Jump to content
bananas

Kaos på de Skånske motorveje i dag (15/1/2013)

Recommended Posts

Den er helt gal: 7 ulykker på E6 i nærheden af Bjärred/Lomma: http://www.sydsvenskan.se/skane/sju-olyckor-pa-e6-vid-fladie/ Oppe Nordøst for Hälsingborg er der 3 mennesker omkommet i kæmpe harmonikasammenstød: http://www.sydsvenskan.se/skane/tre-doda-i-jattekrock/[/quote Det viser jo bare de svenskere KAN IKKE køre bil :rolleye: Johnzie]

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det viser jo bare de svenskere KAN IKKE køre bil :rolleye:
Det var dog en upassende kommentar, Johnzie :sad: Desuden er der en dansk chauffør involveret... Det er gået galt i begge retninger på samme bro -> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-62931408:tv-s%C3%A5-voldsom-er-den-k%C3%A6mpe-kollission.html (helikopter-billeder af situationen kl ca. 14) Der var tilsyneladende pludselig spejlglat på broen. Og så gik det galt i begge spor, uafhængigt af hinanden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der var tilsyneladende pludselig spejlglat på broen. Og så gik det galt i begge spor' date=' uafhængigt af hinanden.[/quote'] For høj hastighed kombineret med for ringe afstand i det tågede vejr med en sigtbarhed på blot 15-20 meter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kørte på nogenlunde samme tidspunkt, men heldigvis ikke på den strækning, men på E 65 mellen Svedala og Oxie ved de åbne marker, der var der kraftigt snebyger og tempraturen var -4 grader men ved de åbne marker kom der en slags frosttåge og der faldt tempraturen ned på - 9 på på få sek. Tænkte om måske er det samme sket ved Helsingborg, slet ikke godt når det så ydermer er på en bro.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er at de salter. -4 og det betyder ingenting, men kommer der frosttåge, fryser saltet og derved det vand der skabes fra afsmeltningen. Når det så sker på en bro, hvor underafkølede vejbaner er normalt, gør det ikke situationen bedre. Det ene øjeblik er det fint og det næste øjeblik er som Gladsaxe skøjtehal. I min verden burde man gruse for at øge friktionen, istedet for at forsøge at fjerne sneen/vandet. Det gør de alle andre steder og hvis det virker dér, kan jeg ikke se vi skal belaste naturen og gøre det farligere for os selv. Mandag nat kørte jeg 140 hjem i 10 cm nysne uden problemer. Lige så snart jeg kom til at sted de havde saltet, var det som at køre i brun sæbe. Max fart 50 kmt. Så jeg ville sgu sagsøge Vägverket for det der....

Vi kørte på nogenlunde samme tidspunkt, men heldigvis ikke på den strækning, men på E 65 mellen Svedala og Oxie ved de åbne marker, der var der kraftigt snebyger og tempraturen var -4 grader men ved de åbne marker kom der en slags frosttåge og der faldt tempraturen ned på - 9 på på få sek. Tænkte om måske er det samme sket ved Helsingborg, slet ikke godt når det så ydermer er på en bro.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Problemet er at de salter. -4 og det betyder ingenting, men kommer der frosttåge, fryser saltet og derved det vand der skabes fra afsmeltningen. Når det så sker på en bro, hvor underafkølede vejbaner er normalt, gør det ikke situationen bedre. Det ene øjeblik er det fint og det næste øjeblik er som Gladsaxe skøjtehal. I min verden burde man gruse for at øge friktionen, istedet for at forsøge at fjerne sneen/vandet. Det gør de alle andre steder og hvis det virker dér, kan jeg ikke se vi skal belaste naturen og gøre det farligere for os selv. Mandag nat kørte jeg 140 hjem i 10 cm nysne uden problemer. Lige så snart jeg kom til at sted de havde saltet, var det som at køre i brun sæbe. Max fart 50 kmt. Så jeg ville sgu sagsøge Vägverket for det der....
Helt enig ..... Sjovt du lige nævner Gladsaxe skøjtehal, der har jeg kommet end hel del i mine unge dage : )

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...