Jump to content
frujensen

Wifi i toget?

Recommended Posts

Når jeg sidder i Øresundstoget, og har wifi slået til på mobilen, kan jeg se noget der hedder CommuteNet. Jeg synes dog ikke at det giver dækning i de signalsvage områder. Er der nogen der ved hvad det kan være? Mvh frujensen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Gammel tråd, I know ... men nu har jeg omsider fået mig en smartphone og ville da gerne benytte Øresundstoget's wifi. Jeg har imidlertid aldrig fået det til at virke. Når jeg forsøger står der bare en ip-adresse i søgefeltet efterfuldt af noget i retning af "?/=login-mobile". Og der går den så i stå. Gør jeg noget forkert? Det fungerer alle andre steder, også på f.eks. Malmö station.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gammel tråd, I know ... men nu har jeg omsider fået mig en smartphone og ville da gerne benytte Øresundstoget's wifi. Jeg har imidlertid aldrig fået det til at virke. Når jeg forsøger står der bare en ip-adresse i søgefeltet efterfuldt af noget i retning af "?/=login-mobile". Og der går den så i stå. Gør jeg noget forkert? Det fungerer alle andre steder, også på f.eks. Malmö station.
Det funker men helt af H.. til, typisk! Den der logind skal du ikke bruge til noget og når det virker så er det som regeln når toget er i nærheden af en station.. På broen tænder og slukker signalet hele tiden så du kan faktisk ikke bruge det til ret meget, jeg ved at de har fået sindssygt mange klager og at de har skrevet noget i retning af "vi ved at wifi´en fungerer dårligt så vi er ved at teste nye muligheder" for 6-8 måneder siden.. Det er siden blevet endnu værre! De er simpelthen sådan nogle utrolige amatører til både at køre tog til tiden og til kundeservice, derunder wifi!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der er åbenbart mange som klager over mangel på WIFI og mobildækning i toget, se seneste spørgeskema (svar fra pendlerne) http://www.kystbanenlive.dk/wp-content/uploads/2014/05/Pendlernalysen-Kystbanen-maj-2014-Appendix.pdf jeg elsker den kommentar: "Den nedladende melding på dansk og engelsk om at man skal benytte ventetiden til at fordele sig langs hele perronen bør stoppes. og på engelsk er den direkte latterlig." Jeg har selv tænkt på netop dette, har ofte hørt den i kastrup når jeg har ventet på øresundstoget, det lyder helt tåbeligt på engelsk. hehe :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har selv tænkt på netop dette' date=' har ofte hørt den i kastrup når jeg har ventet på øresundstoget, det lyder helt tåbeligt på engelsk.[/quote'] Det værste er når togmanageren begynder at improvisere på engelsk over højttaleranlægget i Øresundstoget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

For at vende tilbage til topic, så syntes jeg stadig det er underligt at der er så fantastisk dårlig dækning på den strækning, for både på den svenske og danske side burde der være fuld dækning og i tunnelen har de også fint mulighed for at lave dækning hvis de vil. Det virker heller ikke som et projekt der er i process, set i lyset af undersøgelsen (se tidligere post) tilbage fra Maj 2014, hvor mange netop efterspørger bedre dækning på turen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...