Jump to content
Miri

Toyota Eurocare og Dansk Autohjælp mistede min bil

Recommended Posts

Hejsa, ville gerne høre om nogen har oplevet noget lignende her i dette forum. for en uge siden var jeg i DK, og fik problemer med min bil, den mistede strøm. Det var sent på aftenen så jeg ringede til Toyota Eurocare ( svensk registreret bil). De sagde at de sender nogen at hjælpe mig, med at starte bilen ( jeg bad om starthjælp). Der kom en Dansk Autohjælp bil og det første han sagde at det var min generator som ikke fungerer derfor skal bilen køres til den nærmeste Toyota værksted. Jeg skal ikke kunne sige om det var generatoren men bad ham at starte bilen men nej absolut ikke han tager den med. Bilen blev kørt til Benny Djarlo Automobiler i Nivå. Da det var aften og Fredag så skulle jeg kontakte værkstedet først Mandag morgen. Det gjorde jeg så men fik at vide at de har haft indbrud og min bil var en af dem som er blevet stjålen. Det var fandme kedeligt men tænkte at jeg kontakter da bare min forsikring og de løser det, men nu viser det sig at jeg skal betale selvrisiko og lejebil indtil de finder eller udbetaler erstatning om min gamle bil. Fik at vide at det var mit ansvar da bilen er min. Dansk autohjælp påstår at de har afleveret bilen, Benny Djarlo påstår at de har ikke modtaget bilen da værkstedet var lukket. Det som også er lidt mystisk hvordan kunne de starte min bil? Har nogen et godt råd om hvordan jeg skal gå videre med dette, syntes der er uretfærdigt at jeg skal betale diverse omkostninger da jeg ikke havde bilen under mit ansvar i den tid den blev stjålet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hejsa, ville gerne høre om nogen har oplevet noget lignende her i dette forum. for en uge siden var jeg i DK, og fik problemer med min bil, den mistede strøm. Det var sent på aftenen så jeg ringede til Toyota Eurocare ( svensk registreret bil). De sagde at de sender nogen at hjælpe mig, med at starte bilen ( jeg bad om starthjælp). Der kom en Dansk Autohjælp bil og det første han sagde at det var min generator som ikke fungerer derfor skal bilen køres til den nærmeste Toyota værksted. Jeg skal ikke kunne sige om det var generatoren men bad ham at starte bilen men nej absolut ikke han tager den med. Bilen blev kørt til Benny Djarlo Automobiler i Nivå. Da det var aften og Fredag så skulle jeg kontakte værkstedet først Mandag morgen. Det gjorde jeg så men fik at vide at de har haft indbrud og min bil var en af dem som er blevet stjålen. Det var fandme kedeligt men tænkte at jeg kontakter da bare min forsikring og de løser det, men nu viser det sig at jeg skal betale selvrisiko og lejebil indtil de finder eller udbetaler erstatning om min gamle bil. Fik at vide at det var mit ansvar da bilen er min. Dansk autohjælp påstår at de har afleveret bilen, Benny Djarlo påstår at de har ikke modtaget bilen da værkstedet var lukket. Det som også er lidt mystisk hvordan kunne de starte min bil? Har nogen et godt råd om hvordan jeg skal gå videre med dette, syntes der er uretfærdigt at jeg skal betale diverse omkostninger da jeg ikke havde bilen under mit ansvar i den tid den blev stjålet.
Desværre for dig har både Dansk Autohjælp og Benny Djarlo ret... Reglerne for hvornår et værksted skal erstatte et tyveri er at bilen har befundet sig i værkstedets varetægt, dvs. lukket inde på værkstedet. Står bilen uden for lågen og nøglen er smidt i nøgleboksen er bilen ikke i værkstedets varetægt, hvorfor det er bilens egen forsikring der skal dække på præcis samme måde som var den blevet stjålet på gaden... Og Dansk Autohjælp har ganske korrekt afleveret bilen = ikke deres ansvar længere... Har du ikke noget hyrbilsersättning på din forskring eller lignende?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne jeg faktisk regne ud specielt med Benny djarlo de har ikke været indblandet i noget som helst udover at være uheldige. Men det som gik mig på var specielt fra forsikringen at det lød mere fra dem af at jeg var den skyldige at dette var sket. Tror skal bare håbe på at de finder bilen selvom den ikke var så ny så behøver jeg den meget. Jeg har hyrbilsersättning men skal endda selv betale 25% av omkostningerne, og jeg behøver bilen hele tiden så bliver det en del penge efter 30 dage plus selvrisiko på 2000skr så koster dette mig en del. Tak for dit svar :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Trist historie' date=' håber du finder din bil igen, var det en special model som er eftertragtet ?[/quote']Behøver nu ikke være eftertragtede modeller eller specielt dyre. Jeg fik stjålet en gammel slidt Corolla for ti år siden. Den dukkede op igen omkring Bispebjerg, efter at være blevet brugt til en bræk-runde, højst sandsynligt. Der lå tomme dåser, skodder og værktøj i bilen...og en enkelt kanyle. *brrr* Og i 2005 forsøgte nogle at bøffe min gamle '87 Mazda 323 på Frederiksberg. Låsen var brækket op med en skruetrækker, og den var forsøgt startet. Nå ja - og trillet ud midt på vejen. Lurede sgu noget, da jeg kiggede ud ad vinduet om morgenen :confused: *LOL*

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Behøver nu ikke være eftertragtede modeller eller specielt dyre. Jeg fik stjålet en gammel slidt Corolla for ti år siden. Den dukkede op igen omkring Bispebjerg, efter at være blevet brugt til en bræk-runde, højst sandsynligt. Der lå tomme dåser, skodder og værktøj i bilen...og en enkelt kanyle. *brrr* Og i 2005 forsøgte nogle at bøffe min gamle '87 Mazda 323 på Frederiksberg. Låsen var brækket op med en skruetrækker, og den var forsøgt startet. Nå ja - og trillet ud midt på vejen. Lurede sgu noget, da jeg kiggede ud ad vinduet om morgenen :confused: *LOL*
Det ved jeg godt, men siden den nu ikke kunne starte er der vel ingen der napper en gammel slæde : / Jeg har faktist selv prøvet at få tømt bilen for anlæg mm hos en Toyota forhandler for mange år siden, og den måtte jeg også selv æde, selvom der var 4 biler der var blevet rippet for værdier. Såen er loven skruet s

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er faktisk trist fordi den skulle bruges til at pendle til KBH. Nej den var fra 2004 men jeg har haft den selv de sidste 5år. Håber de finder den men jeg er bange for at hvis den findes så er den helt smadret :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...