Jump to content
Saka

Vuggestue i kbh mens vi bor i SE

Recommended Posts

Hej Er det muligt at have barnet gående i dansk vuggestue, når vi bor i Sverige?( jeg arbejder i kbh) i så fald ved i om det er normal takst eller skal man betale mere? og kan man få "støtte" som hvis man boede i dk, når nu jeg betaer skat i Danmark??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Aner det ikke. Men hvorfor i alverden vil I det? De er voldsomt meget bedre her i Sverige, og koster omkring 1/4.

Hej Er det muligt at have barnet gående i dansk vuggestue, når vi bor i Sverige?( jeg arbejder i kbh) i så fald ved i om det er normal takst eller skal man betale mere? og kan man få "støtte" som hvis man boede i dk, når nu jeg betaer skat i Danmark??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Aner det ikke. Men hvorfor i alverden vil I det? De er voldsomt meget bedre her i Sverige' date=' og koster omkring 1/4.[/quote'] Med vores skiftende arbejdstider har vi brug for en 3 person(min mor) som kan hente vores søn engang imellem, og det blir lidt svært når det er i sverige. Derudover arbejder vi begge i dk hvis nu lillemanden skulle blive syg skal vi ikke hele vejen til sverige for at hente ham men så kan min mor træde ind igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke at de 3000 kr i sparer om måneden kan dække en pulje til en fleksibel barnepige? :laugh:

Med vores skiftende arbejdstider har vi brug for en 3 person(min mor) som kan hente vores søn engang imellem' date=' og det blir lidt svært når det er i sverige. Derudover arbejder vi begge i dk hvis nu lillemanden skulle blive syg skal vi ikke hele vejen til sverige for at hente ham men så kan min mor træde ind igen.[/quote']

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Mon ikke at de 3000 kr i sparer om måneden kan dække en pulje til en fleksibel barnepige? :laugh:
Vi ser dog helst at det blir en vuggestue i københavn men nu må vi se om der er andre der kan svare på om det overhoved er muligt:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vi ser dog helst at det blir en vuggestue i københavn men nu må vi se om der er andre der kan svare på om det overhoved er muligt:)
Det er muligt ! Vi har i Ballerup da jeg arb i den kommune,min kæreste arb i Glostrup kommune og der var det ikke muligt at tage udenbys børn ind, de havde nok i deres egne , så det er op til den enkelte arbejdskommune ! Og det er til alm takst

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde tre børn i vuggestue/børnehave lige ved mit arbejde på Holmen, da KBH Kommune tillod at man havde børn i kommunens institutioner når man arbejdede i kommunen. Vi ansøgte på helt normalt vis, og fik pladser efter normale opskrivnings principper gældende for kommunen. Vi flyttede dem over til svensk side for ca 2 1/2 år siden, så jeg kender ikke reglerne i dag (men tror ikke de er ændret) Da vi er ret ligeglade med penge i den sammenhæng, syntes vi fordelene på det tidspunkt var, at vi kunne hente dem 3 minutter efter fyraften i stedet for 45 min efter, at de var tæt på os hvis der skete dem noget, at både børnehave og vuggestue var på fuldt niveau med sverige (bortset fra at vi skulle smøre madpakke), og at vi de mange dage vi blev i Dk efter arbejde, slap for at køre frem og tilbage over broen 4 gange om dagen, hvilket i sidste ende var ret så dyrt for os. Senere har vi flyttet dem, fordi vi nu er sikre på at blive i Sverige, og gerne ville have at de lærte svensk inden de skulle starte i skole og fik svenske kammerater. Siden er min kone også begyndt at arbejde i Sverige, og vi har en barnepige der kan hente dem. (og så er mine pensionerede, bilkørende forældre udstyret med brobizz ad libitum, så de kan hente når alt andet går galt) Gør det som passer bedst ind i jeres hverdag på det pågældende tidspunkt og gå det til at virke. Der er ingen forskel på kvaliteten, kun pengene og madpakkerne. (efter min mening)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Er det muligt at have barnet gående i dansk vuggestue, når vi bor i Sverige?( jeg arbejder i kbh) i så fald ved i om det er normal takst eller skal man betale mere? og kan man få "støtte" som hvis man boede i dk, når nu jeg betaer skat i Danmark??
Stötte pädagog mener du?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kender jeg kun til Københavns kommune og der har vi vores to piger gående i børnehave og en i vuggestue. Man betaler det samme som alle andre i kommunen da det er indkomst bestemt. Ang støtte går jeg ud fra at det er i prisen, det tror jeg ikke da man som sådan ikke hører til kommunen mere men den kommune du bor i i Sverige. Men evt prøv at ringe til den kommune du arbejder i og hør dem. Mvh Los

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Til TrådStarter... lyt ikke til alle mulighed kritiske kommentarer.. det lyder som en god ide at jeres børn går i Børnehave i DK hvis det passer ind i jeres liv... og I er vel også danske, så det er jo fornuftigt. Det er fuldt lovligt at have sine børn i Børnehave i Danmark, når man arbejder i DK, uanset om man bor i Malmø. Det kan tilføjes at skulle i ændre på jeres arbejdsforhold senere, vil det være mod barnets bedste at flytte barnet fra børnehaven/skole osv.. så man beholder pladsen! God fornøjelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...