Jump to content
Gio

Fartbump - nu også i retning mod Danmark

Recommended Posts

http://dk.oresundsbron.com/page/1439?S1=499993&RTC=481200011901 Mobile vejbump i retning mod Danmark Sikkerheden på Øresundsbroen er vigtig af flere årsager. Dels for at undgå ulykker generelt, og dels fordi en ulykke kan få store konsekvenser for de tusindvis af kunder, der hver dag kører over broen. Samtidig ønsker vi at skabe en tryg og sikker arbejdsplads for de medarbejdere, der bevæger sig i betalingsområdet. Derfor er der i området omkring betalingsstationen en hastighedsbegrænsning på 30 km/t. Ved hjælp af informationskampagner og oplysningstavler, der viser de passerende køretøjers hastighed, er antallet af for hurtigt kørende kunder blevet reduceret. Desværre er der stadig mange, der kører alt for hurtigt, og som vi ikke kan nå med information alene. Derfor vil der blive udlagt mobile vejbump i udvalgte perioder i BroBizz-banerne for personbiler, i retning mod Danmark. Det er her, problemet er størst, og dermed risikoen højest. Vi håber på, at vores kunder vil hjælpe til og støtte op om sikkerhedstiltaget, og dermed reducere hastigheden, så vi fremover kan undgå at bruge denne type vejbump.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tja så kunne man jo passende lave de to yderste baner for KUN pendlere og de andre baner for deltidsfjumre brobizz kunder som ikke kan finde ud af at holde til højre efter gemmenkørsel ved betalings anlæg. Jeg har fanme aldrig fattet at det kan være så svært at folk skal trække ind til højre .... Næ nej selv folk med campingvogne fumler frem helt ude i venstre spor flere kilometer efter betalingsanlæg med 70 km/t .

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

fartbum Ja endnu et eksempel på magt tyranni fra Pløresundsbron....:mad: Det fungerer udemærket på Storebælts broen uden fartbump så hvorfor ikke på dette betalings anlæg.. Nå men verden går viderer.

http://dk.oresundsbron.com/page/1439?S1=499993&RTC=481200011901 Mobile vejbump i retning mod Danmark Sikkerheden på Øresundsbroen er vigtig af flere årsager. Dels for at undgå ulykker generelt, og dels fordi en ulykke kan få store konsekvenser for de tusindvis af kunder, der hver dag kører over broen. Samtidig ønsker vi at skabe en tryg og sikker arbejdsplads for de medarbejdere, der bevæger sig i betalingsområdet. Derfor er der i området omkring betalingsstationen en hastighedsbegrænsning på 30 km/t. Ved hjælp af informationskampagner og oplysningstavler, der viser de passerende køretøjers hastighed, er antallet af for hurtigt kørende kunder blevet reduceret. Desværre er der stadig mange, der kører alt for hurtigt, og som vi ikke kan nå med information alene. Derfor vil der blive udlagt mobile vejbump i udvalgte perioder i BroBizz-banerne for personbiler, i retning mod Danmark. Det er her, problemet er størst, og dermed risikoen højest. Vi håber på, at vores kunder vil hjælpe til og støtte op om sikkerhedstiltaget, og dermed reducere hastigheden, så vi fremover kan undgå at bruge denne type vejbump.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er de voldsomme gule bump, vi kender fra tidligere, er det sgu et problem. Med de fleste biler skal man helt ned i under 5 km/t for at passe på sin bil. Så var det da bedre for trafikstrømmen, om bommen blot ikke går op og lyssignalet lyser rødt, hvis det detekteres, at man kører for hurtigt. Så generes alle vi, der kører 30 km/t gennem anlægget ikke, og de der kører for hurtigt, opdager hurtigt det røde lys.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det handler jo kun om at få hastigheden ned på et niveau, som tolderne kan håndtere i deres job med at kontrollere færdslen over grænsen - intet andet. Glem alt om trafikstrømme og smidig færdsel - så havde man købt noget andet bomløst forlængst (jeg gi'r dem gerne et tilbud he he). De fartbump irriterede osse mig i starten, men nu hvor hastigheden på motorvejen generelt har ændret sig dramatisk (væsentlig reduceret - osse for mig), tager jeg det blot som en oplevelse :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tja' date=' det er vi jo så selv ude om.[/quote'] Her må jeg nok erklære mig meget uenig. Det kan på ingen måde være vores allesammens kollektive skyld. Som jeg ser det: Nogen få idioter eller ignoranter har en gang imellem kørt for hurtigt igennem betalingsanlægget, og det har fået nogen endnu større idioter på Broen til at totalt overreagere og udlægge terror-fartbumb, som reelt langsomt ødelægger din bil i længden, hvis du kører mere en 3 km/t hen over dem. Kollektiv afstraffelse af de store masser for enkeltes småforbrydelser. Det ville jo være fair nok hvis man lavede en eller anden form for forhindring, der kun generede en, hvis man kørte over 30 km/t, men de mobile fartbump som tolderne lægger ud vil være ødelæggende for ens bil, hvis man dagligt kører over med 30 km/t. De bør reelt suppleres med et skilt, der siger : "tilrådelig hastighed 0-3 km/t ved bump".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...