Jump to content
Igelkottar

Vildt påkørsel ?

Recommended Posts

Hey, fik påkørt et rådyr forleden nat og bilen blev godt trykket, hvad gør jeg ? Har afleveret bilen på værksted, men da vi er i feriesæson kan den tidligst blive færdig om 3- 4 uger. Står og skal på bilferie om ca 14 dage. Har helforsikring men delt mellen folksam og modena ( nu vesta).forsikring vil kun betale for effektiv arbejdstid dvs. De vil ikke betale for ventetiden hvor bilen står på vent til værksted har tid, vi kan ikke undvære bil hverken nu eller på ferien , vi kan godt leje bil i den lille måned det kommer til at tage før vi er hjemme , men det bliver for egen regning : ( kan det virklig være rigtigt ? Og det bliver dyrt da vi kommer langt over det tilladte antal km.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så må du læse hvordan netop din hyrbilsersättning dækker. Der er lidt forskel fra selskab til selskab. Den burde dække fra du afleverer bilen til den er færdig, uagtet at værkstedet er langsomme eller lider under sommerferie.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jatak det ved jeg' date=' og har også dette tillæg ...[/quote'] Så må du trawle dine betingelser efter... De gange jeg har haft brug for den har den bare dækket... Også ventetid på værkstedet når det har været skader som har gjort at jeg ikke kunne bruge bilen...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så det tygget igemmen og har talt med div forsikrings - selskaber. Og det ender så med 4000 kr + moms i selvrisiko hos folksam, men da vi har en vildtpåkørsel forsikring i moderna dækker de så de 3000 kr : ) Vil nu undersøge om de mange km vi kommer til at køre i hyrbil kan blive dækket af vores rejseforsikring ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Så det tygget igemmen og har talt med div forsikrings - selskaber. Og det ender så med 4000 kr + moms i selvrisiko hos folksam, men da vi har en vildtpåkørsel forsikring i moderna dækker de så de 3000 kr : ) Vil nu undersøge om de mange km vi kommer til at køre i hyrbil kan blive dækket af vores rejseforsikring ?
Nu ved jeg ikke hvor I har planer om at leje bil, men hvis man lejer hos hertz i malmö er der frie kilometer. Har lige tjekket og man kan få en lille bil for 2600 om ugen med fri kilometer her i juli, eller en stor bil såsom volvo v70 for 4.000.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Fordi vi står foran en bilferie der bliver betydlig dyre pga. Hyrbil i udlandet og omkring 5000 km på turen. Alt i alt ekstra regning på 8 - 9000 kr.
Til gengæld sparer du jo så afskrivningen på din egen bil... :) Men ja - det er godt nok surt...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Rejseforsikringen dækker nada : (
En rejseforsikring er sat i verden for at dække skader som sker på din rejse - dvs. fra det tidspunkt du rejser hjemmefra, til det tidspunkt du kommer hjem...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så sandt Homer : ) men det skulle prøves da div forsikrings selskaber får policen til at lyde som en drøm med feks nul kr i selvrisko, meeeen det var nok lidt naivt at tro. Men fakta er at udover de 8 - 9000 kr i mer udgift , har vi måtte rykke vores ferie og hotel til et andet som er dyre end det vi oprindelig havdet booked, samt flytte hunden til en anden pension som ogå koster lidt mere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...