Jump to content
miekatrine

børnepasning i Sverige, når jeg arbejder i Danmark

Recommended Posts

Hej, Jeg vil høre om der er nogle af jer der har nogen erfaring med når det er jeres barn skulle begynde i Dagis? Jeg arbejder i Danmark men bor i Helsingborg. Er lige nu på barsel, men jeg har jo kun 46 ugers barsel da det er de danske regler. Så når det er jeg skal begynde kan jeg ikke få hende passet. Da hun skal være et år for at kunne komme til og når det heller ikke er sikkert at der er plads til den tid. ville bare høre om der er nogle af jer andre der har prøvet det samme, og hvad i så gjorde?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Til din datter er 1 år er det nok privat dagpleje der gælder. Her var fruen svensk ansat da hun var på barsel, så vi havde ikke den problemstilling. Vi havde ingen problemer med at få plads i dagis til vores datter til hendes 1-års dag, men det kan selvfølgelig være anderledes i Helsingborg. Det er en god ide at søge plads så snart behovet er kendt - det vil i praksis sige så snart barnet er født. Vi fik brev i god tid inden hvor de tilbød hende plads i den nærmeste dagis. Det fik vi så ændret så hun nu går i en lokal ude-dagis hvor de er højst 8 små og er ude altid med mindre vejret er meget dårlig - det fungerer super!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...