Jump to content
bananas

Øresundsregionen skifter navn!

Recommended Posts

Det navneprojekt har da ikke nogen chance for succes. Du får aldrig nogen i Danmark til at tale om København-Malmö-regionen. Det hedder enten hovedstadsområdet eller københavnsområdet. Eller for de få, som kender til samarbejdet over sundet, Øresundsregionen. Svenskere vil heller aldrig opfatte Malmö som opland til København. Eller tale om en Köpenhamn-Malmö-region, som jo skal inkludere hele Skåne. Så projektet er dødsfødt. Det er kun i forbindelse med det internationale erhvervsliv, at det måske kunne være smart på engelsk at sige Copenhagen-Malmö region. Så får man hægtet Malmö på i folks bevidsthed. Men hagen er jo bare, at der også er flere store virksomheder i fx Lund, som man så ikke får gjort opmærksom på.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Skal vi gætte på de har brændt en masse skattekroner af til et konsulentbureau for at finde på det navn...
Desværre ja. Jeg tænker at region hovedstaden i den grad har presset på for at få København ind i navnet. Det har længe været en torn i siden på dem at man både havde 'wonderful copenhagen' (samt alle de andre Copenhagen spinoffs) og 'øresundsregionen' som aktive brands

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Min tanke omkring navnet er at det ser ud til at være skabt af en politisk kommitte, der har lavet en eller anden form for absurd kompromis. Mit gæt er at de har brugt en større sum konsulentpenge til at finde på forslag til navne, hvorefter de ikke har kunnet blive enige og er endt med at overtrumfe disse forslag med deres eget politiske kompromis-forslag.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...