Jump to content
Mohlin

MC körkort som 50-årig? Vad tycker ni?

Recommended Posts

Min man tycker att vi ska ta MCkörkort. Ok...? Vi är båda 50 år, men han har kört utomlands (där man inte är så jättenoga med A-körkort), men jag har aldrig provat. Jag har åkt en del, men aldrig kört så jag vet absolut nada om hur man växlar eller bromsar eller hanterar en sån där sak. Nån här inne som har MCkort och kan komma med lite uppmuntrande tillrop? Nu låter det som om han tvingar mig, det är inte så jag menar. Man blir bara lite fegare med åldern. Vågar jag?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender skam et par enkelte kvinder på omkring 50 som har taget MC kørekort. Det sker vist mere hyppigt end man tror. Børnene er smidt ud hjemmefra, penge har man nok af, friheden skal prøves af, og ungdommelig vildskab genoplives! :) Selvfølgelig kan du lære at køre motorcykel. Der er ingen der siger du skal starte med et skrummel på 1200 kubik. Bare start med en let cykel. Så går det fint.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Kan iøvrigt supplere med at det er super fedt at køre... Man lærer at hele tiden være opmærksom og ikke sidde og tænke på alt muligt andet som nogen har en tendens til i bil... Bare klø på !!! PS. Enig i at du skal starte i det mindre (eller rettere mellemklassen da du ellers hurtigt bliver træt af en lille MC!!)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jag nåede at köre mc i nästen 8 år inden villa, vovse, volvo og vugge indhentede mig:-) (og ja, jeg er pige men det ved du jo). Jeg kan kun anbefale det!!! Specielt er der en del fordel for os kvinder;-) : Du slipper: -bagläns parallelparkering; ja al körsel hvor du ska bakke... -du har styr på dimensionerne af dit köretöj; du ved präcis hvor meget du fylder... -får du problemer med mekanikken, tager du hjälmen af og så kommer der en masse fyre rendende for at hjälpe... (hvad enten du vil eller ej:-) Det er svärt til at begynde med at få styr på bremser, gashåndtag, kobling og gear, når man aldrig har kört knallert, men min davärende käreste (som faktiskt var imod at jeg tog mc-kort) viste mig trods alt hvor de forskellige ting sad og så övede jeg mig i hvad der sad hvor (ved höjre/venstre hånd og höjre/venstre pedal osv.), det var en fordel ved "kravlegården", når köreläreren bare sagde: "värsågod at köre". Det tager nok lidt längere for os piger at begynde, ihvertfald for os som er lidt forsigtige, tänker (for) meget, og helst vil göre alting rigtigt hver gang -men vi kommer hurtigt efter det:-) Jeg blev også sat på en lille 250cc maskine de förste gange (alle gutterne på en 500cc:-/), så kan man tage det stille og roligt og vänne sig til gashåndtaget... Jeg synes du skal pröve det, det er et fantastisk köretöj -fremfor alt friheden når man körer! Selvom du måske ikke kommer til at välge den mest sportige maskine som jeg havnede på, har man alligevel en masse fordele i trafikken; du kan overhale når du vil, du skal ikke tänke så meget på modkörende, for en overhaling går stärkt; er der kö körer du imellem bilerne (jeg var selv meget forsigtig med dette, men holder bilerne stille er det dumt andet;-), men! forvent altid (ALTID!) at bilisterne ikke har set dig! Så er der al det sociale -hvis man vil det... Der er masser af muligheder for träf, klubliv og alt muligt med folk i alle aldre. Og der er trods alt mange "gamle" piger som körer mc i dag:-) Nu hvor du bor i DK vil jeg anbefale dig körekurser her (når du har fået kortet): http://www.danskemotorcyklister.dk/dmc/ Jeg har selv väret på flere af kurserne, og selv mine erfarne mc-venner tog på disse kurser jävnligt. Du får styr på dine bremseevner, kontramanövrer, svingteknik og den slags -kan virkelig anbefales. (jeg kan også anbefale nogle klubber i SE, hvis du er interesseret, men de er mere "inrikatede" på banekörsel, så jeg tror den danske forening er mere dig (i förste omgang:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

og P.s. når du kommer til udstyr, så kan jeg anbefale dig at köbe din egen hjelm hurtigst muligt! Det er ikke sikkert din körelärer har en hjelm der passer dig (måske er der trods alt sket lidt end for 13 år siden da jeg tog kortet, men dengang havde köreläreren ikke hjelme der var små nok til mit hoved). Og så köb hjelm med Pinlock® Det var min bedste investering ever!!! (Og mörkt visir, men det behöver ikke lige väre det förste...). Danmark har ikke det store udvalg i hverken töj eller hjelme -specielt ikke for kvinder; det er lidt bedre i Sverige, men Tyskland er KLART at foreträkke (også mht prisen!). Hvis du er interesseret i brugt til at begynde med, har jeg sådan set ret meget, hvis det nu var vi brugte samme störrelse... Jeg må jo nok erkende at det er på tide jeg får det solgt snöft...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

"Go for it" er den eneste kommentar min skønne hustru på 53 har. Hun kører selv og kunne ikke drømme om at sidde bag på. Vores bedste ferie er dem på 2 hjul rundt omkring i Europa :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...