Jump to content
maider

Hvordan modregnes dansk barsel til svensk barsel?

Recommended Posts

Jeg har holdt alle mine (4) barsler i DK. Eller den sidste var i sverige, men på danske barselsdagpenge. Nu arbejder jeg så i SE og har fået brev om at jeg har svensk barsel til gode. Hele 390+90 dage for hvert barn;) Det er dog bare ikke helt rigtig, da den danske barsel skal trækkes fra. Ingen af dem jeg har spurgt ved hvordan dette gøres. Hvis de regner i % har jeg intet tilbage, da jeg har holdt al min danske barsel. Regner de i dage eller uger kommer jeg til at få en hel del. Nogen der ved hvordan det regnes? Eller hvem mon der ved dette?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har fået samme mail, og fik også hurtigt beskeden om at den danske barsel skulle modregnes. De fik et brev fra dagpenge kontoret i DK med det antal dage vi har afholdt tilsammen, og så modregner de per dage med den svenske. Er lidt usikker på om det er for 7 eller 5 dage i en arbejdsuge, men summa summarum - min kone fik "foræret" flere hundrede dage på vores 3 børn. Så hun har nu fast fri om mandagen, og det har hun fordi, at hvis man holder fri om mandagen - så kan man også trække lørdag og søndag (eller hvis man holder fredag), og så får hun rent faktisk mere udbetalt ved at holde fri - end den dag hun trækkes for på jobbet. Min kone kunne ikke få armene ned og fik ikke engang sure miner fra sin arbejdsgiver da hun meddelte at hun nok holder 10 uger sommerferie, alt påske, jul og andre ferier + skal have fri om mandagen. Og vi fik ekstra dage på grund af tvillinger. Så du kan roligt være glad :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har fået samme mail, og fik også hurtigt beskeden om at den danske barsel skulle modregnes. De fik et brev fra dagpenge kontoret i DK med det antal dage vi har afholdt tilsammen, og så modregner de per dage med den svenske. Er lidt usikker på om det er for 7 eller 5 dage i en arbejdsuge, men summa summarum - min kone fik "foræret" flere hundrede dage på vores 3 børn. Så hun har nu fast fri om mandagen, og det har hun fordi, at hvis man holder fri om mandagen - så kan man også trække lørdag og søndag (eller hvis man holder fredag), og så får hun rent faktisk mere udbetalt ved at holde fri - end den dag hun trækkes for på jobbet. Min kone kunne ikke få armene ned og fik ikke engang sure miner fra sin arbejdsgiver da hun meddelte at hun nok holder 10 uger sommerferie, alt påske, jul og andre ferier + skal have fri om mandagen. Og vi fik ekstra dage på grund af tvillinger. Så du kan roligt være glad :-)
Fik aldrig takket dig for svaret, men det lød jo fremragende! Og jeg har nu fået 571 dage foræret! Plus de 270 på grundpenning. Det er jo helt vanvittigt og jeg skal nu overveje hvordan jeg skal bruge dem. Nogle skal jo bruges inden den ældste er færdig med 1. klasse om et år.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...