Jump to content
Amina

Bunkeflo/Annestad 2012 -->

Recommended Posts

Hej alle bunkeflorister Jeg har læst de fleste indlæg som er blevet postet herinde omkring området Annestad. De fleste indlæg var fra 2008 hvor byggeriet i Annestad var relativt nyt og mange danskere flyttede til. Men nu hvor boligmarkedet har ændret sig så er der mange som har valgt at flytte tilbage. Vil derfor gerne høre jeres mening om 1. området, er det fredeligt til fx. børnefamilier 2. bygningerne (har der vist sig at være større brister efterfølgende og hvilke, og er de blevet udbedret?) 3. Er Annestad et område som man skal vælge for at bo der de næste 10 år, eller blot et midlertidigt sted (huslejen er jo ret høj og prisen nedadgående). Der er selvfølgelig blandede meninger om det, men vil gerne høre de tanker I gør jer, altså dem som stadig bor der :) 4. den nye förskole i Annestad, til dem som har børn der, hvordan trives de? 5. änglättskolan, nogen der har børn der? hvordan trives de? 6. nogen der kender til noget om de nye rækkehuse i kvarteret Synålen? udover Openhouse.se, kan man ik udmiddelbart læse så meget når man googler på det og det der står på openhouse er ikke den store info. Det var hvad jeg lige kom i tanke om. Håber I vil bruge lidt tid på at svare :) Vh Amina

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Amina, Bor selv i BFS, så min svar er mest møntet på det kontra Annestad. 1: Ja helt sikkert. Der er vel generelt masser af børn i både BFS og Annestad. 2: Kan jeg ikke svare på. 3: Kan jeg ikke svare på. 4: Denm vi kender der har børn på den nye dagis i Annestad er fuldt ud tilfredse, med både personalet og faciliteterne. 5: Vi har selv et barn i Ängsletts Skolan, og er meget tilfredse. Meget afhænger selvklart af den enkelte klasselære, men skolen virker til at være godt styret etc. Når det så er sagt er går skolen fra næste semester igennem en masse omstruktureringer pga en stor tilgang af nye elevere. Dette kan ikke undgåes at give noget støj på linien indtil støvet engang har lagt sig om nogle år. 6: Nope. Mvh. Søren

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Har boet der siden 2008, og ja der har været en del som har valgt at flytte og deraf været villige til storetab grundet 2 boliger. Udover dette, har de nu endelig fået gjort noget ved det omkring liggende med parker osv. som gør at miljøet(bebyggelses) er mere indbydende og brugbart. 1. Ja, kender mange med børn i området og de render ofte rundt og leger på de grønne arealer når vejret er til det. 2. Der er på vores ejendom udbedret en række ting efter 2 årssynet, så uden at være ekspert er min opfattelse ja. 3. Prisen er svær at forudsige, men er flere som ikke vil sælge som markedet er nu, og venter. Området har efter min opfattelse været hårdt ramt af høj koncentration af danskere som har taget turen retur, uden at have alt det økonomiske på plads inden. Tror bunden er nået, men udsigten til prisstigning er nok lidt mere end 2 år... Dette er der sikkert en masse med andre bud på, men således ser jeg det. 10 er ikke et problem som jeg ser det - dog kommer det nok i højere grad ud på hvilke drømme du/i har for de næste 10 år:) 4. Også kun hørt at den skulle være fin, generelt har jeg om forskoler mv. kun hørt positivt (kan ikke udelukke der findes eksempler på det modsatte) 5. Ved ikke 6. Ikke andet end, at jorden er ryddet og stierne omkring er anlagt :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar Lorup og KGB..... ser dog frem imod flere svar :) KGB, hvordan er det med parkeringplads til firhjulingen? kan se på annoncerne at d koster 500,- for en garageplads og 175 for en udeplads, men at der kun er begrænset pladser og man derfor skal stille sig i kø.... men hvad gør man så i mellemtiden? hvor parkerer man? :confused:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tak for jeres svar Lorup og KGB..... ser dog frem imod flere svar :) KGB, hvordan er det med parkeringplads til firhjulingen? kan se på annoncerne at d koster 500,- for en garageplads og 175 for en udeplads, men at der kun er begrænset pladser og man derfor skal stille sig i kø.... men hvad gør man så i mellemtiden? hvor parkerer man? :confused:
Korrekt, der er garagepladser, hvor mange og hvor nemt det er at få er nok forskelligt hos de forskellige foreninger. Udepladserne "kæmpes" der om med de øvrige - kan dog ikke sige meget om tiden på en.(gætter nogle mdr.) Den ejendom vi bor i findes der rigeligt til er der ledige hele tiden. Der er nogle steder ude, hvor der kan holdes, med af gode grunde vil mange holde der, så kan være lidt bøvlet afhængig af hvor sart man er mht. afstand. Selv har vi nappet 2 inde, dels fordi vi er dovne og fordi at der ikke er mega varmt om sommeren, sne om vinteren og vådt resten af tiden :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Følger lidt med på hemnet og kan se at der næsten hver anden dag bliver sat en bolig til salg i Annestad!! hmmmm er der virkelig ingen af disse sælgere som skriver herinde og kunne tænke sig at fortælle hvorfor de vil væk derfra? :rolleye: Vil jo nødig fortyde mit valg senere hvis nu nogen kunne gøre mig klog på noget som kunne have været godt at vide inden!! :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Har fornemmelsen af at andelen af beboere af anden etnisk oprindelse end vestlig er steget betragtligt i løbet af de 3 år jeg har boet der. I hvert fald i den blok jeg bor i (leje).
Hej Swan, Mener du hyresrätterne eller bostadsrätterne? Hvilke fordele/ulemper er der ved at konc. af etniske beboerne er øget i forhold til konc. af danskere i området??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Swan, Mener du hyresrätterne eller bostadsrätterne? Hvilke fordele/ulemper er der ved at konc. af etniske beboerne er øget i forhold til konc. af danskere i området??
Det har jo en tendens til at trække kriminalitetsstatistikken i den forkerte retning, jo større koncentration af ikke-vestlige befolkningsgrupper der findes...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det har jo en tendens til at trække kriminalitetsstatistikken i den forkerte retning' date=' jo større koncentration af ikke-vestlige befolkningsgrupper der findes...[/quote'] Som værende af anden etnisk baggrund selv, så vil jeg dog sige at det beror meget på hvilken type man er. Man har jo hørt nok så meget om de kriminelle indvandrer som egentlig er i fåtal sammenlignet med de mange flere højt uddannet og velsoirenet indvandrer med en god karrier og fornuftig livsindstilling. Med al respekt, så er det da heller ikke en ukendt faktor at Annestad er kendt som danskerbyen og har et mindre godt ry hos svenskerne. Og når man så høre om hvad det er baseret på er der sikker rigtig mange danskere som føler sig truffet idet det typisk er fåtal som er med til at forværre billedet og generelisere. Når nu jeg spurgte til fordele/ulemper, så var det jo specifikt for området Annestad. At skrive at der er mange indvandrere svarer jo ikke rigtig på hvilke type indvandrer det er? Ligesom danskere synes af en eller anden grund det er rart at omgås med andre danskere, så synes folk med anden etnisk baggrund også det! Det betyder jo ikke at man ikke skal/vil integrere sig i det land man bor. For netop integrationen har mange fortolkninger afhængig af hvem man spørger. Det handler vel mere om at man som et menneske kan klarer sig i samfundet, og gavne den og dens medborgere ved at udvise den respekt som enhver ønsker at få selv og at man føler sig TRYG! :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Som værende af anden etnisk baggrund selv, så vil jeg dog sige at det beror meget på hvilken type man er. Man har jo hørt nok så meget om de kriminelle indvandrer som egentlig er i fåtal sammenlignet med de mange flere højt uddannet og velsoirenet indvandrer med en god karrier og fornuftig livsindstilling.
Jamen vi er helt enige, det afhænger meget af hvilke typer der er... Jeg forholder mig blot til kriminalitetsstatistikerne som fortæller at jo flere med ikke-vestlig baggrund der samles jo mere stiger kriminaliteten i det pågældende område...
Med al respekt, så er det da heller ikke en ukendt faktor at Annestad er kendt som danskerbyen og har et mindre godt ry hos svenskerne. Og når man så høre om hvad det er baseret på er der sikker rigtig mange danskere som føler sig truffet idet det typisk er fåtal som er med til at forværre billedet og generelisere.
Nu kender jeg ikke rygterne blandt svensson og jönsson omkring danskere, så det kan jeg ikke udtale mig om :)
Når nu jeg spurgte til fordele/ulemper, så var det jo specifikt for området Annestad. At skrive at der er mange indvandrere svarer jo ikke rigtig på hvilke type indvandrer det er? Ligesom danskere synes af en eller anden grund det er rart at omgås med andre danskere, så synes folk med anden etnisk baggrund også det! Det betyder jo ikke at man ikke skal/vil integrere sig i det land man bor. For netop integrationen har mange fortolkninger afhængig af hvem man spørger.
Den slags er det ulovligt at føre statistik over, folk klassificeres højst som europæere, vestlige eller ikke-vestlige så det gør billedet lidt mudret...
Det handler vel mere om at man som et menneske kan klarer sig i samfundet, og gavne den og dens medborgere ved at udvise den respekt som enhver ønsker at få selv og at man føler sig TRYG! :th2:
Enig, det er bare ikke alle der følger de spilleregler :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu kender jeg ikke rygterne blandt svensson og jönsson omkring danskere' date=' så det kan jeg ikke udtale mig om :) [/quote'] Der har jo været noget om det i medierne, her i forummet, og også de svenskere jeg kender :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der har jo været noget om det i medierne, her i forummet, og også de svenskere jeg kender :)
Har jeg sku ikke lige set de har skrevet om :) Skal jeg komme med et bud som står helt for egen regning vil det være at svenskerne er mere berøringsangste, mens danskerne er mere konfronterende hvilket kan medvirke til at svenskerne føler danskerne opfører sig dårligt. Det undskylder på ingen måde opførslen, det er nemlig ganske simpelt hvordan man gebærder sig i et andet land: Skik følge eller land fly...
Hmmm er du nu sikker på det? Nu fandt jeg tilfældigt lige denne ved en simpelt opslag på google: http://www.dst.dk/pukora/epub/upload/16209/indv.pdf Procentdelen af kriminelle med dansk baggrund er jo noget højere end med etnisk ;)
Nope, antallet som begår kriminalitet er højere blandt danskere qua deres højere andel i befolkningssammensætningen... Kigger vi på tallene fra rapporten siger den 84% af alt kriminialitet blev begået af danskere mens 16% (12+4) af invandrere men kigger vi igen på tallene for invandreres andel i befolkningen udgør den en andel på 7,7% på daværende tidspunkt. Altså en over-repræsentation... Skulle de være kriminelle på samme niveau skulle de stå for 7,7% af forbrydelserne... Så den holder ikke... Bemærk også at kategorien indvandrere tæller 60% ikke-vestlige og 40% vestlige i samme opgørelse og ikke skilles yderligere, men selv i den fordeling over-repræsenteres gruppen stadig... Og snippet fra rapporten:
Det samlede kriminalitetsindeks for alle mandlige ikke-vestlige indvandrere og efterkommere på 152 dækker over, at der er store forskelle mellem indvandrere og efterkommere. De mandlige indvandreres indeks er således 134, mens efterkommernes er 245. Det samlede indeks er klart tættere på indvandrernes indeks, da indvandrere udgør 83 pct. af den samlede gruppe Mænd med oprindelse i Libanon, der for to tredjedeles vedkommende er statsløse palæstinensere, har med 246 det højeste kriminalitetsindeks blandt de undersøgte lande. Mænd med jugoslavisk, marokkansk og tyrkisk oprindelse har ligeledes indeks, der ligger over 200. Den laveste kriminalitet har mandlige indvandrere og efterkommere med oprindelse i USA og Kina.
Så det underbygger som sådan blot min påstand om at visse befolkningsgrupper udøver kriminalitet hyppigere end den oprindelige befolkning...
Det er positive tal, men igen skelnes der ikke yderligere så vi ved reelt ikke hvem der bidrager og ikke gør. Rapporten fortæller ikke om det er amerikanere, pakistanere, indere eller kinesere som gør noget. Men enhver som kan svare sit, respektere sine omgivelser og kende forskel på din og min ejendom skal være velkommen som min nabo.
Nope, men derfor skal vi jo ikke underminere dem som gør ;)
Fuldstændig enig :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

1. området, er det fredeligt til fx. børnefamilier Ja her er faktisk ret fredeligt, der er mange børn ude og lege i områderne.. Der er mange familier der er ude og gå tur, eller som sidder ude på terassen imens børnene leger i gården.. Der er f.eks. også mange familier/beboere generelt med dyr - specielt hunde.. Hvilket vi også selv har - og der er efterhånden kommer nogle gode områder man kan gå tur i. 2. bygningerne (har der vist sig at være større brister efterfølgende og hvilke, og er de blevet udbedret?) Vi bor i en lejlighed, der ikke er blevet udbedret - det er lejelejlighed... Det viser sig i at hele vores loft, er revnet ved hver samling i gipspladerne (går ud fra det er gips), der er detaljer i køkkenet der ikke er gjort ordentligt og som halter - hos nogle af vores venner rundt om, har vi bemærket revner i vægge osv.. 3. Er Annestad et område som man skal vælge for at bo der de næste 10 år, eller blot et midlertidigt sted (huslejen er jo ret høj og prisen nedadgående). Der er selvfølgelig blandede meninger om det, men vil gerne høre de tanker I gør jer, altså dem som stadig bor der. Det kommer helt an på, hvor/hvordan man ser sig selv... Vi ville ikke have noget problem med at bo herude i en lang årrække... Vi har nu boet her i 2½ år 4. den nye förskole i Annestad, til dem som har børn der, hvordan trives de? Vi har nogle bekendte, der har to børn i forskellige institutioner (kan ikke huske hvilke), men de er ovenud tilfredse med det hele.. Personalet fortæller de er langt bedre f.eks.. 5. änglättskolan, nogen der har børn der? hvordan trives de? Se ovenstående evt. 6. nogen der kender til noget om de nye rækkehuse i kvarteret Synålen? udover Openhouse.se, kan man ik udmiddelbart læse så meget når man googler på det og det der står på openhouse er ikke den store info. Har faktisk slet ikke hørt om det før Til ovenstående, vil jeg så gerne lige tilføje et par ting... Ja, der har været mange danskere herovre, og der er stadig en god portion af os.. Men dertil er der også kommet en del andre.. Flere svenskere i hvert fald, men dertil også polakkere, tyrkere(generelt muslimer tror jeg), italienere, afrikanere - you name it... Hvad vi har erfaret, er i hvert fald bare, at der er en del forskellige typer herovre - hvilket ikke nødvendigvis skal ses negativt... Men.. ja der er et ret alvorligt men, synes jeg.... Der foregår utrolig mange indbrud/tyverier herude... Polisen har fortalt os, at der ca. er et indbrud om ugen herude... Man ser også ofte, polisen patruljere rundt her.... Et godt råd, ifbm. det, hvis du har i sinde at købe en special bil - så er det værd at betale sig fra en ordentlig garageplads... Mht. ventetid på p-plads - er ventetiden længst når det er garage - men man kan stortset få en ude plads med det samme, ifbm. indflytning..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Amina, Har boet herude siden 2007. Hermed mit input.

1. området, er det fredeligt til fx. børnefamilier
Absolut. Små børn kan lege i indergårdene, og parken er et populært sted for de lidt større. Der er flere dagis'er i området og en BVC.
2. bygningerne (har der vist sig at være større brister efterfølgende og hvilke' date=' og er de blevet udbedret?)[/quote'] Der var en del sjusk i starten. Hos os er det blevet udbedret efter lidt trækkeri med Open House. Det var primært altaner og skæve lofter / gulve. Til sidste bestyrelsesmøde var alt i orden på nær en enkelt ting. Men kig efter det og spørg evt bestyrelsen, hvis I overvejer at købe.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Følger lidt med på hemnet og kan se at der næsten hver anden dag bliver sat en bolig til salg i Annestad!! hmmmm er der virkelig ingen af disse sælgere som skriver herinde og kunne tænke sig at fortælle hvorfor de vil væk derfra? :rolleye: Vil jo nødig fortyde mit valg senere hvis nu nogen kunne gøre mig klog på noget som kunne have været godt at vide inden!! :D
Vi har vores til salg, så jo det gør de :p Dem jeg har hørt vil sælge skyldes primært enten at de rykker tilbage til DK, går fra hinanden eller skal have mere plads. Det er klart når der etableres et område med mange boliger, finanskrise osv. så vil der i de efterfølgende år være en del udskiftning af naturlige årsager. Tror mange af dem ville være blevet solgt, hvis der ikke havde været så mange der var villige til at tage store tab - dette giver noget uro. (tror jeg) Personligt vil vi sagtens kunne bo her som det ser ud nu og gør det også gerne, men kigger vi lidt fremad har vi nogle ønsker til eks. hus, familiestørrelse. etc. så derfor har vi sat vores ud. Så det skyldes ikke at vi ikke trives, blot et praktisk valg. Der bygges parker og andet så området er faktisk først nu ved at være ordentligt nu(været lidt bygge agtigt de sidste 4 år), så vil mene at det er mere attraktivt end da vi flyttede hertil, både på pris og nærområde. Det største minus jeg kan tænke på er at omk. for fællesudgifter er steget en del siden vi købte, dette skyldes så vidt jeg ved primært regelændring vedr. nye bostadsforeninger. Vores forening har løbende hævet den, så stigningerne pr. gang har ikke været så store, tilgengæld er der styr på tingene nu, og bestyrrelsen forventer at kunne sænke den om et til to år.. Så burde nok vente lidt med at sælge set med de økonomiske øjne...
De sagde lejligheder til os... Ved ikke hvor ofte det sker med biler - men man hører tit om det også..
Kun hørt om biler, og primært navi i eks. VW eller andre dyre tyske dele - tror nu ikke det er så meget være, men aner det ikke.
Indbrud hænder. Jeg hører engang i mellem om primært indbrud i biler, men ved ikke hvor meget værre det er end andre Malmö-forstader. Som nævnt er der mange nationaliteter herude. Det er meget blandet og har ikke ghetto-præg, men det giver nogle problemer med at forstå hvordan affaldet skal sorteres.
Enig, sjovt at det kan være så svært... Skal ikke dømme hvem der gør hvad, men virker lidt komisk den måde folk håndtere deres affald på når der ligger en genbrugs på vej ud...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skrev også, at det var specialbilerne der er tale om ved tyverier osv... En af vores bekendte havde en E60 M5 - og den blev rippet for alle M5 dele, og ødelagt for 150.000... Vi har selv fået stjålet motorcykel og bil herude også.. Samtidig har vi også selv haft indbrud - og 14 dage forinden vi havde, havde vores underbo skrot overfor... Men det sker også, at der bliver stjålet en kofanger hist og her (uanset special bil eller ej), navi osv osv... Så der sker rigtig tit sådan noget herude..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg skrev også, at det var specialbilerne der er tale om ved tyverier osv... En af vores bekendte havde en E60 M5 - og den blev rippet for alle M5 dele, og ødelagt for 150.000... Vi har selv fået stjålet motorcykel og bil herude også.. Samtidig har vi også selv haft indbrud - og 14 dage forinden vi havde, havde vores underbo skrot overfor... Men det sker også, at der bliver stjålet en kofanger hist og her (uanset special bil eller ej), navi osv osv... Så der sker rigtig tit sådan noget herude..
Men i det mindste bliver du ikke skudt på, som i andre dele af byen :-) Helt ærligt, så oplever jeg det som et mindre problem. Folk har så travlt med at disse Annestad men over det sidste år til halvandet er området klart blevet løftet. Der er kommet: * Direkte busser til Hyllie hver 10. minut * Butiksområde med frisør, kiosk og pizzaria (hvor der i øvrigt er tryk på med dage med Champions League bold) * Vi har en bager på Skånegården med brød á la Emmery's * 2 nye parker er ved at være færdige * Og i går var der Annestadsdag på Sadelmakaretorget med musik, gøgl og sjov for børn. Der var vel 2-300 derude, da der var flest. Direkte sammenlignet med 07-08 er det blevet et mere behageligt område at bo i. Typerne med blankpolerede isser og kamphunde, der bare kom herover for en billig bil er rejst hjem, og bydelen har sat sig, hvilket giver mere social ballast. At der er så mange boliger til salg til en overdrevet billig pris hænger sammen med, at det er/har været et danskerområde, og trafikken er på vej retur over broen nu. Derudover har de fleste bostadsättsforeninger også været ramt af stigende månedsafgifter som følge af at Reinfeldt-regeringen afviklede en tilskudsordning ved nybyggeri, så det er blevet væsentligt dyrere at sidde i en nyere bostadsrätt. Det er hvad det er. Det mest ærgerlige er at høre gang på gang at ens hood bliver talt ned - både herinde og af hr og fru Jönsson, som kun kender "danskerghetto'en" ud fra rygter og et par gamle artikler fra Sydsvenskan.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at høre flere svare på tråden :D Jeg kan forstå at det er nu man skal slå til, mens priserne er lidt "desperate". Desværre skal vi først have solgt vores hvilket man aldrig ved hvor lang tid tager...men lad os nu se ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
* Direkte busser til Hyllie hver 10. minut
Faktisk var jeg overrasket over hvor nemt det er at tage hjem om natten/aftenen - 5 min eller lign. efter toget er stoppet, går bussen direkte hjem(kostede vidst 17 sek) 999 går også tæt på døren, dog mindre flex tider..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Faktisk var jeg overrasket over hvor nemt det er at tage hjem om natten/aftenen - 5 min eller lign. efter toget er stoppet, går bussen direkte hjem(kostede vidst 17 sek)
Hint: Du kan køre videre i bussen på din togbillet. Gælder osse når du faldet i søvn, bliver vækket af konduktøren på Malmö C og skal hjem derfra - efter at have været smut forbi Burger King på Stortorget forstås...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...