Jump to content
Nielsen

Fartfælde/ATK/radar-skur på Peberholm?

Recommended Posts

Halløjsa. Er der andre end mig der har lagt mærke til et mistænkeligt udseende skur, der er placeret lige før nedkørslen til tunnellen (kørselsretning mod Danmark)? Jeg bed mærke i det blændede vindue med en sprække i der peger ud mod vejen. Skuret står lige efter 90 km/t skiltet. Det er muligt at det har stået der længe, men jeg har først lagt mærke til det i dag.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil næsten tro at de har lavet noget om på det. Jeg er sikker på at jeg ville have lagt mærke til det mystiske vindue. Og så har det en perfekt placering til et camoufleret fartkamera. Om et par uger skal jeg fortælle jer om min mistanke holder stik ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
?? http://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/hastighedskontrol_ATK/maaleudstyr_maaling/ Der er vel intet i vejen for at skifte bilen ud med en kasse som den viste - bortset fra at det foregår på motorvej, hvilket er usædvanligt.
Hvornår er lovgivningen blevet ændret så politiet må benytte ATK'er på de danske motorveje (ud over selvfølgelig ved vejarbejder) ?? Jeg kan ikke rigtigt finde noget i lovgivningen vedr. ATK'er, men jeg mener at der er en tråd herinde som linker til paragraffen, hvor det netop står at politiet ikke har lovhjemmel til det på motor- og motortrafikveje.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er også blevet bygget om for nylig - sikkert så der kan være en politibasse iført ATK og citron-måne. http://goo.gl/maps/G9XRJ [ATTACH]4526[/ATTACH] Sådan så det ud tidligere.
Kassen på fotoet fra Google Maps, er det ikke en vejrstation eller udstyr der måler kvaliteten på luften? Hvis der har eksisteret permanent fartkontrol længe, så forstår jeg ikke hvordan har jeg kunnet undgå bøder indtil nu.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så lige at der nu også står et identisk skur i Kastrup (det er 3 dage siden jeg sidst kørte igennem). Hvis de allerede er taget i brug så inkasserer jeg måske 2 bøder på samme dag :sick: Det kommer nok bag på mange svenskere der jo er vant til at blive advaret med et skilt. Hvis vi er heldige så er broforbindelsen måske afbetalt før Jul ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvornår er lovgivningen blevet ændret så politiet må benytte ATK'er på de danske motorveje (ud over selvfølgelig ved vejarbejder) ?? Jeg kan ikke rigtigt finde noget i lovgivningen vedr. ATK'er, men jeg mener at der er en tråd herinde som linker til paragraffen, hvor det netop står at politiet ikke har lovhjemmel til det på motor- og motortrafikveje.
Så lad os bruge skuret til noget andet end ATK, og lad os forestille os at panserBasse nu kan stå i læ/skjul med sin radar-udrustning - og så bede styrken på den anden side af røret om at vinke fartsyndere ind.
Kassen på fotoet fra Google Maps' date=' er det ikke en vejrstation eller udstyr der måler kvaliteten på luften? Hvis der har eksisteret permanent fartkontrol længe, så forstår jeg ikke hvordan har jeg kunnet undgå bøder indtil nu.[/quote']Jow - billedet er fra Google Maps, og viser kassen som den så ud tidligere. Den er tydeligvis blevet udbygget for nylig, og er nu større og med en fin glasrude hvor du, på ovenstående, ser noget ud/ind-sugning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nej kassen eller skuret er blevet flyttet til efter 90 km/t skiltene (eller også har de flyttet skiltene). I Kastrup er skuret placeret lige før indgangen til røret.
I Kastrup står skuret, der hvor man må køre 110 km/t, de 90 km/t var i dag først ved indgangen af røret. Jeg lagde mærke til at skuret står præcis ved siden af jernbanen. Gad vide om den/de dusere (hvis det er til politiet), som skal stå i skuret har haft de sikkerhedskurser, som BaneDanmark kræver for at arbejde i nærheden af jernbanen!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
I Kastrup står skuret' date=' der hvor man må køre 110 km/t, de 90 km/t var i dag først ved indgangen af røret. Jeg lagde mærke til at skuret står præcis ved siden af jernbanen. Gad vide om den/de dusere (hvis det er til politiet), som skal stå i skuret har haft de sikkerhedskurser, som BaneDanmark kræver for at arbejde i nærheden af jernbanen![/quote'] Jeg lagde ikke lige mærke til at de har flyttet 90 km/t grænsen i Kastrup, jeg må prøve at være lidt mere opmærksom i morgen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg lagde ikke lige mærke til at de har flyttet 90 km/t grænsen i Kastrup' date=' jeg må prøve at være lidt mere opmærksom i morgen.[/quote'] Der er jo samme type skilte som på broen i lige efter tilkørslen fra lufthavnen, så de kan jo sætte 90 km/t grænsen tidligere - og det sker også engang imellem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der er jo samme type skilte som på broen i lige efter tilkørslen fra lufthavnen' date=' så de kan jo sætte 90 km/t grænsen tidligere - og det sker også engang imellem.[/quote'] Ja selvfølgelig - dem kan de jo rykke rundt på som de vil...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
I Kastrup står skuret' date=' der hvor man må køre 110 km/t, de 90 km/t var i dag først ved indgangen af røret. Jeg lagde mærke til at skuret står præcis ved siden af jernbanen. Gad vide om den/de dusere (hvis det er til politiet), som skal stå i skuret har haft de sikkerhedskurser, som BaneDanmark kræver for at arbejde i nærheden af jernbanen![/quote'] Jeg har det sikkerhedskursus, du omtaler, og der ingen konflikt dér - uden kursus. Desuden afgrænses jernbanen af et hegn på stedet...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Alle :) er der nogen som har strejfet tanken om at det kunne bruges til noget andet end ATK kasser ell Politet nye kaffe skuret ? er de ikke bare skurer som en slags kontrol poster til bomme til venstre for dem ? se billeder [ATTACH]4540[/ATTACH][ATTACH]4541[/ATTACH]

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ok, men hvad skal et el skab så med små vinduer i begge kørsels retninger som er lige store nok til camera/ laser ? Og der står et skab magen til på kastrupsiden med samme vinduer, begge står kort før tunnel. Men ok jeg er ikke 100% sikker, men det virker da pudsigt , jeg har ikke problemer med fart kontrolen : )

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mest tilhænger af teorien om at det blot er endnu en skræmmekampagne fra broens side. Nøjagtig som kamerane i tunnellen som kam måle din fart, men som de lige undlod at nævne der ikke var lovhjemmel til at bruge. Hvis man kigger på skurene ser det lidt ud som at det blot er en kasse der er bygget udenom den lille kasse som stod der før. Man kan bla se en mindre rude inde bag den nu større rude. Og hvorfor i alverden skulle der være det i et ATK/laser skur?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...