Jump to content
josecarl

Kørselsfradrag i anden persons bil

Recommended Posts

jeg har et spørgsmål omkring fradrag. jeg skal snart flytte til Malmö, men regner med at bruge min fars bil til at kører frem og tilbage da han alligevel ikke bruger den, brobizzen kommer til at stå i mit navn eget, vil alligevel godt kunne få mit kørselsfradrag og brofradrag? eller er der nogle regler/krav om dette? håber i kan hjælpe mvh josé

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Du får det almindelige befordringsfradrag baseret på afstanden til og fra arbejde uanset om du kører med egen bil, din fars bil, er passager i en tredje bil, kører i oksekærre, hopper på tungen, svømmer over, eller tager offentlig transport. For at få ekstratillægget for brobizz, skal brobizzen stå i dit navn.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

og husk det behøver ikke være den korteste vej du trækker fra i transport, men den vej du normalvis kører. Så hvis du dagligt kører en lille omvej for at samle en kollega op, kan disse også trækkes fra selvom ruten dermed bliver længere end den korteste

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
og husk det behøver ikke være den korteste vej du trækker fra i transport' date=' men den vej du normalvis kører. Så hvis du dagligt kører en lille omvej for at samle en kollega op, kan disse også trækkes fra selvom ruten dermed bliver længere end den korteste[/quote'] Det er noget vrøvl! Kørselsfradrag gives normalt for den korteste rute til/fra job, men hvis du kan påvise at en længere vej er hurtigere (og normal), så kan der gives befordringsfradrag for en længere rute. Men ikke fordi du skal hente en kollega, til bageren, aflevere børn eller andre svinkeærinder...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er noget vrøvl! Kørselsfradrag gives normalt for den korteste rute til/fra job, men hvis du kan påvise at en længere vej er hurtigere (og normal), så kan der gives befordringsfradrag for en længere rute. Men ikke fordi du skal hente en kollega, til bageren, aflevere børn eller andre svinkeærinder...
Jo den med bageren er da helt ok ..., he he : )

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...