Jump to content
KongWiuff

Lån af penge

Recommended Posts

Hejsa. ! Jeg er ny herinde. og har næsten endevendt hele forumet for at få lidt information inden jeg postede. Jeg har brug for lidt hjælp herinde. Jeg har boet i malmø siden 1 dec sidste år og har haft dansk bank jeg har ikke haft brug for nogen svensk bank. Det har jeg nu da jeg gerne vil have mig en bil, jeg har selv 150000kr af de 200000kr som bilen koster dvs jeg skal låne de sidste 50000kr. Jeg har ringet rundt til jeg ved ikke hvor mange Ikano - Nordnet - Freedomfinance - ja you name it alle steder. Alle steder siger de at de ikke låner penge ud til folk uden indkomst i danmark. Jeg har afleveret et depositum på bilen så den ikke løber nogen steder. Men igen det holder jo også kun et kort stykke tid. Mit spørgersmål er hvordan får lånt de sidste kroner til min bil? Min danske bank siger bokstavelig talt .:. - jeg står ikke i rki har fast arbejde, osv osv you name it. Nogen der har en god idë ? jeg bor i centrum af malmö vis det har nogen betydning Hilsen den stressede

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt at du sikkert ikke vil lytte på mig - men det er bare et godt privatøkonomisk tip. Du har 150.000 kr. Det kan du købe en fed fed bil for kontant her i Sverige. Hvorfor ikke forblive gældfri, og stadigvæk køre rundt i en fed bil? Det må da absolut være topmålet for enhver ikke at have gæld, og når du nu direkte har mulighed for at undgå det så let som ingen ting ville det da være den absolut bedste løsning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da underligt... Så længe du kan dokumentere dansk job og fast job plejer de da at være til at tale med. Er det hos en forhandler du køber? For så plejer de at kunne hjælpe med finansiering. De vil se lønsedler og et "arbetsgivarintyg" hvor din arbejdsgiver skriver at de har dig ansat og hvad du får i løn. Alternativt lån pengene i Danmark - 50.000 sek er ikke meget og hvis du har job og løn så burde din bank i DK da alt andet lige låne dig de penge uden videre...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har tænkt præcis det samme i laaaaang tid og har også kigget i den rækkevide men jeg var ude og kigge og fandt den bil' date=' det er mig og det skal bare være den ! derfor søger jeg lidt god erfaring og hurtig hjælp[/quote'] Har du kigget i tyskland? Måske kan du få den til de 150.000 der. Man kan spare en del alt efter model, og det koster stort set intet at hente den herop hvis du gør det selv. Undskyld at jeg blander mig, jeg ved bare hvor fedt det er at være gældfri og ville ønske for andre at de gjorde det samme.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Har stort set prøvet ALT, nu skal jeg til møde i handelsbanken her mandag men om de er til at få penge ud af må guderne vide det håber jeg ! . nej 50000sek er ikke meget og den danske bank vil ikke have noget med det at gør. Jeg har kigget i tyksland fik den her bil til en meget favorable pris. Jeg har alt fra lønsedler til en frisk kontrakt vi ilge har lavet mig og min chef. har været ansat der siden 2006. ? Hvor har i andre lånt penge og hvad er jeres erfaring

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor vil den danske bank ikke låne dig penge - som almindeligt blankolån uden sikkerhed burde da være til at gøre. Jeg har billån hos GE i Sverige og bolån hos Nordea Sverige. Nordea Sverige udsteder gratis et VISA Gold kort med 50.000 i kredit hvis man er förmunskund. Der må være noget galt - for det er IKKE sådan at man ikke kan låne penge i Sverige med dansk arbejde som eneste indtægt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er meget svært. Jeg har ikke insiteret jeg har bare ringet og spurgt om danskere kan låne penge. og GE sagde nej til blanko lån? kan være jeg har fået fat i nogen inkompetente medarbejdere måske ? Jeg skal i handelsbanken som sagt men jeg har læst her inde mange er glade for Nordea så det tror jeg at jeg giver en chance. Min danske bank vil ikke give blanco lån på 50000kr når jeg ikke bor i sverige, Jeg har fået 1 - 1½ år tilbage været i lære og der som nok mange andre var der et større forbrug end indkomst det er der dog rettet op på nu men det vil min bank dame ikke gå med til :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg synes det er meget svært. Jeg har ikke insiteret jeg har bare ringet og spurgt om danskere kan låne penge. og GE sagde nej til blanko lån? kan være jeg har fået fat i nogen inkompetente medarbejdere måske ? Jeg skal i handelsbanken som sagt men jeg har læst her inde mange er glade for Nordea så det tror jeg at jeg giver en chance. Min danske bank vil ikke give blanco lån på 50000kr når jeg ikke bor i sverige, Jeg har fået 1 - 1½ år tilbage været i lære og der som nok mange andre var der et større forbrug end indkomst det er der dog rettet op på nu men det vil min bank dame ikke gå med til :)
Nu skriver du at du ikke bor i Sverige. Men du startede med at skrive at du har boet i Sverige siden december 2011?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
[...]Alle steder siger de at de ikke låner penge ud til folk uden indkomst i danmark[...] [...]jeg står ikke i rki har fast arbejde, osv osv you name it.[...] [...]jeg bor i centrum af malmö[...]
[...]Min danske bank vil ikke give blanco lån på 50000kr når jeg ikke bor i sverige[...]
Nu skriver du at du ikke bor i Sverige. Men du startede med at skrive at du har boet i Sverige siden december 2011?
Ingen indkomst i Danmark, men fast arbejde. Bopæl i Malmö men ingen lån, fordi han ikke bor i Sverige. Mon ikke der bare er tale om at fingrene skriver én ting mens man sidder og tænker en anden ting? Det ved jeg da er sket for mig fra tid til anden :) Jeg lånte gennem forhandleren. Skulle bare fremvise lønsedler, kontrakt og ID. De accepterede faktisk mit danske kørekort som ID.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg synes det er meget svært. Jeg har ikke insiteret jeg har bare ringet og spurgt om danskere kan låne penge. og GE sagde nej til blanko lån? kan være jeg har fået fat i nogen inkompetente medarbejdere måske ? Jeg skal i handelsbanken som sagt men jeg har læst her inde mange er glade for Nordea så det tror jeg at jeg giver en chance. Min danske bank vil ikke give blanco lån på 50000kr når jeg ikke bor i sverige, Jeg har fået 1 - 1½ år tilbage været i lære og der som nok mange andre var der et større forbrug end indkomst det er der dog rettet op på nu men det vil min bank dame ikke gå med til :)
KongWiuff Dette er et rent gæt, men jeg tror at du indtil videre er faldet for "andre faktorer" i bedømningen. De har måske syntes, at du virker til at være en af følgende ting: flamboyant, popsmart, "Karl Smart", ufornuftigt, skødesløs, utroværdig . En bank lever af at låne penge ud til folk som kan betale tilbage, og KUN dem som kan betale tilbage. Dermed handler det om at undgå at låne ud til de personer, som er en chance. Banken har med sine udlån ikke del i folks potentielle "up-side" - kun i den potentielle "down-side". For banken er det er derfor bedre at låne ud til en kedelig bogholder end til "bums eller millionær" typen. Det er også derfor at de ofte helst vil mødes med folk i stedet for at låne ud til folk over telefonen - det er sværere at vurdere folks personlighed over telefonen. Så mit råd til næste bankmøde er: - Tag noget konservativt og pænt tøj på. (billigt trick, men det virker næsten hver gang) - Spil kedelig eller vær kedelig - Sørg for at have 100% styr på detaljerne om din nuværende løn og formuesituation, så du kan oplyse dem præcist. - Undlad for guds skyld at modsige dig selv, som du fx gør her i denne tråd, hvor du først skriver at du bor i et land og derefter skriver at du bor i et andet land. En lidt kvikkere bankrådgiver vil måske også spørge om, hvor du har de første 150.000 kr fra, når dit forbrug er større end din indkomst. Der er sikkert et fornuftigt svar på det spørgsmål - hav det klart.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ingen indkomst i Danmark, men fast arbejde. Bopæl i Malmö men ingen lån, fordi han ikke bor i Sverige. Mon ikke der bare er tale om at fingrene skriver én ting mens man sidder og tænker en anden ting? Det ved jeg da er sket for mig fra tid til anden :) Jeg lånte gennem forhandleren. Skulle bare fremvise lønsedler, kontrakt og ID. De accepterede faktisk mit danske kørekort som ID.
Det ved jeg ikke om der er tale om - jeg fik egentlig den tanke at han måske i virkeligheden bor i Danmark og gerne vil købe en fed bil i Sverige. I den situation ville problemet med at låne penge også forekomme mere realistisk. Jeg fik da i al fald alverdens tilbud i nakken lige da jeg var flyttet hertil, uden at jeg havde så meget som mødt dem eller forevist en lønseddel :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor i sverige jeg fik skrevet forkert der skulle have stået jeg BOR IKKE i danmark så de vil ikke rgitgi så meget. Jeg spiller hverken popsmart har haft rimelig godt styr på det hele. Og taler pænt og præsenterer mig pænt har aldrig haft problemer med jeg har været uhøfelig osv men Jeg skal i banken mandag i SVERIGE ! Hvor jeg bor ;). Handelsbanken og håber på at de hjælper mig lidt !. Jeg har de 150000kr fra en gammel bil jeg solgte og så havde jeg 60000kr stående som jeg havde sparet op siden sidste år. ! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lånte senest gennem MyMoney.se De formidler strengt taget bare Nordea-lån men de var flinke hurtige og til ok pris. Ved de to tidligere biler har jeg lånt hos DnB-NOR Alle gangene har jeg forhandlet lånet på plads via internet, mail og mobil og så gået til forhandlerne med papirerne. Mange vil kun udbetale lånet direkte til forhandleren og kræver selvfølgelig pant i bilen. Jeg har kun oplevet at blive afvist hos VASA-kredit grundet dansk indkomst. Nordea ville ikke låne mig direkte da min bil var for billig og for gammel, men da papirerne for mit nuværende MyMoney lån kom stod der Nordea overalt. Så der er i hvert fald to du kan prøve.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Til dato, plejede vi at låne gennem forhandleren hos handelsbanken.. Men vi har fornyligt handlet ny bil, og der fik vi fortalt at handelsbanken ikke længere vil låne til danskere bosiddende i SE med job i DK - også selvom man viser lønpapirer osv osv... Nu låner vi igennem Santander - og der er ingen problemer - så det er da en mulighed at undersøge dem også... Forhandleren kan jo snildt varetage kontakten - det plejer ikke at tage mere end 10 min, for at blive godkendt via forhandleren.. (hvis det er inden for bankens åbningstid vel og mærke)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Til dato, plejede vi at låne gennem forhandleren hos handelsbanken.. Men vi har fornyligt handlet ny bil, og der fik vi fortalt at handelsbanken ikke længere vil låne til danskere bosiddende i SE med job i DK - også selvom man viser lønpapirer osv osv... Nu låner vi igennem Santander - og der er ingen problemer - så det er da en mulighed at undersøge dem også... Forhandleren kan jo snildt varetage kontakten - det plejer ikke at tage mere end 10 min, for at blive godkendt via forhandleren.. (hvis det er inden for bankens åbningstid vel og mærke)
Havde også problemer sidste år med handelsbanken i juli, da der skulle lånes gennem en forhandler - og der havde jeg endda svensk indkomst. Forhandleren måtte presse dem, siden jeg har handlet en del biler hos samme forhandler - så er jo en god kunde der. Så tror bare de har ændret deres kreditpolitik generelt over hele linien.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

For et halvt års tid siden skulle min kæreste også købe en ny bil og selvom hun har en fast god indtjening, så ville bankerne ikke låne hende penge. I stedet blev hun nødt til at låne dem på pengeautomaten.dk, hvilket blev dyrere. Jeg tror generelt at danske banker er svære at danse med i disse tider på grund af krisen. Ved ikke hvordan stemningen er i de svenske banker?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...