Jump to content
larscph

Svensk skat - fradrag for kørsel i tjenesten

Recommended Posts

Er der nogen af jer som arbejder i Sverige der ved hvordan det fungerer / hvad man kan trække fra i forbindelse med rejser mellem bopæl og firmaets kunder i det tilfælde hvor der ikke er udbetalt nogen form for ersättning fra arbejdsgiveren. 1. Kan man trække km fra (18,50 sek per mil) hvis man har kørt i bil. 2. Kan man trække udgiften til togbilletter fra hvis man har taget toget. 3. Kan man trække broudgifter til f.eks. Øresundsbron fra. Hvilke dokumentationskrav er der mon? Det eneste jeg kan finde på Skatteverket i deres "Avdragslexikon" er at man kan trække bilkørsel fra. Der kræves "Att den som yrkar avdrag kan styrka sina resor i tjänsten med t.ex. en körjournal." - nu er der ikke aktuelt ført kørejournal. Men der er helt styr på hvilke dage der er kørt. Og der står ikke rigtig noget om hvad man må hvis man vælger den miljøvenlige løsning at tage toget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Sad og kiggede lidt på samme emne.. Så vidt jeg kan se skal du "vinde" 2 timer pr. dag kontra offentlig transport - eller køre 3.000 km i arb.giver regi for kunne gøre det. Spændende er denne regle også: http://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteinkomst/avdrag/avdragslexikon/c.4.5fc8c94513259a4ba1d800042820.html#cykel Der står at hvis man bruger cykel kan man trække 250 fra pr år.... Hmm... Det forudsætter tilmed at du skal have omkostninger for over 9-10.000 kr. - hvordan kan jeg dog have det? Forudsætter jeg tager transport der koster eks. bus/tog, er man miljøvenlig, sundhedsorienteret etc. og cykler hele vejen kan jeg glemme det. Med mindre de godtager jeg køber en ny cykel om året og vedl. omkostningerne til service, dæk mv. også kan indregnes :p

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Arbejder ikke selv i Sverige men dette var måske værd at nærlæse : Att bilen används minst 160 dagar och körs minst 300 mil per år i tjänsten, oavsett avstånd och tidsvinst. Om bilen används mindre än 160 dagar men minst 60 dagar och körs minst 300 mil per år i tjänsten, medges avdrag för de dagar som bilen används i tjänsten http://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteinkomst/avdrag/avdragslexikon/b.4.5fc8c94513259a4ba1d800042789.html#bilitj

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Sad og kiggede lidt på samme emne.. Så vidt jeg kan se skal du "vinde" 2 timer pr. dag kontra offentlig transport - eller køre 3.000 km i arb.giver regi for kunne gøre det.
Jo men det er til arbejdet så vidt jeg ved. Her var der tale om kørsel fra bopæl til kunden i en periode hvor der ikke blev udbetalt godtgørelse fra arbejdsgiveren.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...