Jump to content
Gio

Malware/virus-advarsler på sunddebatten/Surftown - info

Recommended Posts

Ellers tag et kig på dlx.dk - jeg har Vagcars.dk hostet der og vi har ingen problemer. Men nu ved jeg heller ikke, hvilken trafikmængde, database størrelse etc. som Sunddebat har. Antallet af regelmæssige brugere og poster er i mine øjne faldet pga. netop advarsler om malware/virus. Får man flyttet siden til en clean host, så tror jeg nok, at folk skal komme igen. Men det tager altid tid at genopbygge tilliden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ellers tag et kig på dlx.dk - jeg har Vagcars.dk hostet der
Har i altid været hosted hos dlx.dk? Har altid synes vagcars.dk svarede friskt og leverede god hastighed - men har ikke brugt sitet ret meget i de seneste år.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Har i altid været hosted hos dlx.dk? Har altid synes vagcars.dk svarede friskt og leverede god hastighed - men har ikke brugt sitet ret meget i de seneste år.
Det fungerer perfekt på vagcars.dk, jeg har ikke oplevet nogen problemer overhovedet derinde de sidste mange år (og bruger den flere gange om dagen) :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Antallet af regelmæssige brugere og poster er i mine øjne faldet pga. netop advarsler om malware/virus. Får man flyttet siden til en clean host' date= så tror jeg nok, at folk skal komme igen. Men det tager altid tid at genopbygge tilliden.
Lige præcis. Skaden er desværre allerede sket. Der er stort set intet liv tilbage herinde. Synd og skam.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Har i altid været hosted hos dlx.dk? Har altid synes vagcars.dk svarede friskt og leverede god hastighed - men har ikke brugt sitet ret meget i de seneste år.
Nej, vi har ikke altid været hosted hos dlx, jeg kan faktisk ikke huske, hvornår vi gik dertil, men det er nogle år siden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Lige præcis. Skaden er desværre allerede sket. Der er stort set intet liv tilbage herinde. Synd og skam.
Det er goså lidt skidt at man skal starte en sandbox op for at browse på sunddebat... men det er desværre resultatet af 3 gange virus herinde. Har hørt om flere der har fået brændt nallerne ved at komme herinde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er goså lidt skidt at man skal starte en sandbox op for at browse på sunddebat... men det er desværre resultatet af 3 gange virus herinde. Har hørt om flere der har fået brændt nallerne ved at komme herinde.
I så fald har de ikke haft sikkerheden på plads...sorry to say so. (læs: opdateret antivirus/malware af en vis kvalitet) :flov: Desværre har det været ude af vores hænder indtil videre, grundet Surftowns inkompetence. Hvis det er gået folks øjne og ører forbi, så er vi langt fra det eneste site hos Surftown der er ramt. Det vælter med linkfarms og cloaked snask på en stor del af de sites de hoster. Steen er i kontakt med dem, og har afleveret ganske interessante logs. :eek: Han kan selv fortælle yderligere, hvis han mener det er på sin plads.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der jo mere end en håndfuld IT folk herinde. Kan I ikke fortælle lidt om hvad behov er mht. storage, traffik, db version osv? Det kunne jo være at I kunne klemmes ind et sted med skohornet ganske gratis..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er goså lidt skidt at man skal starte en sandbox op for at browse på sunddebat... men det er desværre resultatet af 3 gange virus herinde. Har hørt om flere der har fået brændt nallerne ved at komme herinde.
Jeg kan indskyde at på min IE kan jeg slet ikke loade denne tråd uden den forsøger alt muligt snask... Så ja, det skræmmer nok de mindre kyndige brugere væk...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har såmænd ikke tænkt på noget specifikt, Steen, og jeg har heller ikke lige tid til at undersøge en masse alternativer (slet ikke uden at kende den nuværende statistik for besøgende/trafik). Jeg tænkte bare højt, kan du sige, for det er sådan, jeg ville have gjort, hvis jeg var ansvarligt for sitet. Tag nogle kroner for servicen Men hvor meget trafik genereres der månedligt i dag (med et fuldstændigt åbent site, hvor alle og enhver gratis kan tilgå al content ubegrænset)? Og hvor meget kan vi forestille os, at dette ville falde, hvis du bad folk betale en flads halvtredser eller en hund årligt i member fee...? (hvis du har statistik på antal besøgende per måned samt trafikforbrug, kan der måske laves et forsigtigt gæt herpå). Jeg kan om ikke andet selv tilbyde at hoste det for dig på en egen privat Debian server (i et professionelt datacenter i UK) med 60GB storage og 600GB trafik/md til rådighed for dig for 350kr/md (non-root SSH access). Dertil får du en sikkerhed, som langt overgår det, du får hos Surftown, GoDaddy og lignende tilbud. Om det så er for lidt trafik eller for mange penge i forhold til, hvad vi kun kan gætte på, at der kan genereres via member fees, ved jeg af gode grunde ikke. Hvad betaler du om måneden i dag for den elendige hosting hos Surftown?
Jeg betaler 2400 pr år for 100 GB trafik og 2 domæner. Jeg må indrømme at jeg er lidt træt af at flytte rundt med Øresundsdebatten. Jeg har snart ikke tal på de mange steder som den ar ligget. Jeg vil i første omgang hellere håbe at Surftown får lukket deres hul, for jeg tror ikke der er nogle udbyder der har 100% sikkerhed. I mit tdiligere firma hostede vi vores egne site, uden FTP og alligevel fik fik slettet alle sites på serveren flere gange.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
I så fald har de ikke haft sikkerheden på plads...sorry to say so. (læs: opdateret antivirus/malware af en vis kvalitet) :flov: Desværre har det været ude af vores hænder indtil videre, grundet Surftowns inkompetence. Hvis det er gået folks øjne og ører forbi, så er vi langt fra det eneste site hos Surftown der er ramt. Det vælter med linkfarms og cloaked snask på en stor del af de sites de hoster. Steen er i kontakt med dem, og har afleveret ganske interessante logs. :eek: Han kan selv fortælle yderligere, hvis han mener det er på sin plads.
Jeg har ikke hørt mere fra Surftown efter at de ringede, men det er nu over en uge siden der har været noget inde, så lad os krydse fingre for at de har stoppet det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan indskyde at på min IE kan jeg slet ikke loade denne tråd uden den forsøger alt muligt snask... Så ja' date=' det skræmmer nok de mindre kyndige brugere væk...[/quote'] Det lyder underligt efter som der ikke har været nogle filer på serveren siden mandag morgen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg betaler 2400 pr år for 100 GB trafik og 2 domæner. Jeg må indrømme at jeg er lidt træt af at flytte rundt med Øresundsdebatten. Jeg har snart ikke tal på de mange steder som den ar ligget. Jeg vil i første omgang hellere håbe at Surftown får lukket deres hul' date=' for jeg tror ikke der er nogle udbyder der har 100% sikkerhed. I mit tdiligere firma hostede vi vores egne site, uden FTP og alligevel fik fik slettet alle sites på serveren flere gange.[/quote'] Der er vel ikke voldsomt meget trafik på sunddebat.com - kan den ikke stå i køkkenet hos en eller anden med en ordentlig internetforbindelse? Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der er vel ikke voldsomt meget trafik på sunddebat.com - kan den ikke stå i køkkenet hos en eller anden med en ordentlig internetforbindelse? Vh, Lars.
Jeg vil skyde på at der er ca. 50GB om måneden når den kører ordentligt. Iøvrigt så hostede jeg selv Øresundsdebatten i lang tid, men det var der også brok over.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Iøvrigt så hostede jeg selv Øresundsdebatten i lang tid' date=' men det var der også brok over.[/quote']Der vil jo altid være brok, når noget har en vis success. Jeg synes dlx.dk lyder interessant - også selvom de har "fri trafik", som vi jo kender som et ret elastisk begreb. Men hvis ikke Vagcars rammer dette "loft", så kommer vi nok heller ikke til det. Men måske credde kunne løfte sløret lidt for deres trafikforbrug, så det kunne gi' et billede af hvad vi er oppe imod? Jeg har det skidt med at se debatten smuldre - især når det ikke er selvforskyldt!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det lyder underligt efter som der ikke har været nogle filer på serveren siden mandag morgen.
Nu prøvede jeg så lige igen... Nu vil min IE slet ikke loade tråden, mens min Opera gerne vil... Giver den lige et skud fra et par andre maskiner med IE og ser om det bare er min pc der er helt væk på et eller andet...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu prøvede jeg så lige igen... Nu vil min IE slet ikke loade tråden' date=' mens min Opera gerne vil... Giver den lige et skud fra et par andre maskiner med IE og ser om det bare er min pc der er helt væk på et eller andet...[/quote']Kørte lige en Fiddler på http://www.sunddebat.com/showthread.php?t=22964 - og der er intet suspekt at se i trafikken og de kald der laves. Har du flushet temp's i din IE? (i have to ask! ;))

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg betaler 2400 pr år for 100 GB trafik og 2 domæner. Jeg må indrømme at jeg er lidt træt af at flytte rundt med Øresundsdebatten. Jeg har snart ikke tal på de mange steder som den ar ligget. Jeg vil i første omgang hellere håbe at Surftown får lukket deres hul' date=' for [b']jeg tror ikke der er nogle udbyder der har 100% sikkerhed. I mit tdiligere firma hostede vi vores egne site, uden FTP og alligevel fik fik slettet alle sites på serveren flere gange.
Ingen i verden kan udstede en 100% garanti (specielt ikke mht. huller i selve forum-softwaren), men jeg arbejder bl.a. med PCI-DSS, så min baggrund er formentligt en lidt anden end den gennemsnitlige sysadm hos de fleste webhosting-firmaer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der vil jo altid være brok, når noget har en vis success. Jeg synes dlx.dk lyder interessant - også selvom de har "fri trafik", som vi jo kender som et ret elastisk begreb. Men hvis ikke Vagcars rammer dette "loft", så kommer vi nok heller ikke til det. Men måske credde kunne løfte sløret lidt for deres trafikforbrug, så det kunne gi' et billede af hvad vi er oppe imod? Jeg har det skidt med at se debatten smuldre - især når det ikke er selvforskyldt!
Nu ikke så melodramatisk :laugh: Jeg tror at Smurftown har installeret nogen antivirus på serveren. Der er i hvertfalt en ny "quarantine" mappe, som jeg ikke har oprettet. Jeg har derfor været så fri at bede om at Google foretager ny vurdering.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...