Jump to content
larscph

Højresving... Det må da snart komme?

Recommended Posts

Er der nogen der ved hvornår det bliver etableret? Det blev så vidt jeg kan læse godkendt den 14. juni sidste år :) http://www.taarnby.dk/det_politiske_liv/referater/teknik_og_miljoeudvalget/referat_teknik_og_miljoeudvalget_14062012.htm?Mode=Print " 9. Åbning af højresving for biler fra Sverige J.nr.: 05.00.00.G00 Sagsid: 2520574 Initialer: MBR.TF Sagsfremstilling For at imødekomme politiets henstilling om at åbne for højresving er det nødvendigt at ombygge krydset ved motorvejen. Uddybende bemærkninger Det har vist sig, at det kræver et større arealbehov end der er i dag, før det kan gøres tilladt at svinge til højre ad Amager Strandvej, når man kommer fra Sverige. Det handler primært om at lastbiler og busser kræver en større svingradius og noget af rabatten skal derfor inddrages til kørebane. Arbejdet bliver en del af trafiksaneringen af Amager Strandvej, som påbegyndes sidst på året. For at imødekomme politiets henstilling om at fjerne højresvingsforbuddet, vurderer Teknisk Forvaltning, at man ved en lille ændring af krydset kan starte med at åbne for at personbiler kan svinge til højre. Højresvingsforbuddet vil blive bibeholdt, men med en undertavle med teksten ”Personbiler tilladt”. Dette kræver at kantstenen i svinget bliver rykket 2 meter for at opfylde de gældende vejregler. Politiet har givet samtykke til, at starte med at åbne op for personbiler, for senere at tillade al trafik at dreje til højre. Arbejdet betales fra trafiksikkerhedskontoen. Indstilling Teknisk Forvaltning indstiller til Teknik- og Miljøudvalget, at · der åbnes for højresving fra motorvejsrampen til Amager Strandvej for personbiler, indtil trafiksaneringen af Amager Strandvej påbegyndes. Beslutning fra Teknik- og Miljøudvalget den 14-06-2012 Indstillingen tiltrådt. "

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Kommunen har gang i rigtig mange trafikale ting og må prioritere indsatsen, ligesom Center for Trafik netop har overstået en fyrings- / omplaceringsrunde. Der har været gjort nogle forstudier derude i krydset, men noget projekt er tilsyneladende ikke konfigureret endnu. Jeg har fra tid til anden spurgt lidt ind til emnet hos KK, men har en oplevelse af, at de undgår emnet - og sidstnævnte er ikke negativt ment fra min side. Jeg følger blot emnet lidt, fordi vi godt vil give tilbud på en del af opgaven alt efter løsningsforslagets indhold...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det anede mig jo nok at det var et spørgsmål om nedprioitering. Som jeg læser det Miljø&Teknik i Tårnby besluttede var det så dog noget med at etablere en "nem" løsning med højresving for personbiler med det samme og så senere en mere permanent løsning inkluderende tungere køretøjer. Men det er måske nok dyrere/sværere at etablere sådan en svingbane end jeg kan forestille mig... :) Jeg ville jo mene det kunne være på plads i løbet af en weekend....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja så hurtigt går det næppe (aldrig). Jeg er enig i, at det overordnet set burde være afsindig nemt at etablere en højresvingsbane - men ejerforhold omkring jorden ved skudehavnen (Kastrup Digevej) kan jo ødelægge den hurtige løsning...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

De kan jo bare her på debatten indkalde frivilligt mandskab til at grave og slæbe og trampe om lørdagen og asfaltere søndag. Mon ikke der er et par stykker som syntes det er ulejligheden værd. Jeg vil da gerne udnvære de næste 6-7 bøder også :-)

Ja det anede mig jo nok at det var et spørgsmål om nedprioitering. Som jeg læser det Miljø&Teknik i Tårnby besluttede var det så dog noget med at etablere en "nem" løsning med højresving for personbiler med det samme og så senere en mere permanent løsning inkluderende tungere køretøjer. Men det er måske nok dyrere/sværere at etablere sådan en svingbane end jeg kan forestille mig... :) Jeg ville jo mene det kunne være på plads i løbet af en weekend....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er på vej åbenbart - jeg har lige fået svar fra teknisk forvaltning efter jeg spurgte til status - "Tak for din henvendelse Åbningen af mulighed for højresving er blevet forsinket, da det har vist sig at kræve en ombygning af krydset. Samtidigt ønsker Teknisk Forvaltning at optimere krydset, således at trafikken kan afvikles bedre end i dag. Forvaltning arbejder i øjeblikket på en løsning og forventer at kunne åbne for højresving i løbet af foråret 2013."

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
De når da ikke at blive klar med det til i morgen? Men det bliver godt at få det bygget - politiet stod der igen-igen i morges og noterede billister som valgt at tage genvejen ved højresving forbudt....
Har de virkelig ik andet at give sig til ? Vorherre bevares !

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er jo vigtigere at få sørge for at folk har respekt for færdselsloven end at sikre at folk ikke bliver skudt...
Det kunne måske have noget at gøre med at flere folk i Danmark bliver dræbt som følge af at færdselsloven ikke bliver overholdt, end der er af at våbenloven ikke bliver overholdt. Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det kunne måske have noget at gøre med at flere folk i Danmark bliver dræbt som følge af at færdselsloven ikke bliver overholdt' date=' end der er af at våbenloven ikke bliver overholdt[/quote'] ...ligesom man naturligvis ikke "opgiver" eet område (kontrol af færdslen) for at kaste sig 100 % over et andet (skyderi i Kbh.)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vil det sige at de har stået og delt bøder ud for "ulovligt højresving" kun en uge før at det blev gjort lovligt??? Sidste chance for at kræve penge ind til bøde-budgettet eller hvordan?? Det er jo en skændsel!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vil det sige at de har stået og delt bøder ud for "ulovligt højresving" kun en uge før at det blev gjort lovligt??? Sidste chance for at kræve penge ind til bøde-budgettet eller hvordan?? Det er jo en skændsel!
Kan du sige en dag før :) Politiet stod der torsdag, fredag aften var højresving tilladt Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Kan du sige en dag før :) Politiet stod der torsdag, fredag aften var højresving tilladt Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk2
Ahh, jeg kørte over lørdag eftermiddag og der var højresving forbudt skiltet der stadigvæk (uden en eventuel undertavle. Ved ikke hvordan det ser ud nu).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er en skandale hvis der bliver åbnet for højresving uden en egentlig svingbane. Det forsinker trafikken SÅ meget når folk skal svinge. Med tanke på hvor kort tid der er grønt så synes jeg det er irriterende! Men det er jeg nok ene om i den tråd her

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der ER åbent for højresving nu for køretøjer under 3500 kg. Så tag venstre vognbane hvis du skal ligeud, det plejer da at glide nogenlunde syntes jeg. Men ja irriterende man ikke har lavet en egentlig svingbane klar endnu OG en svingpil så man kan køre til højre samtidig med at trafikken fra Amager Strandvej kører mod lufthavnen, men det kommer nok.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
De skal bare give permanent højresving tilladt
Det kan ikke lade sig gøre da dem der kommer fra modsatte side og skal svinge mod venstre ad Amager strandboen har grøn pil. Når du har grøn pil har du også "eneret" og derfor kan der ikke være andre der må køre. En dedikeret højresvingsbane er dog at foretrække.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...