Jump to content
ronny85

Prisstigning på broen 2013?

Recommended Posts

Jeg vil nu lige se det før end jeg tror det. Det er en 3% stigning, hvilket er klart over den nuværende inflation og især de nuværende lønstigninger. Det vil i hvert fald være knald i låget set ud fra et samfundsmæssigt synspunkt. Både hovedstadsregionen og Skånes økonomier er i tiltagende recession - det sidste der er behov for er at sænke mobiliteten ved at sætte ekstra afgift på transport over sundet. Det er jo ikke fordi broen er i økonomiske vanskeligheder - den har positive cashflows og kan se frem til faldende fremtidige renteudgifter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ved ikke hvorfor de bare sætter priserne op!
Fordi de kan - og fordi det rager dem en høstblomst. Deres eneste ståsted i denne verden er at tjene penge. Integration og mobilitet i regionen rager dem en papand. *suk*

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Må jeg lige spørge , måske dumt, men hvorfor f..... Skal de have så stort driftoverskud ? Og hvorfor skal det være billigere for fritidsfolket end det er for pendlere at komme over broen ? - Salget af Bropas stiger støt, præcis som tidligere. Det er vi glade for, eftersom vi bevidst har gjort en stor indsats for at øge fritidstrafikken. Flere og flere danskere og svenskere opdager muligheder på den anden side af sundet i deres fritid, så den side af integrationen er virkelig kommet i gang, siger Øresundsbrons administrerende direktør, Caroline Ullman-Hammer. Øresundsbron har nu 269.000 Bropaskunder, hvilket overstiger årets mål. Ved årsskiftet var der 241.000. Persontrafikken med tog steg med 5,1 %. I perioden rejste 8,2 millioner mennesker over Øresundsbron med tog. Samtidig rejste 11,3 millioner mennesker over med bil. Vejindtægterne steg med 30 millioner DKK. Driftsomkostningerne faldt med 3 millioner DKK til 206 millioner DKK, og resultatet af primær drift blev et overskud på 836 millioner DKK, hvilket er en forbedring på 38 millioner DKK sammenlignet med samme periode i 2011. Renteudgifterne udgør 514 millioner DKK, hvilket er 21 millioner DKK mindre end samme periode sidste år. De faldende renteudgifter er primært en konsekvens af et historisk lavt renteniveau i Europa og aftagende inflationstakt i forhold til forrige år. Resultatet før værdiregulering blev et overskud på 322 millioner DKK, hvilket er en forbedring på 59 millioner DKK.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre kan vi jo ikke rigtigt boycotte broen i praksis.... men man kunne opfordre til mere samkørsel. På den anden side... hvis deres indtægter falder markant, sætter de jo bare prisen op igen næste år "pga. faldende indtægter" :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nogen der har regnet på hvor stor ekstra udgift det er i måneden ved en normal 20-22 dages måned? Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
Hvis man tager en lommeregner, og lægger 22 ture (uden smutturrabat) sammen får man: 2012: DKK 2.570 2013: DKK 2.640

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nogen der har regnet på hvor stor ekstra udgift det er i måneden ved en normal 20-22 dages måned? Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
Det er 1.600 kr. om året... Er der nogen der har tid til at skrive en god artikel med de punkter Igenlotter nævner? Hvis den er godt underbygget, og velskrevet så kan den sendes til journalisten.dk, og er den god... ja, så tager de øvrige medier den derfra. Pt. er jeg totalt ophængt og har ikke tid, og det skal jo være nu, hvor det er aktuelt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der har regnet på hvor stor ekstra udgift det er i måneden ved en normal 20-22 dages måned?

Hvis man tager en lommeregner, og lægger 22 ture (uden smutturrabat) sammen får man: 2012: DKK 2.570 2013: DKK 2.640
Skulle det ikke være for 22 dage og ikke 22 ture! Hvis jeg lægger sammen for 22 dage (= 44 Ture) Kommer jeg frem til følgende: 2013: 2448(1-16)+896(17-44) = 3344 kr. pr Md. ex. Abb 2448(1-16)+896(17-44) + 22,5 Abb. pr md = Total 3366,5 kr pr Md. Inkl. Abb 2012: 2384(1-16)+868(17-44) = 3252 kr. pr Md. ex. Abb 2384(1-16)+868(17-44) + 21,666 Abb. pr md. = Total 3273,66 kr pr Md. Ekstra udgift pr md. (3366,5-32,73,66) 92,84 kr. pr md. På et år giver det en ekstra udgift på (12*92,48) 1114,08 kr. inkl. abb. ved 22 arbejdsdage!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Skulle det ikke være for 22 dage og ikke 22 ture!
Jo! Og jeg får det samme. Som en sidebemærkning kan jeg oplyse at break even SEK/DKK kursen ved 44 ture er: i 2012: 86,12 i 2013: 85,13 Er SEK kursen højere end dette kan det bedst betale sig at sætte et dansk kreditkort på sin aftale. Bliver den lavere end dette kan det bedst betale sig at sætte et svensk kreditkort på aftalen, da man så afregner med den svenske listepris i SEK. Man kan bytte kreditkortet ved at logge ind på Øresundsbroens hjemmeside.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er der nogen der har tid til at skrive en god artikel med de punkter Igenlotter nævner? Hvis den er godt underbygget' date=' og velskrevet så kan den sendes til journalisten.dk, og er den god... ja, så tager de øvrige medier den derfra. Pt. er jeg totalt ophængt og har ikke tid, og det skal jo være nu, hvor det er aktuelt.[/quote'] +1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Årets obligatoriske prisstigning kan jo umuligt komme som nogen overraskelse for nogen! De er pisse ligeglade, og det har de vist i 12½ år.. De har monopol på deres produkt og opfører sig som alle andre lignende firmaer gør. Der blir justeret på skruen hvert år, så man kan hive max profit hjem, uden at miste sine kernekunder. Seriøst, hvor mange promille af deres kunder forsvinder hvert år, fordi de lige strammer skruen et kvart omgang til? Jeg gætter på utroligt få, for folk nøjes med at brokke sig til hinanden (mig selv inklusiv), og så kører vi videre et år til, præcis som vi plejer, år efter år....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Årets obligatoriske prisstigning kan jo umuligt komme som nogen overraskelse for nogen! De er pisse ligeglade' date=' og det har de vist i 12½ år.. De har monopol på deres produkt og opfører sig som alle andre lignende firmaer gør. Der blir justeret på skruen hvert år, så man kan hive max profit hjem, uden at miste sine kernekunder. Seriøst, hvor mange promille af deres kunder forsvinder hvert år, fordi de lige strammer skruen et kvart omgang til? Jeg gætter på utroligt få, for folk nøjes med at brokke sig til hinanden (mig selv inklusiv), og så kører vi videre et år til, præcis som vi plejer, år efter år....[/quote'] Hvad kan man andet end gi´ manden ret. Hatten af for dig, Toft. Mvh. Michael

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...