Jump to content
BRTH

Verden ifølge Nordea. Kan det passe?

Recommended Posts

Nu er jeg ikke ansat i Nordea længere, men jeg har kun fået kanon rådgivning af Christine Lindskog, så sent om for 3 uger siden, hvor jeg var til årlig gennemgang af hele min økonomi. Hun NÆVNTE blot, at de får NYE kunder vil have lån og løn i samme land, hvilket jo for det første ikke er noget problem for os "gamle" kunder. Nordea tillader produkter fra flere lande når de gør ens samlede kundeforhold op, så indsparket tidligere omkring Nordea i forskellige lande er i hvert fald ikke på sin plads for mit vedkommende. Jeg oplever kæmpe fleksibilitet. Jeg tror man skal huske på, at Nordea er den ENESTE bank (mig bekendt) der har tilladt lån på tværs af Øresund indtil nu, og at bankerne klemmes kraftigt i forhold til kreditvurdering og sikkerhed for disse kreditter. At have lån og løn i samme land er et udtryk for denne sikring, så man ikke som bank har kunder der ikke kan betale sit fx. danske lån når ens svenske løn falder til kurs 63, eller omvendt. Det er da sund fornuft. Problematikken i denne tråd om at flytte osv - den fatter jeg heller ikke, men syntes liiige Nordea fik lidt for mange slag over fingrene :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Dan sidst jeg så efter var renten på bolån taget til svensk ejendom i Nordea Danmark markant højere end hvad den er i Sverige. Ved du om der er ændret nu så man kan få de 'rigtige' renter hvis man lader lån følge lønnen som de lægger op til for nye kunder?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Problematikken i denne tråd om at flytte osv - den fatter jeg heller ikke' date=' men syntes liiige Nordea fik lidt for mange slag over fingrene :-)[/quote'] Hverken for meget eller for lidt. Jeg har set Nordeas 'rådgivere' direkte nægte en kunde at sælge (da det ville være for stor risiko for dem), vente 1-2 år indtil kunden havde betalt risikoen af og derefter var de ligeglade med om huset gik på tvang. Om det var en overivrigt sælger/'rådgiver' eller om det simpelthen var overordnet politik (som overstående) ændrer ikke på slutresultatet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror man skal huske på' date=' at Nordea er den ENESTE bank (mig bekendt) der har tilladt lån på tværs af Øresund indtil nu, og at bankerne klemmes kraftigt i forhold til kreditvurdering og sikkerhed for disse kreditter.[/quote'] Det har Danske Bank også. Og så vidt jeg ved gør de det stadig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg havde lånene var det et "Nordea Prioritet" man skulle have fordi obligationslånene ikke duede i udlandet. På nordea dk ser renten i dag ud til at være 3,9 for en fordel+kunde, så det er højere end S i øjeblikket, så vidt jeg ved.

Dan sidst jeg så efter var renten på bolån taget til svensk ejendom i Nordea Danmark markant højere end hvad den er i Sverige. Ved du om der er ændret nu så man kan få de 'rigtige' renter hvis man lader lån følge lønnen som de lægger op til for nye kunder?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...