Jump to content
Sign in to follow this  
bananas

Kaos på de Skånske motorveje i dag (15/1/2013)

Recommended Posts

Det viser jo bare de svenskere KAN IKKE køre bil :rolleye:
Det var dog en upassende kommentar, Johnzie :sad: Desuden er der en dansk chauffør involveret... Det er gået galt i begge retninger på samme bro -> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-62931408:tv-s%C3%A5-voldsom-er-den-k%C3%A6mpe-kollission.html (helikopter-billeder af situationen kl ca. 14) Der var tilsyneladende pludselig spejlglat på broen. Og så gik det galt i begge spor, uafhængigt af hinanden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Der var tilsyneladende pludselig spejlglat på broen. Og så gik det galt i begge spor' date=' uafhængigt af hinanden.[/quote'] For høj hastighed kombineret med for ringe afstand i det tågede vejr med en sigtbarhed på blot 15-20 meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi kørte på nogenlunde samme tidspunkt, men heldigvis ikke på den strækning, men på E 65 mellen Svedala og Oxie ved de åbne marker, der var der kraftigt snebyger og tempraturen var -4 grader men ved de åbne marker kom der en slags frosttåge og der faldt tempraturen ned på - 9 på på få sek. Tænkte om måske er det samme sket ved Helsingborg, slet ikke godt når det så ydermer er på en bro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemet er at de salter. -4 og det betyder ingenting, men kommer der frosttåge, fryser saltet og derved det vand der skabes fra afsmeltningen. Når det så sker på en bro, hvor underafkølede vejbaner er normalt, gør det ikke situationen bedre. Det ene øjeblik er det fint og det næste øjeblik er som Gladsaxe skøjtehal. I min verden burde man gruse for at øge friktionen, istedet for at forsøge at fjerne sneen/vandet. Det gør de alle andre steder og hvis det virker dér, kan jeg ikke se vi skal belaste naturen og gøre det farligere for os selv. Mandag nat kørte jeg 140 hjem i 10 cm nysne uden problemer. Lige så snart jeg kom til at sted de havde saltet, var det som at køre i brun sæbe. Max fart 50 kmt. Så jeg ville sgu sagsøge Vägverket for det der....

Vi kørte på nogenlunde samme tidspunkt, men heldigvis ikke på den strækning, men på E 65 mellen Svedala og Oxie ved de åbne marker, der var der kraftigt snebyger og tempraturen var -4 grader men ved de åbne marker kom der en slags frosttåge og der faldt tempraturen ned på - 9 på på få sek. Tænkte om måske er det samme sket ved Helsingborg, slet ikke godt når det så ydermer er på en bro.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Problemet er at de salter. -4 og det betyder ingenting, men kommer der frosttåge, fryser saltet og derved det vand der skabes fra afsmeltningen. Når det så sker på en bro, hvor underafkølede vejbaner er normalt, gør det ikke situationen bedre. Det ene øjeblik er det fint og det næste øjeblik er som Gladsaxe skøjtehal. I min verden burde man gruse for at øge friktionen, istedet for at forsøge at fjerne sneen/vandet. Det gør de alle andre steder og hvis det virker dér, kan jeg ikke se vi skal belaste naturen og gøre det farligere for os selv. Mandag nat kørte jeg 140 hjem i 10 cm nysne uden problemer. Lige så snart jeg kom til at sted de havde saltet, var det som at køre i brun sæbe. Max fart 50 kmt. Så jeg ville sgu sagsøge Vägverket for det der....
Helt enig ..... Sjovt du lige nævner Gladsaxe skøjtehal, der har jeg kommet end hel del i mine unge dage : )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×