Jump to content
Pelle!!

Fritids og ulykke forsikring i sverige

Recommended Posts

Hej Hvad hedder fritids og ulykke forsikring her i SE? Jeg skal have forsikret min 3 börn (Barnforsikring), konen og undertegnet med sjuk/ulykke forsikring. Min spörgsmål til forumet er hvilken selskaber kan anbefales?, pris samt daekning

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Hvad hedder fritids og ulykke forsikring her i SE? Jeg skal have forsikret min 3 börn (Barnforsikring), konen og undertegnet med sjuk/ulykke forsikring. Min spörgsmål til forumet er hvilken selskaber kan anbefales?, pris samt daekning
Du kan godt tegne en i DK gemmen GF-forsikring.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

tillægsspørgsmål til dette emne. Jeg er i gang med at undersøge om det kan betale sig at have denne ulykkesforsikring i SE istedet for i DK Er der nogen her som har noget som helst erfaring i denne retning? Jeg kigger pt på Solid da jeg her har både min bil og hjem forsikret. Så står der noget om prisbasbelopp 10/20/30 Hvad betyder dette i praksis Jeg har fundet ud af at 10 er den billigste og 30 den dyreste, men hvad betyder det?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal til at starte med være opmærksom på, at selve ulykkesdefinitionen ikke er så god i S som i DK, og dermed er muligheden for erstatning indskrænket i forhold til i DK. Og så er spørgsmålet jo, hvad man mener man vil betale for den bedre dækning i DK. Det er jo individuelt. Som andre har nævnt, er jeg også forsikret i Tryg i DK med hele familien på ulykkesforsikringer. Dyrt - men meget bedre dækning. Alt i sverige gøre op i prisbasbelopp. Det er en fast sats (mener et pris basbelopp er ca 40.000 kr, men jeg er ikke sikker), og så opgøres alt efter dette. Beloppet indeksreguleres så helt officielt hvert år. Pris basbelopp bruges mange andre steder end forsikring. Det kan være en kommune dækker briller op til et havlt prisbasbelopp osv osv. Det er altså et fælles tal for hele Sverige, som man så kan anvende i alle mulige henseender. På ulykkesforsikringer kan det være at en ens forsikringssum er op til 8 prisbasbelop (mener min kones svenske fagforeningsulykkesforsikring er lavet sådan).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Danske børn er ikke sikret mod alvorlig sygdom som svenske børn er det i deres barnförsäkring. http://sondagsavisen.dk/2013/23/danske-born-er-ikke-forsikrede.aspx Jeg ringede til mit danske forsikringsselskab (Runa under Lærernes) og de bekræftede at det kunne man ikke købe i DK og de anbefalede mig at sige min forsikring op og tegne en i SE i stedet. Jeg tror der skal meget til før et forsikringsselskab vil anbefale at sige sin forsikring op, så der er jo nok noget om snakken. Er ved at finde ud af noget andet, men uha hvor er betingelserne forskellige og med undtagelser.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Fra flere steder og bla en forsikrings agent (hvis firma ikke tegnede børn) har jeg fået anbefalet Tryg-Hansa som jeg så også selv har mine 2 børn i.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...