Jump to content
bonne

Hurtig hjælp til selvangivelsen for 2011

Recommended Posts

Sidder her lige inden deadline og skal aflevere min selvangivelse (lærer aldrig at gøre det i god tid). Jeg har to spørgsmål, jeg håber, at I kan hjælpe mig med: 1) Hvorfor er der ikke længere en rubrik, hvor jeg kan påføre fradrag for børnebidrag til min ekskone? 2) Under "Ægteskabelig status": Hvad er det nu lige, der gør, at jeg _ikke_ skal sige ja tak til at bruge reglerne for grænsegængere? Haster... ikke mange timer før jeg skal klikke "Godkend". Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Og da jeg googlede, faldt jeg over denne: http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=52817 En folder for os, der bor i udlandet, men arbejder i Danmark. På side 11 står: "Udenlandsk bil i Danmark Hvis du i Danmark bruger en bil, som er registreret i dit hjemland, kan de danske regler betyde, at du skal betale en speciel registreringsafgift. Du kan dog søge SKAT om tilladelse til at køre afgiftsfrit i Danmark. Kontakt SKAT for at høre nærmere om reglerne, eller hvis du har andre spørgsmål." A' hva'??? Skal vi nu til at søge for at få lov til at køre i Danmark med svenske plader på bilen uden at betale "special registreringsafgift"? Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nej du skal ikke søge om noget som helst... Underforstået skal jeg nok stå at hvis man bor i DK og kører i udenlandsk bil.. F.eks. polakker og dem der svindler med de svenske biler også.. Men så længe du bor i SE - så er der ikke noget

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Bonne Fra SkatØresunds hjemmeside: Fristen for at ændre din årsopgørelse for 2011 var den 1. maj. Nåede du det ikke inden fristen, eller har du glemt noget, kan du stadig give dine oplysninger via TastSelv, via en såkaldt genoptagelse af årsopgørelsen. Du går ind under "Ændre årsopgørelsen - tidligere år". Fordi det er efter fristen, bliver du bedt om at give en begrundelse for din ændring. Så det er altså ikke 11. time, men nærmere 13. :-) Så du kan roligt vente til efter Tour'en med at rette din årsopgørelse. Hvis du ikke har modtaget din årsopgørelse i din TastSelv-mappe eller på papir, skulle du have selvangivet senest 1. maj, og så kommer der skattetillæg på max. 5.000 kr. oveni din samlede skat. (Er ikke sikker på det beløb, men det er deromkring). Fordelen ved at være grænsegænger er at man kan få fradrag for fx renteudgifter og børnebidrag (oplyses under 'Grænsegængeroplysninger/-data' eller noget i den stil). Der var tidligere en fordel ved ikke at være grænsegænger, hvis man var gift og havde lave renteudgifter - så kunne man få gavn af ægtefællefradrag, men den mulighed er bortfaldet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nej du skal ikke søge om noget som helst... Underforstået skal jeg nok stå at hvis man bor i DK og kører i udenlandsk bil.. F.eks. polakker og dem der svindler med de svenske biler også.. Men så længe du bor i SE - så er der ikke noget
Man må da overhovedet ikke have bopæl i DK og køre udenlands bil. Og folderen er specifikt for de, der bor i udlandet og arbejder i DK. Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...