Jump to content
ahmad.dk

business Leasing

Recommended Posts

Jeg overvejer at få leaset en svensk BMW 520d over firmaet (SE). Har I gode forslage til hvad en go leasing aftale er og hvad der bedst kan betale sig? Længde på aftalen, pris, does and don´t, bare generelle råd og anbefalinger. fx kan det betale sig når man skal bruge den som pendlerbil mellem DK og Sverige aht begrænset km begrænsninger mm. På forhånd tak /A

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

En god leasingaftale, uanset udbyder, er en hvor du er 100% klar over hvad den indeholder, og hvilke forpligtelser du har. Hvis du er uerfaren på området, så hold dig til en "seriøs" udbyder som fx BMW Financial Services, ALD eller lign. Sørg for at ramme km.-tal nogenlunde præcist - og hellere for mange end for få - eller sørg i det mindste for at vide hvad extra km. koster. Der er også forskel på om du leaser en brugt eller en ny bil. Hvis det er en brugt, så sørg - igen - for at den er købt hos en seriøs forhandler. Hvis den er ny, er der ikke så meget at tænke over. Sørg også for at kende betingelserne ved tilbagelevering. Hvordan ser de på brug og slitage, småbuler, ridser o.s.v. Sidst, skal du være opmærksom på hvad der er inkl. i prisen. Ikke mindst om den er baseret på variabel eller fast rente, men også om der indgår forsikring, vejhjælp, dæk, o.s.v. Ligeledes skal du være opmærksom på hvilken forsikring der evvt. indgår. Typisk har den slags forsikringer MEGET høj selvrisiko - det kan blive dyrt. Ellers er det bare at få gang i kuglerammen og regne - om det kan betale sig eller ej, er svært at give et fornuftigt svar på - afhænger helt af kørselsbehov/mønster/brug o.s.v.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Måske er det bare mig' date=' men E klassen virker lidt kedelig og mere til "senior´ere" end fx. en 5 serie BMW.[/quote'] Næh - jeg har det samme. Men selv en 5-serie er altså en smule bedstefar! Det kommer selvfølgelig an på hvad du skal bruge den til - men hvis det er til transport af dig selv og kone/kæreste så var jeg selv nok ude i noget 3'er.... Jeg har lige købt en 530d-touring (en E61) og ja det er bestemt en super lækker bil - men hold da op et skrummel i forhold til min 330 sedan som man bare "tog på" når det var køretid. Så når lillepigen på et tidspunkt er fri for alt for meget ble-og-barnevogn når man skal afsted så syn's jeg da godt nok den nye 3'er ser tiltalende ud. Til gengæld kan 5'eren en ting ift 3 - den er markant mere komfortabel på motorvej og trækker afsted med 160+ km/t så stille og stabilt at man tror det er løgn... :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Næh - jeg har det samme. Men selv en 5-serie er altså en smule bedstefar! Det kommer selvfølgelig an på hvad du skal bruge den til - men hvis det er til transport af dig selv og kone/kæreste så var jeg selv nok ude i noget 3'er.... Jeg har lige købt en 530d-touring (en E61) og ja det er bestemt en super lækker bil - men hold da op et skrummel i forhold til min 330 sedan som man bare "tog på" når det var køretid. Så når lillepigen på et tidspunkt er fri for alt for meget ble-og-barnevogn når man skal afsted så syn's jeg da godt nok den nye 3'er ser tiltalende ud. Til gengæld kan 5'eren en ting ift 3 - den er markant mere komfortabel på motorvej og trækker afsted med 160+ km/t så stille og stabilt at man tror det er løgn... :)
hehe, jeg er helt enig, men desværre er en 3´er da bilen skal kunne rumme kone og 2 børn på 3 og 1 år. Skal bruge den som pendler så komfort er absolut et must. Men da jeg kører dagligt til kbh på arbejde, så er 7500 mil slet ikke nok til mit behov, ved du om det kan forhandles med dem i prisen eller kommer det til at koste en bondegård med ekstra km, så en leasing ikke er en go fidus aligevel? Grunden til at jeg ikke køber er pga det høje km forbrug og dermed værditab og bøvl med køb og salg etc. //A.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Du får det da nok ikke billigere ved at lease den ved mange km - men du slipper selvfølgelig for at sælge. Jeg syntes ikke jeg har haft de store problemer med at sælge selv om jeg også kører mange km - det er kun et spørgsmål om lidt tålmodighed med annoncen på blocket og så selvfølgelig den rigtige pris.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...