Jump to content
bonne

Nøj, hvor går det langsomt med 40 kmt

Recommended Posts

Min Skoda kører omkring samme antal omdrejninger i fjerde gear (40kmt) som i femte gear (50kmt). Hjul støjen er jo højere ved højere fart
Nøjagtigt som på min Mercer. Og hvad mon forurener mest? Og 40 giver mindre skade i trafikken? Jo, sikkert - vi kan også sætte hastigheden ned til 30. Eller til 20 km/t. Men ja, man får en hale af biler efter sig, og de kører helt op i røven på én. I dag var der en (i en anden Mercer), der ikke kunne holde ud at køre sidst i halen, så han overhalede fem biler i ét hug med en hastighed, der sagde WROOM og fare for medtrafikanter. Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
I skal bruge 18 sekunder mere pr. km. Det burde vel være til at overleve!?
Absolut - kører så lidt de berørte steder, så jeg overlever bestemt. Men det virker lidt som "lad os lave noget rigtig smart nu"-noget. Og jeg har haft sgu svært ved at se noget smart ved det. Især når der på nogle strækninger så skal ændres hastighed op og ned og op og ned 40/50 km/t - hvor man tidligere har kunnet kørt med jævn hastighed i en lang strækning. Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...