Jump to content
janjensen2

Underlig oplevelse med Blocket

Recommended Posts

Hej Jer haft et ur til salg på blocket. Så er der en svensker der ringe at han er interesseret og om de kan komme at kigge på det. Det er så hans far og farfar der skal komme. Jeg siger fint nok de har kun ringet og intet mail. Jeg har prøvet at søge på hans nummer på nettet men finder intet. De kommer så til min adresse hvor jeg åbner og ser en ældre herre og den anden nok i 30erne/40erne og den ældre herre i 70erne. De ligner nogle fra øst europa.. De snakker så overhovedet ikke svensk og kun meget dårlig engelsk. MEGET dårligt engelsk Jeg spørger dem i elevatoren op hvilken by kommer fra de er så fra Ungarn men har noget business i Goteborg. Jeg skal spørge flere gange da dårligt engelsk eller spiller dårligt. Første alarm. Men jeg tager dem så ind i min lejlighed og viser mit ur. Inden han skal til at kigge på det viser han lige at han har et hublot ur (ur i den meget dyre ende). Jeg ser det kun kort og tænker det ser lidt fake ud jeg rører det ikke. Anden alarm. Han kigger så på mit ur og ser rigtig kvittering og ser det og siger det er OK. Nå men så spørger han så om han kan få lidt rabat og han spørger kun om at få 500 kr. det er så lidt mystisk normalt andre der har budt har spurgt om mere rabat. Men så sætter vi os ved bordet også har han 2 bundt med 500 kr seddler xx.xxx SEK i hver. jeg tæller dem så og det svarer til beløbet så det passer fint. Så er det lidt mærkeligt at hver gang så tager han penge bundet ned i hans taske igen hvor jeg tænker om han bytter dem det er som om han kører rundt med de 2 bundter af penge. Jeg får hele tiden tankerne på dem på strøget med kopper og bolde under hvor man skal gætte hvor det er. Tredje alarm Nå men så siger jeg så at det ser fint ud og at vi skal køre hen til banken så vi kan sætte dem ind. Det er som om i starten det er ok eller de ikke helt forstår hvad jeg vil. Men så flipper ham den unge af dem helt ud hvor den gamle bare smiler sådan skummelt hele tiden. fjerde alarm alt muligt om at de ikke vil det osv. Snakker helt vildt i munden på mig. Jeg siger så at jeg ikke har mulighed for at se om det er falske penge da jeg ikke er an bank, og at jeg ikke kan tage imod så mange kontanter. (jeg solgte en bil for nyligt hvor det samme metode og der var det ham der købte der ligefrem ville hen i banken for at være sikker på alt var ok) Nå men så bliver jeg ved med at sige vi skal til banken. Og de begynder så på alt muligt og sige jeg skal betale for deres taxa og tog hen til mig osv. Siger han nok 5 gange jeg svarer ikke på det og jeg bliver så ved med at sige at vi skal i banken for at verificere pengene. Så går de hen mod døren og tager sko på igen. Det blev helt ubehageligt til sidst. Men så går de og jeg låser døren. Jeg fik indtryk at det var enten sorte penge eller falske penge. Det føltes som rigtig penge men igen jeg har ikke udstyr til at tjekke det og han tog hele tiden penge bundene ned i tasken og op igen. Hvad kan man så lære: 1: Skulle ha mødet med dem direkte i banken og hvis de havde afvist var problemet løst. 2: Aldrig mød med folk i ens lejlighed. 3: Skriv klart i blocket annoncen man kun tager imod kontanter i BANKEN. Er der andre der har prøvet noget lignende eller har tips til det?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
https://trustly.com/blocket/about eller https://www.blocket.se/blocketpaketet/blocketpaketet.htm Nej jeg har ikke været ude for sådan noget. Havde ikke lukket to østeuropæere ind. Måske en, men den anden måtte så vente udenfor en låst dør. Første tanke var egentlig at de var der for at den ene kunne holde dig hen, og den anden stjæle imens. Har aldrig hørt om decideret falskmøntneri i sådan en forbindelse, men helt sikkert et par con-artists de der.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ihvertfald du gjorde klogt i at droppe handlen med dem. Nu har jeg ikke den store erfaring med Blocket, har sat min første vare til salg for et par uger siden. Satte bilen til salg og for satan det er tossernes holdeplads, indtil videre har jeg mødt 3 typer: 1) Unge gutter som ikke kan få banken med på ideen alligevel 2) Dem som virker interesserede, men som tror at de efter et par mails kan få et større nedslag i prisen. Plejer her at skrive hvis de er interesserede kan de komme forbi, så kan vi snakke. 3) Lykkejægerne som bare skyder et tilbud afsted på det halve af den efterspurgte pris i håb om at ramme en stakkel som har brug for pengene. Alle mine tidligere biler i sverige er solgt på entusiast fora og er faktisk alle blevet eksporteret, så det er lidt nedslående at sidde her og bokse med de der useriøse typer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror ihvertfald du gjorde klogt i at droppe handlen med dem. Nu har jeg ikke den store erfaring med Blocket, har sat min første vare til salg for et par uger siden. Satte bilen til salg og for satan det er tossernes holdeplads, indtil videre har jeg mødt 3 typer: 1) Unge gutter som ikke kan få banken med på ideen alligevel 2) Dem som virker interesserede, men som tror at de efter et par mails kan få et større nedslag i prisen. Plejer her at skrive hvis de er interesserede kan de komme forbi, så kan vi snakke. 3) Lykkejægerne som bare skyder et tilbud afsted på det halve af den efterspurgte pris i håb om at ramme en stakkel som har brug for pengene. Alle mine tidligere biler i sverige er solgt på entusiast fora og er faktisk alle blevet eksporteret, så det er lidt nedslående at sidde her og bokse med de der useriøse typer.
Tossernes holdeplads kan vi sku godt blive enige om... En af de bedre jeg har prøvet var en der ringede på en bil jeg havde til salg og kun ville købe fælgene (i annoncen fremgik det at der kun var dem der sad på)... Ved ikke lige om han havde troet at jeg bagefter skulle sælge resten af bilen på 4 mælkekasser eller ej...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Du handlede korrekt' date=' var der vandmærke på sedlerne?[/quote'] Hej Problemet var at han hele tiden tog dem ned i hans taske sådan en firkantet skulder taske og så tog han dem op igen. Der tænkte jeg så nå det er lige meget da vi skal i banken. Så kan banken bekræftige det. Jeg prøvede også at kigge efter vand mærke og de så rigtige nok ud. Men igen når han tager dem ned i tasken kan det være han bytter med en andet bundt. Igen jeg tænkede på dem der står på strøget med kopper og bolde. Men jeg har solgt rigtig meget på blocket før (computere, harddiske, macs osv) og aldrig oplevet noget lignende før. Min erfaring er bare der er det mindste galt så afbryd handlen, problemet var at de sad i stuen der også tænkte jeg de skal bare ud. Dækker forsikring egentlig i sådan tilfælde jeg har jo selv lukket dem ind men det er noget med man skal råbe stop tyven højt?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde heller ikke handlet med dem. Havde engang min bil til salg, så var der en Polak der ville købe den og eksportere, men det sprang jeg også over på. Gider ikke bøvlet hvis der er noget fusk.

Tossernes holdeplads kan vi sku godt blive enige om... En af de bedre jeg har prøvet var en der ringede på en bil jeg havde til salg og kun ville købe fælgene (i annoncen fremgik det at der kun var dem der sad på)... Ved ikke lige om han havde troet at jeg bagefter skulle sælge resten af bilen på 4 mælkekasser eller ej...
HAHA ja den var sku go. De tosser findes også i DK, havde for mange år siden en bil til salg i DBA, så ringede der en "perle" og ville købe den på afbetaling, den sprang jeg også lige over på:laugh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg havde heller ikke handlet med dem. Havde engang min bil til salg, så var der en Polak der ville købe den og eksportere, men det sprang jeg også over på. Gider ikke bøvlet hvis der er noget fusk. HAHA ja den var sku go. De tosser findes også i DK, havde for mange år siden en bil til salg i DBA, så ringede der en "perle" og ville købe den på afbetaling, den sprang jeg også lige over på:laugh:
Du tilbød ikke den generøse mulighed for 100% nu og 0% efterfølgende? :laugh: Spøg til side, specielt med biler synes jeg der er mange "sista priset kompis" og skambud; men det må være fordi, der er folk som hopper på den og slår til, siden det fortsat kan være således.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ligesom alle andre steder findes der jo idioter på Blocket også, det er jo ikke Blocket's skyld, og jeg synes det fungerer helt fint at sælge ting der. Er man bare minimum rask oven i skallen, så ved man jo hurtigt hvem man handler med og kan tage den derfra. Har selv solgt meget der gennem årene, uden problemer. Jeg er nok nærmere overrasket over hvor meget lort (som i LORT) man kan tjene penge på at sætte til salg på Blocket, i stedet for selv at køre det på Sysav :laugh: Eneste lidt weird oplevelse jeg har fra Blocket, var sidste år jeg havde en bil til salg, og der kom et rigtig venligt (netop pensioneret) svensk ægtepar fra Linköping ned for at købe bilen. Havde snakket sammnlagt 2 timer i telefon over 4 omgange med manden, og det var banket ind i ham at prisen var fast, selv om han jo havde prøvet over telefonen.. Da de så kom måtte han jo erkende at der ikke rigtig var noget han kunne sætte på bilen, som kunne give ham en rabat, men han forklarede så at de lige havde arvet et større kontant beløb, så om jeg i stedet evt kunne sælge ham den på papiret til halv pris, og så fik jeg så den fulde pris i hånden kontant. Dermed kunne han komme af med sine kontanter, som han så slap for at betale noget arveskat af. Yeah right morfar, så de havde en god tur frem og tilbage til Linköping, håber jeg... Bilen blev ikke solgt i hvert fald.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
æææhhh - arveskatten er blevet afskaffet i Sverige.........
Tja du, det tænkte jeg også da han sagde det (men var ikke 100 på det), men på det tidspunkt havde jeg opgivet at sælge bilen til ham, så ingen grund til at begynde en diskussion der, der intet havde at gøre med et bilsalg. Ægteparet havde tydligvis en anseelig portion kontanter, som de ikke kunne sætte i banken uden en eller anden form for besvær - men who cares :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...