverige og sende papir til os
Hvis du allerede har et kørekort i Sverige skal du da ikke generhverve det????? Enten er der et eller andet du ikke fortæller os, eller du har spurgt om noget forkert hos politiet, eller du forklarer dig forkert/ulogisk. Hvad lød dommen i Danmark på helt konkret og præcist? Boede du i Danmark på det tidspunkt? Som jeg ser det. Du bor i Sverige, du har et svensk kørekort, hvilket gælder i hele EU, incl. Danmark. Du fik et køreforbud i Danmark på 6 måneder, men det er nu overstået. Du må nu køre igen i hele EU incl. Danmark.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis du allerede har et kørekort i Sverige skal du da ikke generhverve det????? Enten er der et eller andet du ikke fortæller os, eller du har spurgt om noget forkert hos politiet, eller du forklarer dig forkert/ulogisk. Hvad lød dommen i Danmark på helt konkret og præcist? Boede du i Danmark på det tidspunkt? Som jeg ser det. Du bor i Sverige, du har et svensk kørekort, hvilket gælder i hele EU, incl. Danmark. Du fik et køreforbud i Danmark på 6 måneder, men det er nu overstået. Du må nu køre igen i hele EU incl. Danmark.
+1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej bananas I rettn sagde dommeren at, jeg skulle aflevere kørekortet og skulle generhverv kørekort fra ny samtidligt vil jeg få 6 mrd.- kørselsforbud...... Jeg sagde glemte at fortælle dem jeg havde svenskkørekort . Jeg er ærligt jeg glemte at sige jeg havde Svenskkørekort

Hvis du allerede har et kørekort i Sverige skal du da ikke generhverve det????? Enten er der et eller andet du ikke fortæller os, eller du har spurgt om noget forkert hos politiet, eller du forklarer dig forkert/ulogisk. Hvad lød dommen i Danmark på helt konkret og præcist? Boede du i Danmark på det tidspunkt? Som jeg ser det. Du bor i Sverige, du har et svensk kørekort, hvilket gælder i hele EU, incl. Danmark. Du fik et køreforbud i Danmark på 6 måneder, men det er nu overstået. Du må nu køre igen i hele EU incl. Danmark.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det hvad du siger, er mange som påstår here inde i forum... Men det hvad i selv er "TROR--SYNES--MÅSKE" Er der måske EN herinde i forum, som har det på papir fra politi eller fra retten ???? Da jeg snakket med færdselspoliti i telefon idag var betjenten lidt hård i tone og sagde i disse ord::: Du skal generhverv din kørekort i Sverige og sende papir til os
Du er løbet ind i dét problem, at den danske myndighed som sædvanligt ikke er klar på reglerne. Dén skæbne er rigtig svær for dig at rette op (husk den lange tråd om en anden skribent, det tilsvarende var udsat for et lignende overgreb), så gør derfor, som de siger: Tag en kopi af dit svenske kørekort og send den til dem ! Man kan naturligvis ikke generhverve et kørekort, man allerede har - ligesom man ikke kan erhverve et dansk kørekort, når man bor i Sverige. Afvises ovenstående mod forventning, beder du din sagfører om at finde ud af direkte hos den danske myndighed (!), hvordan du SÅ skal forholde dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det ikke på papir udover den bøde og jeg fik godt nok betinget frakendt korekørtet. Men i dommen ståede der at jeg skal generhverve mit kort inden for 6mdr. og havde ikke noget køreforbud i DK. Jeg talte med politiet i DK og de sagde der var ikke så meget at gøre nu hvor jeg bor i Sverige selvom jeg stadigvæk havde mit danske kørekort. Om ubetinget frakendelse ville have betydet noget andet for mig kan jeg ikke svare.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har det ikke på papir udover den bøde og jeg fik godt nok betinget frakendt korekørtet. Men i dommen ståede der at jeg skal generhverve mit kort inden for 6mdr. og havde ikke noget køreforbud i DK. Jeg talte med politiet i DK og de sagde der var ikke så meget at gøre nu hvor jeg bor i Sverige selvom jeg stadigvæk havde mit danske kørekort. Om ubetinget frakendelse ville have betydet noget andet for mig kan jeg ikke svare.
Det betyder noget, hvis du flytter tilbage til DK. Et par mdr. efter vil du få en henvendelse fra politiet - ved jeg !

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Kvalm Det med at sende kopi af min Svenskkørekort er ikke en problem. Da de kan godt se i systemet at jeg har byttet til Svensk.. Politi vil have en kopi af min ny teori-køreprøve fra Sverige.. Var for et svenskkøreskole som sagde at jeg ikke kunne tage kørekort om igen da, jeg havde et gyldigt Svensk kørekort.

Du er løbet ind i dét problem, at den danske myndighed som sædvanligt ikke er klar på reglerne. Dén skæbne er rigtig svær for dig at rette op (husk den lange tråd om en anden skribent, det tilsvarende var udsat for et lignende overgreb), så gør derfor, som de siger: Tag en kopi af dit svenske kørekort og send den til dem ! Man kan naturligvis ikke generhverve et kørekort, man allerede har - ligesom man ikke kan erhverve et dansk kørekort, når man bor i Sverige. Afvises ovenstående mod forventning, beder du din sagfører om at finde ud af direkte hos den danske myndighed (!), hvordan du SÅ skal forholde dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det med at sende kopi af min Svenskkørekort er ikke en problem. Da de kan godt se i systemet at jeg har byttet til Svensk. Politi vil have en kopi af min ny teori-køreprøve fra Sverige. Var for et svenskkøreskole som sagde at jeg ikke kunne tage kørekort om igen da' date=' jeg havde et gyldigt Svensk kørekort.[/quote'] Dét kan så ikke lade sig gøre at føje politiet, hvorfor du skal køre "tilfældet" gennem din sagfører !

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...