Jump to content
bonne

One shitty morning

Recommended Posts

Den har jeg sku ikke set før: [ATTACH]4322[/ATTACH] Regnede med at politiet havde ressourcer nok til at tage min anmeldelse seriøst og at komme og tage fingeraftryk osv... Men jeg var sgu for naiv. De har for travlt med at kontrollere ved broen. Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Den har jeg sku ikke set før: Regnede med at politiet havde ressourcer nok til at tage min anmeldelse seriøst og at komme og tage fingeraftryk osv... Men jeg var sgu for naiv. De har for travlt med at kontrollere ved broen. Vh, Lars.
Det giver der et godt sporty look! ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Har de alene tager motorhjelmen? Hvor sært - var det noget carbon eller på anden måde usædvanligt?
Vildt sært. Helt std. motorhjelm. Der var nogle låg åbnet til div. bokse. Måske har de også villet taget noget elektronik. Men jeg ringede bare til politi og forsikring og bad dem hente bilen, trække den til MB i Malmö, så de kunne gennemgå den for, hvad der er sket. De har nu haft den i 2 uger, og hver gang jeg ringer for at få en status, får jeg at vide at bilen er hos maleren. Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Den må blive flot til sidst så..... :-) Jeg har flere steder oplevet tyveri af diverse reservedele, det er lidt sygt, når ens lygter eller motorgrill forsvinder og intet andet. Det ender sikkert en dag med at der også bliver hugget forpære....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har været ude for noget af det samme i Danmark, min gamle golf 3. En morgen jeg kommer ud, står motorhjelm åben og mit KN filter og den ENE lygte er væk. Desuden var der fjernet diverse andre sager fra bilen. Den anden lygte havde tyven/e skruet løs, men så sikkert opdaget at der var stenslag i den, så den gad man ikke have alligevel :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Låsebolte er ikke noget problem' date=' du knækker bare en top på at få dem af...[/quote'] Nogle låsebolte er bedre end andre ;) Men enig ingen låsebolte er 100% umulige at få af, nogle er bare sværere at få af end andre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Den har jeg sku ikke set før: attachment.php?attachmentid=4322 Regnede med at politiet havde ressourcer nok til at tage min anmeldelse seriøst og at komme og tage fingeraftryk osv... Men jeg var sgu for naiv. De har for travlt med at kontrollere ved broen. Vh, Lars.
Næste gang køber du bilen i lyserød - så slipper du for at det sker igen ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej bonne Det ser sgu kedeligt ud. Kan være du skal køre på arb. uden motorhjelm og såfremt politiet stopper dig skal du bare sige, at du er nød til at køre sådan for ikke at ødelægge beviser indtil politiet får tid til at se på din anmeldelse. Gad vide hvad de ville sige til det? Skvadernosser!! Utroligt nok så er der tid både i DK og SE når der skal foretages razzier der kan give penge i statskassen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej bonne Det ser sgu kedeligt ud. Kan være du skal køre på arb. uden motorhjelm og såfremt politiet stopper dig skal du bare sige, at du er nød til at køre sådan for ikke at ødelægge beviser indtil politiet får tid til at se på din anmeldelse. Gad vide hvad de ville sige til det? Skvadernosser!! Utroligt nok så er der tid både i DK og SE når der skal foretages razzier der kan give penge i statskassen.
Ja, man får en ide om, at ressourcerne bruges forkert. Så for et par dage siden en opgørelse over opklaringsprocenten på indbrud for de nordiske land. Kan ikke præsis huske tallene, men Finland lå i en flot top med noget omkring 40 % opklarede sager. Dernæst Norge, og så Danmark og Sverige tæt på hinanden med Sverige i bunden på 4 %. Det sidste tal må der være fiflet med... for hvordan pokker kan man opklare sager, hvis man ikke gider gøre noget for det. Måske er det i de tilfælde, hvor politiet eller deres venner selv er blevet bestjålet - eller hvor gerningsmanden har meldt sig selv. Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Også surt. Gad vide hvorfor de ikke også tog mine dæk nu de var i gang. Fælgene var godt nok beskidte, men næsten 4 nye dæk. Men måske valgte de at tage dine i stedet... Mit skete natten til mandag d. 14/5. Hvorfår fik du besøg af de omvendte julemænd? Det kan da heller ikke være sundt for undervognen at blive udsat for noget sådan. Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Og så har jeg hentet bilen efter at Mercedes har haft den i næsten 3 uger (i hvert fald 15 hverdage). Så burde man vel også gå ud fra, at den er i orden, ikke? Men det første, jeg opdager er, at venstre forrude lyder underligt, når man kører den op og ned - og sætter man den til fuld oprulning (hiver kontakten op to trin i stedet for at holde den oppe), ruller den helt op for dernæst at rulle 1/4 ned igen. Når, jeg går tilbage til Mercedesmanden, der udleverede bilen og fortæller ham, at der er noget, der ikke er i orden, og viser ham, at ruden ruller helt op og 1/4 ned igen. Så viser han gud hjælpe mig, at jeg bare skal holde den helt oppe til ruden er lukket. Jeg ruller ruden ned, og viser ham endnu engang, at hiver man knappen op to trin og slipper den, ruller den op og 1/4 ned. Han fortæller mig, at det er en sikkerhedsfeature - mod "klämrisk". Så griner jeg ad ham og siger, at det er sgu fordi de har monteret det forkert. Samtlige andre tre ruder kan rulle op automatisk og blive dér - og inden Mercedes' klamhuggere havde fingre i min bil, kunne venstre forrude også. Så indvilger han i at ordne det. Men han er meget omsorgsfuld. Han siger, at han kan se at jeg har familien med, og han ikke vil sinke dem med at gøre det nu, så hvis jeg kan komme i næste uge, så vil de kigge på det dér, og så kan jeg få en kop kaffe i mens (den sande historie er nok nærmere, at det var fredag liiiige inden fyraften, og han gerne ville hjem). Elendig service der hos Mercedes Malmö. Informationen under forløbet har også været under al kritik. De får bilen ind mandag morgen med en autotransporter, og jeg ringer med det samme - man ryger i kø i telefonen, intet sker, og efter lang tid hægtes man af. Ringer så igen, og jeg får mulighed for at bede dem ringe tilbage, hvilket jeg så gør. De har så endnu ikke ringet tilbage. Min jeg ringer igen lidt over middag, og mekanikkeren siger, at planen er, at få en besigtningsmand derud dagen efter, så vil de bestille reservedele og montere, og jeg kan nok få bilen lidt inde i næste uge. Det synes jeg lyder som en god plan. Men da der ikke sker noget inden midt på den efterfølgende uge, ringer jeg til dem sent onsdag for at høre om en status. Damen sidder i lang tid og prøver at finde ud af, hvad der er op og ned, og siger så: "Den er hos målaren". Ok, så spørger jeg om den så måske vil være klar til afhentning sidst på ugen. Det tror hun - hun vil ringe til mig når den er klar. Nå... fredag er der stadig ikke noget nyt, så jeg ringer sent for at høre om status. "Den er hos målaren". Nu har de haft bilen i to uger. Mandag ringer jeg igen; adskillige gange - kan ikke komme igennem. Spørger mig selv, om de mon har "vis nummer". Jeg tager så ind til Mercedes om tirsdagen, og står sammen med andre sure kunder, der føler sig dårligt behandlet pga. andet kaos. Der er kun en receptionist i lokalet, stakkels hende, hun virker totalt stresset/forvirret. Når det bliver min tur, forklarer jeg, at jeg synes, at de nu har haft min bil i lang tid og at jeg ikke kan komme igennem på telefonen, og så slår hun min bil op. Og tilsyneladende er der et eller andet, der ikke virker (tada), for hun siger, at skærmen "slukker", når hun får informationen op. Hun går ind bagved og ud kommer en fyr. Han skriver et nummer ned og siger, at jeg skal ringe til værkstedet dagen efter. Jeg siger, at jeg har prøvet masser af gange, men der er ingen, der tager telefonen - det er derfor jeg tropper op selv. Han krøller papiret sammen og skriver et andet nummer ned og siger, at det er det direkte nummer til chefen. Når jeg så ringer på det nummer om onsdagen, ryger jeg på en telefonsvarer, der fortæller, at personen, jeg prøver at nå, først er tilbage næste uge, og at jeg skal lægge en besked. :mad: Nå, jeg ringer så via receptionen og kommer igennem til afdelingen på normal vis. Beder om status. Nu får jeg at vide, at de venter på en eller anden kølergrill... hvorfor fanden har de ikke bestilt den langt tidligere??? Han siger, at de ringer, når bilen er klar. Jeg siger så, at jeg ikke er tilfreds (forskåner ham for detaljer), og at jeg synes, at de nu har haft bil i lang tid. Han siger, at de ikke havde planlagt at få bilen, hvortil jeg så svarer, at episoden så sandelig heller ikke er noget, som jeg har planlagt og helst ville være foruden. Jeg siger, at det er vigtigt, at bilen snart er færdig. Det virker som om at han forstår. Torsdag.... jeg ringer på en status igen. En dame tager telefonen. Er den klar? Ja, siger hun, bilen er færdig. Jeg får snart "papirerne" ind, så ringer jeg til dig, og så kan du hente den. Bliver det i dag, spørger jeg. Ja, det bliver lige om lidt. Nå... hun ringer selvfølgelig først fredag (faktisk er der hele to, der ringer, den ene siger, at bilen kan hentes inden kl. 16:30, den anden siger inden 17:00). Jeg kommer så kl. 16:00 for at være sikker. Argggggg!!!!!!!! Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

daltoft Det ligner næsten oshögavägen i oxie ? Hvor jeg i år har haft 3 episoder med min bil: Stjålet 1 dæk (venstre bagdæk) og bilen sat på jorden. (skubbet og ridset paneler pga forket brug af donkraft) Smadret siderude og stjålet bilradio (de formår at ridse hele konsolen og døren) Fået tømt bilen for benzin

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er lige før det er underholdende... ;-) @ Tapatalk
Og mere underholdende er dette: Var dernede i morges for som aftalt at få dem til at rette det. Men... nu havde piben fået en anden lyd. Nu var holdningen, at min el-motor til vinduerne er slidt, og det er derfor, at den (efter at være rullet helt op) automatisk ruller ned igen. yeah, right... Igen forklarede jeg dem, at jeg fandt det underligt - og at det virkede fint inden de fik bilen ned. Hvor fa'en klager man over svenske Mercedes-klamphuggere? Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Og mere underholdende er dette: Var dernede i morges for som aftalt at få dem til at rette det. Men... nu havde piben fået en anden lyd. Nu var holdningen, at min el-motor til vinduerne er slidt, og det er derfor, at den (efter at være rullet helt op) automatisk ruller ned igen. yeah, right... Igen forklarede jeg dem, at jeg fandt det underligt - og at det virkede fint inden de fik bilen ned. Hvor fa'en klager man over svenske Mercedes-klamphuggere? Vh, Lars.
Kan det ikke tænkes at der er en "nul stille funktion" der skal aktiveres. På en Lexus kan det ske hvis man bytter batteri, så var der noget med at man skal køre ruderne helt ned hold knappen inde lidt, så køre dem op, holde den "trukket lidt"....og vupti havde computeren registreret hvor yderpunkterne er. For den gjorde præcis det samme på et par af sideruderne efter batteri skifte. Proceduren stod i instruktionsbogen.... Jeg er godt klar over at den dum-smarte mekaniker hos MB skulle vide det, og have gjort det....men.... Just my 5.....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

[ATTACH]4335[/ATTACH] Korrekt, og de nåede da lige at bøffe forkofangeren natten til fredag, og mercedes (malmö desværre) har først tid mandag, så de fik bilen ned med det samme. Problematikken består nu i, allerede inden al bøvlen med Mercedes, at skaderne på de dele der skal skiftes og lakeres osv osv inkl nye dæk og fælge kommer skræmmende tæt på total-skade-grænsen.... og jeg har umiddelbart ingen interesse i at shoppe ny bil, og slet ikke pga nogle rosengårds-kriminelle mangler lir til deres biler... Så nu skal jeg flytte. heldigvis kun leje herude, men stadigvæk ikke andet end problemer og omkostninger for mig.... suk...

daltoft Det ligner næsten oshögavägen i oxie ? Hvor jeg i år har haft 3 episoder med min bil: Stjålet 1 dæk (venstre bagdæk) og bilen sat på jorden. (skubbet og ridset paneler pga forket brug af donkraft) Smadret siderude og stjålet bilradio (de formår at ridse hele konsolen og døren) Fået tømt bilen for benzin

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er også på vej væk derfra :(.. Området er simpelthen blevet for udsat til at vi vil bo der længere. Så vi kikker efter et hus med lukket garage hvor jeg kan sætte al det overvågning o.s.v. op som jeg har lyst til. Overvejer dog stadig lidt at sætte en oervågnings kamera op på min altan der kan overvåge indkørslen til parkeringspladsen, så jeg i det mindste kan se hvem der køre ud og ind den vej. Men udover at det er ulovligt, så er den slags kameraer med 50-70m nattesyn sgu ikke billige. Men stadig billigere end 2-3 gange selvrisiko

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Overvejer dog stadig lidt at sætte en oervågnings kamera op på min altan der kan overvåge indkørslen til parkeringspladsen' date=' så jeg i det mindste kan se hvem der køre ud og ind den vej. Men udover at det er ulovligt, så er den slags kameraer med 50-70m nattesyn sgu ikke billige. Men stadig billigere end 2-3 gange selvrisiko[/quote']Er det risikoen værd? Og jeg tvivler på du kan bruge materialet til noget efterfølgende juridisk, eftersom der er tale om en ulovlig opstilling. Godtnok fra Dalarna - men mon ikke reglerne er de samme i Malmö? :) Derudover, som du også skriver, så skal du op med ret mange penge, hvis udstyret skal kunne vise en genkendelig nummerplade eller person på den afstand.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...