Jump to content
Kubert

Hjælp vi går fra hinanden med barn Del 2> juridisk

Recommended Posts

Ja spørgsmålene hagler ned over mig og jeg har svært ved at finde svar til alt, så jeg håber nogle af jer kan genkende nogle af mine spg og svare mig.. Som sagt min kæreste er gået fra mig efter 7 år, vi har haft fælles adresse i alle 7 år i sverige. Så har vi som sagt også vores datter på 1½ år. Selvom vores forhold har været papirløst, så har vi jo fælles forældre rettigheder og derfor har vi ret til at have hende en uge af gangen. Det sagde jeg til hende idag, at jeg ønskede at blive i malmø omkring datteren's vuggestue.. Det kom lidt bag på hende og hun blev sur, for jeg ved ikke hvorfor hun tror at jeg ikke skal have lov til at være min datter som jeg elsker over alt på jorden. Derudover skal vi så dele børnebidraget, 512 kr eller sådan noget per. person, det blev hun også sur over, men jeg har jo også rettigheder og skal forsørge? nu er vi i krig om hvordan og hvorledes vi skal betale alle vores lån og dele det hele, mest fordi vi lavede en muntlig aftale da vi skaffede os en ny bil, at den som skrider må stå med lorten hvis det gik så langt.. men det benægter hun sjovt nok at have sagt nu, - det er også lige meget Jo mere jeg nu fortæller at jeg også vil have rettigheder til min datter - des mere finder hun på at ramme mig.. Eks. lånte hun ret mange penge af hendes forældre for ½ år siden fordi hun stod uden arbejde i 4 mdr og det var imod min vilje at låne af dem, det ved de også godt.. Men nu har hun så været og snakke med dem og kom hjem og sagde at hendes forældre vil have pengene igen fra os begge.. > bullshit, hun skal jo selvfølgelig ikke betale, det er kun for at ramme mig.. Mit næste spg er, hvis nu jeg vælger at flytte til danmark for en kort periode - et par måneder til en halvt år, så jeg kan skrabe penge sammen og skabe en god start for mig og min datter når jeg så flytter tilbage til malmö, Vil jeg så af den grund miste vores fælles forældremyndighed over min datter? jeg har 1000 vis af spørgsmål, jeg håber i kan hjælpe med lidt og udover det vil jeg forsøge at tage til komunen i køge imorgen hvor jeg arbejder og høre om der er lidt hjælp at hente.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan godt se at en advokat er den nemmeste løsning, men jeg ønsker ikke at ende alt det her som uvenner og alt igennem skal være en advokats ord. jeg vil mene at vi kan løse det sammen, jeg ønsker bare at vide hvad jeg har ret til og hvad jeg ikke har ret til.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

En god lille hovedregel er, at jo mere moderen er alene sammen med barnet, jo mere og mere ret får hun på sin side. At flytte væk i en periode vil, mig bekendt, give dig dårligere odds end hvis du bliver og fastholder samværet. Sælg bilen, og køb en til 5000 kr der kan fragte dig indtil du er ovenpå, og er ude af forholdet. Svigerforældrene kan du bede fremvise en afdragsaftale på skrift, ellers har de kun dit gode hjerte at spille på. Dvs. at selvfølgelig skal du betale din halvdel, men hvordan og i vor store afdrag kommer jo an på hvad du kan, og hvis ikke dette er aftalt -ja så kan det jo tage tid. Og flegner de eller eksen hetl ude - så må de dokumetere at du er involveret i lånet, hvilket de ikke kan. og ellers kan jeg kun sige - som sagt af Rikke Roost ADVOKAT OG DET KAN IKKE GÅ FOR STÆRKT!!!!!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

I den anden tråd fremgik det at du ikke mente at forældremyndighed og samvær skulle blive noget problem. Men nu sker der jo det som der så ofte sker: At møgkællingen forsøger at holde barnet udenfor din rækkevidde så hun kan få så meget som muligt økonomisk ud af dig. Den beskidte forestilling er set så ofte. Du skal ikke føje hende på dette punkt, og ikke hæfte for noget som helst gæld frivilligt. Lad en advokat gennemgå det. Hvis I stadig bor sammen så sørg for at hun ikke har mulighed for at optage kredit fra dine bankkonti og føre over på sin egen og den slags. Få lukket for hendes adgang, få centrale papirer lagt i bankboks osv. Hun har demonstreret ved at "glemme" jeres tidligere aftaler at du ikke kan stole på hende, så du må i offensiven, desværre. Og du skal på intet tidspunkt købe argumentet at du stiller din datter i en økonomisk svær situation. Det ville være lige så troværdigt som at sige at fattig-carina er fattig. Beklager hvis det ikke er helt i tråd med mit tidligere indlæg, men jeg havde ikke læst dette på daværende tidspunkt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Du mister ikke foräldremyndigheden ved at flytte til DK. Men det bliver ikke let. Vil du starte samvärs sagen op fra DK så? Der findes ingen regler for at man skal have barnet en uge hver! Står bilen i dit navn, din lort! Måske en god ide`at blive i Sverige!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...