Jump to content
jacobe

Cirka timepris på svensk bilværksted?

Recommended Posts

Havde bilen på værksted i går og fik byttet avgassystem (efter katalysator). Selve udstødningen kostede 3100 + 300 for et monteringssæt og så betalte jeg 600 i arbejdsløn. Da han ringede og spurgte om han skulle bestille udstødningen hjem, sagde han 2 timers arbejdsløn, så det må jo betyde en timeløn på 300 kr. Det er hos GMA bilverkstad, Sofiedalsvägen 2 i Oxie (hedder vist også Greecos). Telefon 040 87777. Vi har brugt dem til en Audi og en Cooper siden 2009 og kan varmt anbefale dem. F.eks. mente vi at udstødningen skulle skiftes for ca. 2 år siden, men han sagde at den godt kunne holde et par år mere (han satte bare en rem på) og det fik han jo ret i.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svarene. Jeg har nok desværre regnet ud, hvorfor timeprisen jeg har fået er så høj, og det er faktisk lidt af en svinestreg. Sagen er, at en venlig bruger her på debatten, hvis navn jeg ikke vil nævne her (men han ved nok selv, hvem han er) de sidste to år har foræret mig et gavekort til Haggenäs Auto i Hörby på 500;- kroner. Det var en stor hjælp sidste år, og det havde jeg så håbet det også ville være i år. Men eftersom de formodentlig har slået mig op i deres kunderegister og har opdaget, at jeg delvist betalte med gavekort sidste gang jeg var der, har de nok regnet ud at jeg vil gøre det samme igen, og derfor har givet mig en "kunstig" timepris på deres normale timepris og simpelthen lagt 500;- oven i! Og de har ikke kun gjort det én gang... det første tilbud jeg bad om var på skift af et hjulleje. Jeg har selv indkøbt selve lejet og skal derfor blot have dem til at skifte det - nøjagtigt samme reparation fik jeg lavet for to år siden i Lund for 1000;- men pudsigt nok skulle Haggenäs have 1479;- for det... hvilket jo passer meget godt med de 500;- ekstra oveni. Det tilbud sagde jeg så nej tak til og bad i stedet om et tilbud på justering af håndbremsen. 875;- kroner. For en times arbejde. Det synes jeg sgu er noget svineri! :mad: Et gavekort er et gavekort. Og selvom jeg "kun" kommer til at betale 375;- for besøget ser jeg ingen grund til at køre helt til Hörby og støtte den slags svinestrege, hvis jeg kan få det lavet til samme, eller billigere, pris et andet sted, f.eks. hos Morten. Skulle der tilfældigvis være nogen, som har en tid hos Haggenäs senest fredag d. 5. april (hvor gavekortet udløber) er de mere end velkomne til at hente gavekortet hos mig. Jeg skal - desværre - ikke bruge det alligevel.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, der var ingen som henvendte sig ang. gavekortet, og jeg har ikke kunnet få fat i Morten, så det endte med at jeg tog op til Häggenäs Auto alligevel. Det blev en lidt sjov oplevelse... mekanikeren kunne godt nok ikke justere håndbremsen pga. en hængende (eller defekt) bremsecaliper, så han debiterede 263:- for 20 minutters arbejde. Han blev noget lang i masken, da jeg præsenterede ham for gavekortet på 500:- :tongue2: Anyway, hvis 20 min. koster 263:- må en time jo koste 789:- (og alligevel lød tilbuddet på 875:-??) Uanset hvad, fandme en vild timepris...!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Synes du?? Man betaler for kvalitet og mig bekendt ligger Häggenäs i top hvad det angår. Vil man krejle om prisen findes der masser af "sorte" værksteder inde i Malmø man kan bruge hvis man er ligeglad med om skidtet virker bagefter. Jeg har kun MEGET positivt at sige om den service og kvalitet Jonas og Anders står for i Hörby. Og så vil jeg egentlig skide på dit gavekort. Bare den tid du har brugt på at brokke dig, kunne du ha' nå at tjent flere penge så du kunne betale regningen! FJOLS!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...