Jump to content
Nico_Idskov

Øl fra Tyskland - Regler?

Recommended Posts

Jeg skal en tur til tyskerlandet. Nogen der ved hvor mange øl jeg må tage med mig hjem? Til DK er det jo ca 100liter hvis man ikke har forudgående tilladelse, men gælder den grænse også os? Eller er der en anden grænse jeg kan blive ramt af?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg husker det, er de ca 110L vejledende. Reglen er vistnok bare at det kun er til privat brug du må købe (altså ikke til videresalg). http://www.tullverket.se/innehallao/a/alkoholfranettannateuland.4.4ab1598c11632f3ba928000525.html

Riktlinjer för bedömning om införseln är privat eller kommersiell Rådets direktiv (2008/118/EEG) innehåller en referensnivå för privat bruk på 10 liter sprit, 20 liter starkvin, 90 liter vin samt 110 liter öl. Referensnivåerna får bara användas som ett led i bevisningen och en helhetsbedömning måste alltid göras. Det är den enskilde tulltjänstemannen som gör bedömningen vid gränspassagen om det är troligt att alkoholen är för eget bruk eller är att anse som kommersiell införsel. Det går alltså inte att få något förhandsbesked från Tullverket om en införsel av alkohol är att anse som införsel för eget eller kommersiellt bruk!
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2035089&vId=0 Men som jeg husker det, er det også "bare" vejledende tal for den danske side, hvilket det lidt kunne udlæses fra: http://www.tax.dk/pjecer/told.htm
Indrejse fra EU-lande: Der kan afgiftsfrit indføres varer til eget forbrug. Danmark følger EU´s vejledende mængder for, hvad der er til eget brug, når det gælder cigaretter, spiritus, vin og øl. De vejledende mængder er:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

I princtippet ja, når det er til eget forbrug. Men kommer du med 649 rammer i en stor kassevogn, så har du typisk et problem med at forklare tolderne at det er til eget forbrug og ikke til videreslag... og så konfiskerer de hele lortet...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg regner med at smide ca 60 rammer bagi passaten så mon ikke den går...
Hvor meget må lastes i sådan en Passat? 60 rammer øl vejer vel cirka 500 kg... Bare så du ikke blive knaldet for at overlæsse bilen i stedet for tolden :p

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor meget må lastes i sådan en Passat? 60 rammer øl vejer vel cirka 500 kg... Bare så du ikke blive knaldet for at overlæsse bilen i stedet for tolden :p
Det plejer at være sådan de rammer folk, netop fordi de altid påberåber sig privat forbrug... Så sørg for der ikke er overlæs...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...